SUZUKI

    Új korszak a Suzukinál - Jön az e-Vitara, búcsúzik a Jimny

    Új korszak a Suzukinál - Jön az e-Vitara, búcsúzik a Jimny Új korszak a Suzukinál - Jön az e-Vitara, búcsúzik a Jimny
25/06/26

A Suzuki még 2024 végén mutatta be első, teljesen elektromos sorozatgyártású modelljét, az e-Vitarát, amely várhatóan 2025 nyarán kerül az európai piacra. A milánói világpremiert követően a gyártás Indiában indul, a modell pedig kulcsszerepet kap a márka globális elektromobilitási stratégiájában.

Az e-Vitara a Suzuki új „HEARTECT e” padlólemezére épül, és kétféle LFP akkumulátoropcióval lesz elérhető: 49 kWh vagy 61 kWh kapacitással. A csúcsváltozat összkerékhajtással, 135 kW teljesítménnyel és akár 300 Nm nyomatékkal érkezik – ez komoly dinamizmust ígér, főleg városi SUV kategóriában.

Óvatos előretörés – nem rohanják le Európát

Bár az e-Vitara jelentős mérföldkő, a Suzuki óvatos tempót diktál. A márka egyelőre kivár: a vásárlói visszajelzések és a piac reakciója után döntik el, mikor és milyen ütemben hozzák be a további, 2030-ig tervezett elektromos modelleket. A döntés mögött főként a piaci lassulás, illetve az olcsó kínai konkurencia áll – a Suzuki inkább a megbízható, hosszú távú jelenlétre koncentrál, nem a gyors villantásra.

 

Európa búcsút int a legendának – limitált szériával távozik a Jimny

A Jimny rajongóinak rossz hírrel szolgálhatunk: az ikonikus terepjáró végleg elköszön Európától, de stílusosan teszi ezt. Franciaországban érkezik az utolsó, mindössze 55 darabos jubileumi széria, a Jimny 55th Anniversary, ami már most gyűjtői darabnak számít.

A különkiadás 1,5-ös szívómotorral, kapcsolható összkerékhajtással, egyedi fényezéssel, és számos ajándékkal (pl. bőrkötéses napló, offroad tréning) érkezett. Az autó ára 28 955 euró (kb. 11,7 millió)

Európában most két irány rajzolódik ki a Suzukinál: az egyik oldalon a Jimny érzelmes búcsúja, a másikon az e-Vitara elektromos jövőképe. Ez a kettősség remekül mutatja a márka kettős stratégiáját: tisztelet a hagyományoknak, miközben finoman, de határozottan lépnek be az új korszakba. Az óvatos EV-politika nem hátralépés, inkább egy felelős márkai pozicionálás – és ebben van is racionalitás, főleg a mostani európai piaci turbulenciák közepette.

Legfrissebb híreink