A Suzuki még 2024 végén mutatta be első, teljesen elektromos sorozatgyártású modelljét, az e-Vitarát, amely várhatóan 2025 nyarán kerül az európai piacra. A milánói világpremiert követően a gyártás Indiában indul, a modell pedig kulcsszerepet kap a márka globális elektromobilitási stratégiájában.
Az e-Vitara a Suzuki új „HEARTECT e” padlólemezére épül, és kétféle LFP akkumulátoropcióval lesz elérhető: 49 kWh vagy 61 kWh kapacitással. A csúcsváltozat összkerékhajtással, 135 kW teljesítménnyel és akár 300 Nm nyomatékkal érkezik – ez komoly dinamizmust ígér, főleg városi SUV kategóriában.
Bár az e-Vitara jelentős mérföldkő, a Suzuki óvatos tempót diktál. A márka egyelőre kivár: a vásárlói visszajelzések és a piac reakciója után döntik el, mikor és milyen ütemben hozzák be a további, 2030-ig tervezett elektromos modelleket. A döntés mögött főként a piaci lassulás, illetve az olcsó kínai konkurencia áll – a Suzuki inkább a megbízható, hosszú távú jelenlétre koncentrál, nem a gyors villantásra.
A Jimny rajongóinak rossz hírrel szolgálhatunk: az ikonikus terepjáró végleg elköszön Európától, de stílusosan teszi ezt. Franciaországban érkezik az utolsó, mindössze 55 darabos jubileumi széria, a Jimny 55th Anniversary, ami már most gyűjtői darabnak számít.
A különkiadás 1,5-ös szívómotorral, kapcsolható összkerékhajtással, egyedi fényezéssel, és számos ajándékkal (pl. bőrkötéses napló, offroad tréning) érkezett. Az autó ára 28 955 euró (kb. 11,7 millió)
Európában most két irány rajzolódik ki a Suzukinál: az egyik oldalon a Jimny érzelmes búcsúja, a másikon az e-Vitara elektromos jövőképe. Ez a kettősség remekül mutatja a márka kettős stratégiáját: tisztelet a hagyományoknak, miközben finoman, de határozottan lépnek be az új korszakba. Az óvatos EV-politika nem hátralépés, inkább egy felelős márkai pozicionálás – és ebben van is racionalitás, főleg a mostani európai piaci turbulenciák közepette.
A francia gyártó több mint száz éve nemcsak autókat épít, hanem újra és újra felborítja a játékszabályokat: az Eiffel-tornyot például óriási reklámfelirattá változtatta, de Európában a Citroën volt az úttörő a sorozatgyártású elsőkerék-hajtásban.
A Kia legújabb elektromos modellje, az EV4, végre megérkezett – és most először lehetőség nyílik arra, hogy elsők között rendelje meg a formabontó újdonságot, amely két változatban is elérhető: elegáns fastback és lendületes hatchback kivitelben.
A Mitsubishi új, időkorlátos nyílt végű pénzügyi lízingkonstrukciót indít vállalkozások számára, mellyel az Outlander PHEV modell akár már havi nettó 125 000 Ft-tól elérhető. Az ajánlat 2025. augusztus 6. és 31. között igényelhető.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!