CITROEN

    ÚJ BERLINGO FURGON, JUMPY ÉS JUMPER

    ÚJ BERLINGO FURGON, JUMPY ÉS JUMPER ÚJ BERLINGO FURGON, JUMPY ÉS JUMPER

Az új Berlingo Furgon, Jumpy és Jumper az elsők között öltik magukra a márka új arculatát, benne az új logóval. A modellek stílusa továbbfejlődött, ami különösen az orr-részen és a műszerfalon. érhető tetten. Az előnyös tulajdonságok megőrzése mellett a gondtalan mindennapok érdekében számos fejlesztés történt a kényelem, a kapcsolódási szolgáltatások, a vezetéstámogató funkciók és az erőforrások terén.

 

ÚJ CITROËN BERLINGO FURGON

MEGÚJULÓ KÜLSŐ-BELSŐ DESIGN

A külső tekintetében az új Berlingo Van a márka legfrissebb designját követi: az eddiginél függőlegesebb orr-része teljesen új megjelenést kapott a hűtőrácstól a fényszórókon át a lökhárítóig. Az új műszertábla felső része immár egy 10” nagy felbontású érintőképernyőt foglal magában. A szintén új kormánykeréken pedig mostantól helyet kapnak a sebességszabályozó és az audiorendszer vezérlőgombjai.

 

A MINDENNAPI ÉLETET MEGKÖNNYÍTŐ DIGITALIZÁLT UTASTÉR

Az új Berlingo Furgon beépített okostelefon-dokkoló állomással kiegészülő My Citroën Play rendszert kínál.

Az új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy hagyományos 10” képernyő tartozik. A rendszer rádióhallgatást tesz lehetővé, és az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerekkel kompatibilis, vezeték nélküli okostelefon-tükröző funkciót kínál.

Az új My Citroën Drive Plus infotainment rendszerhez egy 10” nagy felbontású képernyő társul. A 3D online navigációt biztosító rendszer használata rendkívül egyszerű. A különböző médiafunkciók az okostelefonoktól átvett widgetrendszerrel kezelhetők. A HD képernyő a tolatókamera által közvetített képet is megjeleníti. 

A középkonzolon egy vezeték nélküli okostelefon-töltő kapott helyet. A praktikus felszerelés a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítást és az automata légkondicionálót is magában foglaló Techno csomag része.

 

ÚJ VEZETÉSTÁMOGATÓ FUNKCIÓK

Közvetlenül a központi digitális visszapillantó tükörre vetített, továbbfejlesztett Dynamic Surround Vision funkció: mintha hátul is lenne szemünk.

Továbbfejlesztett parkolóradarok: az új Berlingo Furgon mostantól 12 akadályérzékelővel van ellátva, amelyek a jármű elején és hátulján vannak elosztva. az új Berlingo Furgonon kínált Highway Driver Assist rendszer egyesíti magában az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst. Olyan kényelmi és biztonsági berendezések sorát növeli, mint az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer vagy a sebességhatároló automatika. 

 

SZÉLES MOTORVÁLASZTÉKÁVAL A BERLINGO FURGON HATÉKONYABB, MINT VALAHA

A belső égésű motorok közé tartozik a 110 lóerős PureTech benzinmotor és a 100, illetve 130 lóerős BlueHDi dízelmotor. A ë-Berlingo megtartja tisztán elektromos motorját, amely 100 kW (136 LE) teljesítményt és 270 Nm maximális nyomatékot biztosít, és egy új 50 kWh-s akkumulátorral egészül ki. A 330 km-t is elérő hatótáv (WLTP vegyes ciklus szerint mért, hitelesítésre váró adat) 20%-kal nagyobb, mint az előző modell esetében, és az új visszatápláló fékezésnek köszönhetően még tovább növelhető.

 

SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

Motorváltozattól függetlenül 2 vagy 3 üléses változatban és két hosszméretben kapható: M (4,40 m) és XL (4,75 m). A hasznos térfogat akár 4,4 m3 is lehet, a hasznos terhelhetőség pedig 1 tonna (az elektromos változat esetén 780 kg). Természetesen a duplakabinos változat is megmaradt.

 

ÚJ CITROËN JUMPY

MÉG ELEGÁNSABB, MÉG MODERNEBB

Az új Jumpyhoz új orr-rész dukál, amely egy design és légellenállás szempontjából is optimális kialakítású lökhárítót, új LED-es fényszórókat és egy teljesen egyedülálló hűtőrácsot foglal magában, és már az új Citroën-márkajel díszíti.

 

A HATÉKONYSÁGOT SZOLGÁLÓ KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁK

Az új Jumpy egy 100%-ban digitális 10” műszercsoporttal rendelkezik. A szériában kínált fekete-fehér digitális műszercsoport helyett opciós 10” színes HD képernyő is kérhető, melyen a vezető testre szabhatja a legfontosabb információk kijelzésének módját. 

Nagy, 10” központi HD képernyő és fejlett infotainment rendszer: Az új Jumpy alapból egy innovatív 5” központi érintőképernyővel van felszerelve, amely az audio- és telefonfunkciók vezérlésére szolgál. A felszereltségtől függően rendelkezésre álló új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy a műszerfal közepén elhelyezett új 10” HD érintőképernyő tartozik. A 10” központi érintőképernyő vezeték nélkül csatlakozik az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerhez. A középkonzolon egy vezeték nélküli okostelefon-töltő található.

 

MÉG KÖNNYEBB VEZETÉS

Továbbfejlesztett Dynamic Surround Vision funkció, hogy a takarásban lévő részeket is lássuk. Mivel a lemezelt furgonok vezetésekor gyakran nehéz pontos képet kapni a jármű környezetéről, az új Jumpy két kamerával van felszerelve: az egyik a hátsó ajtó fölött, a másik az utasoldali külső visszapillantó tükör alatt kapott helyet. A kamerák össze vannak kapcsolva az új központi digitális visszapillantó tükörrel, és mind vezetés, mind parkolás közben szabad rálátást biztosítanak a jármű hátsó és utasoldali részére. A még nagyobb kényelem érdekében a műszerfali központi kijelzőn pedig a Top Rear Vision tolatókamera 180°-os felülnézeti képe látható.

Hasznos technológiák: a Jumpy kínálatában új felszerelésnek számító Highway Driver Assist rendszer az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát a sávtartó asszisztenssel kombinálja. Olyan kényelmi és biztonsági berendezések sorát növeli, mint az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer vagy a sebességhatároló automatika.

Újdonság még az elektromos szervokormány.

 

GAZDAG MOTORVÁLASZTÉK

Az erős és üzemanyag-takarékos BlueHDi dízelmotoroknak több különböző teljesítményű változata kapható: a 120, illetve 145 lóerős BlueHDi dízelmotorhoz 6 fokozatú kézi sebességváltó, a 180 lóerős változathoz automata váltó tartozik (az utóbbi a BlueHDi 145 motorhoz is választható). A hidrogén üzemanyagcellás motor hatótávolsága kibocsátásmentes üzemmódban több mint 400 km (WLTP vegyes ciklus szerint mért, hitelesítésre váró adat).

A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorral rendelkező ë-Jumpyhoz továbbra is kétféle akkumulátor kapható. Az 50 kWh-s akkumulátor 230 km hatótávolságot biztosít, ami tökéletesen alkalmas például a városközpontokba történő napi áruszállításra. A 75 kWh-s akkumulátorral felszerelt ë-Jumpy hatótávolsága mostantól a 350 km-t is elérheti (ez 20 km-rel több, mint az előző változat esetében), ami rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé.

7,4 kW-os wallbox használatával a teljes feltöltés 50 kWh-s akkumulátor esetén 6h40 percet, 75 kWh-s akkumulátor esetén 11h20 percet vesz igénybe. 11 kW-os wallbox használatával 50 kWh-s akkumulátor esetén a teljes feltöltés 4h50 percig, 75 kWh-s akkumulátor esetén 7h30 percig tart. 100 kW-os villámtöltőről az akkumulátor mindössze 38, illetve 45 perc alatt töltődik fel 0-ról 80%-os szintre.

 

AZ ÜGYFELEK IGÉNYEIHEZ IGAZODÓ KAROSSZÉRIAVÁLTOZATOK 

Az új Citroën Jumpy kétféle hosszméretben – M (4,98 m) és L (5,33 m) – és több karosszériaváltozatban kapható: furgon, 5 vagy 6 személyes duplakabin, alváz-kabin és 9 személyes Combi (csak elektromos változatban). Egyes változatokon a hasznos térfogat a 6,6 m3 -t, a hasznos terhelhetőség pedig az 1275 kg-ot is elérheti.

 

ÚJ CITROËN JUMPER

KARAKTERES DESIGN 

Az új Jumper orr-része – egy alapos átalakítás eredményeképpen – még határozottabb módon juttatja kifejezésre a modell karakterét, miközben légellenállási jellemzői is javultak. Az immár a karosszéria színében pompázó lökhárító és hűtőrács, valamint a visszapillantó tükrök is az új designt képviselik. A fekete színű alsó részt megerősítették, hogy még az eddiginél is hatékonyabb védelmet nyújtson az esetleges ütközéseknél. A korábbinál elegánsabb új, LED-es fényszórók hatékonyságát is sikerült még tovább – a korábbi halogén lámpákéhoz képest 30%-kal – növelni. Végül, de nem utolsó sorban a hátsó lámpák is új designt kaptak.

FOKOZOTT VEZETÉSI KÉNYELEM ÉS BIZTONSÁG

A Jumper infotainment kínálata is megújult. A középkategóriás változatok egy 5” kijelzővel rendelkeznek, amely a használatban lévő médiaforrásra (rádió, telefon stb.) vonatkozó információkat jeleníti meg. Ez a rendszer Bluetooth-kapcsolaton keresztül történő audio streaminget és az okostelefon hangfelismerő funkciójának köszönhetően egyszerű és biztonságos interakciókat tesz lehetővé. A csúcsváltozatok egy új 10” érintőképernyővel vannak felszerelve, mely többek között az autórádió és a navigációs rendszer vezérlésére szolgál.

Az opcionális felszerelésként rendelkezésre álló 100%-ban digitális 7” műszercsoport nemcsak modernebb és áttekinthetőbb, de a vezető a számára leghasznosabb adatokra összpontosítva testre is szabhatja a kijelzést. A képernyő a fedélzeti navigációs rendszer információinak a megjelenítésére is használható. Az új Jumper alapfelszerelésként egyébként egy kiváló minőségű 3,5” TFT képernyőt, valamint egy új műszercsoportot kínál, mely a sebességet és a motorfordulatszámot analóg, az üzemanyagszintet és a motorhőmérsékletet pedig digitális módon jelzi ki.

Az új műszerfal közepén elhelyezett vezeték nélküli okostelefon-töltőnek köszönhetően a jármű elhagyásakor nem kell állandóan kihúzni, majd újra bedugni a telefont. 

A belső visszapillantó tükörhöz egy a jármű hátulján elhelyezett kamera kapcsolódik, amely folyamatosan tökéletes rálátást biztosít a Jumper hátsó környezetére.

Az elektromos szervokormány a kormányrásegítés mértékét automatikusan a jármű sebességéhez igazítja, így nagy sebességnél precízebb, városban pedig puhább kormányzást biztosít.

A hagyományos kéziféknél könnyebben használható az elektromos rögzítőfék.

A kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás funkciónak köszönhetően a járművezetők kényelmesen zárhatják, nyithatják és indíthatják járművüket úgy, hogy közben ki sem kell venniük a kulcsot a zsebükből.

360°-os parkolóradar: a gépjármű különböző részein elhelyezett 14 vagy 16 (a jármű hosszától függően) érzékelőre támaszkodó rendszer a központi kijelzőn megjeleníti a közelgő akadályokat.

Új vezetéstámogató funkciók: éberségfigyelő, táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer, intelligens sebességhatároló automatika. 

Drive Assist csomag, avagy az első lépés az autonóm vezetés felé. Ez a 2. szintű vezetéstámogató rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens mellett a torlódásasszisztenst is magában foglalja. A rendszer 30 km/h sebességig – például forgalmi dugókban – képes a kormányzás, a fékezés és a gyorsítás önálló irányítására.

 

MEGÚJULT MOTORKÍNÁLAT

Az új 2,2 literes dízelmotor 120, 140 és 180 lóerős változatban is rendelkezésre áll, és alapból egy új 6 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá. A BlueHDi 140 és 180 motorhoz most először 8 fokozatú automata váltó is kérhető.

A saját szegmensében a zéró kibocsátás úttörőjének számító Jumper 2024 második felében egy hidrogén üzemanyagcellás motort is kap majd. De hogy már most kielégítse azoknak a szakembereknek az igényeit, akik a fenntartható mobilitás mellett a mindennapi költségek lefaragását is célul tűzték, az ë-Jumper egy vadonatúj, 100%-ban elektromos motort is kínál. 

Az előző, 90 kW/122 LE-s villanymotort felváltó elektromos motor 200 kW/270 LE teljesítményre képes, a leadott maximális nyomaték pedig 260 Nm-ről 400 Nm-re nőtt. A korábbi 37 vagy 70 kWh-s akkumulátor helyett mostantól csak egyféle – 110 kWh kapacitású – akkumulátor lesz elérhető, mely akár 420 km WLTP szerinti hatótávolságot is képes biztosítani. 

11 kW-os wallbox használatával az akkumulátor teljes feltöltése 11h45 percet vesz igénybe. 150 kW-os villámtöltő igénybevétele esetén 0-ról 80%-ra mindössze 55 perc alatt töltődik fel az akkumulátor.

 

SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT

A céges ügyfelek igényeinek maradéktalan kielégítése érdekében az új Citroën Jumperből számos konfiguráció létezik. A kétféle tengelytávnak (3,45 m és 4,035 m) és a három hosszméretnek (L2, L3 és L4) köszönhetően a lemezelt furgonból összesen 6 karosszériaváltozat áll rendelkezésre, melyek hasznos térfogata 10 és 17 m3 között mozog. A különböző felépítményekhez a 4,035 méteres tengelytávú új Jumper alváz-kabin (L3 vagy L4) és alváz-duplakabin (L3 vagy L4) változatban is kapható.

 

Ez is érdekelhet
Peugeot

Jelentős elismerést kapott az új Peugeot E-3008

A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Ezúttal a vadonatúj Peugeot E-3008 kapta az elismerést kreatív formatervéért és lendületes sziluettjéért.

Nissan

Nissan Qashqai: Megújult a kategóriateremtő Crossover

Erősen átdolgozott külső dizájn a crossover vásárlók meghódítására. Új szintre lépett a beltéri hangulat a megújult anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően.