Az új Berlingo Furgon, Jumpy és Jumper az elsők között öltik magukra a márka új arculatát, benne az új logóval. A modellek stílusa továbbfejlődött, ami különösen az orr-részen és a műszerfalon. érhető tetten. Az előnyös tulajdonságok megőrzése mellett a gondtalan mindennapok érdekében számos fejlesztés történt a kényelem, a kapcsolódási szolgáltatások, a vezetéstámogató funkciók és az erőforrások terén.
MEGÚJULÓ KÜLSŐ-BELSŐ DESIGN
A külső tekintetében az új Berlingo Van a márka legfrissebb designját követi: az eddiginél függőlegesebb orr-része teljesen új megjelenést kapott a hűtőrácstól a fényszórókon át a lökhárítóig. Az új műszertábla felső része immár egy 10” nagy felbontású érintőképernyőt foglal magában. A szintén új kormánykeréken pedig mostantól helyet kapnak a sebességszabályozó és az audiorendszer vezérlőgombjai.
A MINDENNAPI ÉLETET MEGKÖNNYÍTŐ DIGITALIZÁLT UTASTÉR
Az új Berlingo Furgon beépített okostelefon-dokkoló állomással kiegészülő My Citroën Play rendszert kínál.
Az új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy hagyományos 10” képernyő tartozik. A rendszer rádióhallgatást tesz lehetővé, és az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerekkel kompatibilis, vezeték nélküli okostelefon-tükröző funkciót kínál.
Az új My Citroën Drive Plus infotainment rendszerhez egy 10” nagy felbontású képernyő társul. A 3D online navigációt biztosító rendszer használata rendkívül egyszerű. A különböző médiafunkciók az okostelefonoktól átvett widgetrendszerrel kezelhetők. A HD képernyő a tolatókamera által közvetített képet is megjeleníti.
A középkonzolon egy vezeték nélküli okostelefon-töltő kapott helyet. A praktikus felszerelés a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítást és az automata légkondicionálót is magában foglaló Techno csomag része.
ÚJ VEZETÉSTÁMOGATÓ FUNKCIÓK
Közvetlenül a központi digitális visszapillantó tükörre vetített, továbbfejlesztett Dynamic Surround Vision funkció: mintha hátul is lenne szemünk.
Továbbfejlesztett parkolóradarok: az új Berlingo Furgon mostantól 12 akadályérzékelővel van ellátva, amelyek a jármű elején és hátulján vannak elosztva. az új Berlingo Furgonon kínált Highway Driver Assist rendszer egyesíti magában az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszisztenst. Olyan kényelmi és biztonsági berendezések sorát növeli, mint az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer vagy a sebességhatároló automatika.
SZÉLES MOTORVÁLASZTÉKÁVAL A BERLINGO FURGON HATÉKONYABB, MINT VALAHA
A belső égésű motorok közé tartozik a 110 lóerős PureTech benzinmotor és a 100, illetve 130 lóerős BlueHDi dízelmotor. A ë-Berlingo megtartja tisztán elektromos motorját, amely 100 kW (136 LE) teljesítményt és 270 Nm maximális nyomatékot biztosít, és egy új 50 kWh-s akkumulátorral egészül ki. A 330 km-t is elérő hatótáv (WLTP vegyes ciklus szerint mért, hitelesítésre váró adat) 20%-kal nagyobb, mint az előző modell esetében, és az új visszatápláló fékezésnek köszönhetően még tovább növelhető.
SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT
Motorváltozattól függetlenül 2 vagy 3 üléses változatban és két hosszméretben kapható: M (4,40 m) és XL (4,75 m). A hasznos térfogat akár 4,4 m3 is lehet, a hasznos terhelhetőség pedig 1 tonna (az elektromos változat esetén 780 kg). Természetesen a duplakabinos változat is megmaradt.
MÉG ELEGÁNSABB, MÉG MODERNEBB
Az új Jumpyhoz új orr-rész dukál, amely egy design és légellenállás szempontjából is optimális kialakítású lökhárítót, új LED-es fényszórókat és egy teljesen egyedülálló hűtőrácsot foglal magában, és már az új Citroën-márkajel díszíti.
A HATÉKONYSÁGOT SZOLGÁLÓ KAPCSOLÓDÁSI TECHNOLÓGIÁK
Az új Jumpy egy 100%-ban digitális 10” műszercsoporttal rendelkezik. A szériában kínált fekete-fehér digitális műszercsoport helyett opciós 10” színes HD képernyő is kérhető, melyen a vezető testre szabhatja a legfontosabb információk kijelzésének módját.
Nagy, 10” központi HD képernyő és fejlett infotainment rendszer: Az új Jumpy alapból egy innovatív 5” központi érintőképernyővel van felszerelve, amely az audio- és telefonfunkciók vezérlésére szolgál. A felszereltségtől függően rendelkezésre álló új My Citroën Play infotainment rendszerhez egy a műszerfal közepén elhelyezett új 10” HD érintőképernyő tartozik. A 10” központi érintőképernyő vezeték nélkül csatlakozik az Apple CarPlay, illetve az Android Auto rendszerhez. A középkonzolon egy vezeték nélküli okostelefon-töltő található.
MÉG KÖNNYEBB VEZETÉS
Továbbfejlesztett Dynamic Surround Vision funkció, hogy a takarásban lévő részeket is lássuk. Mivel a lemezelt furgonok vezetésekor gyakran nehéz pontos képet kapni a jármű környezetéről, az új Jumpy két kamerával van felszerelve: az egyik a hátsó ajtó fölött, a másik az utasoldali külső visszapillantó tükör alatt kapott helyet. A kamerák össze vannak kapcsolva az új központi digitális visszapillantó tükörrel, és mind vezetés, mind parkolás közben szabad rálátást biztosítanak a jármű hátsó és utasoldali részére. A még nagyobb kényelem érdekében a műszerfali központi kijelzőn pedig a Top Rear Vision tolatókamera 180°-os felülnézeti képe látható.
Hasznos technológiák: a Jumpy kínálatában új felszerelésnek számító Highway Driver Assist rendszer az állóra fékező (Stop and Go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikát a sávtartó asszisztenssel kombinálja. Olyan kényelmi és biztonsági berendezések sorát növeli, mint az éberségfigyelő, a táblafelismerő rendszer, a sávtartó asszisztens, a gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer vagy a sebességhatároló automatika.
Újdonság még az elektromos szervokormány.
GAZDAG MOTORVÁLASZTÉK
Az erős és üzemanyag-takarékos BlueHDi dízelmotoroknak több különböző teljesítményű változata kapható: a 120, illetve 145 lóerős BlueHDi dízelmotorhoz 6 fokozatú kézi sebességváltó, a 180 lóerős változathoz automata váltó tartozik (az utóbbi a BlueHDi 145 motorhoz is választható). A hidrogén üzemanyagcellás motor hatótávolsága kibocsátásmentes üzemmódban több mint 400 km (WLTP vegyes ciklus szerint mért, hitelesítésre váró adat).
A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorral rendelkező ë-Jumpyhoz továbbra is kétféle akkumulátor kapható. Az 50 kWh-s akkumulátor 230 km hatótávolságot biztosít, ami tökéletesen alkalmas például a városközpontokba történő napi áruszállításra. A 75 kWh-s akkumulátorral felszerelt ë-Jumpy hatótávolsága mostantól a 350 km-t is elérheti (ez 20 km-rel több, mint az előző változat esetében), ami rendkívül sokoldalú használatot tesz lehetővé.
7,4 kW-os wallbox használatával a teljes feltöltés 50 kWh-s akkumulátor esetén 6h40 percet, 75 kWh-s akkumulátor esetén 11h20 percet vesz igénybe. 11 kW-os wallbox használatával 50 kWh-s akkumulátor esetén a teljes feltöltés 4h50 percig, 75 kWh-s akkumulátor esetén 7h30 percig tart. 100 kW-os villámtöltőről az akkumulátor mindössze 38, illetve 45 perc alatt töltődik fel 0-ról 80%-os szintre.
AZ ÜGYFELEK IGÉNYEIHEZ IGAZODÓ KAROSSZÉRIAVÁLTOZATOK
Az új Citroën Jumpy kétféle hosszméretben – M (4,98 m) és L (5,33 m) – és több karosszériaváltozatban kapható: furgon, 5 vagy 6 személyes duplakabin, alváz-kabin és 9 személyes Combi (csak elektromos változatban). Egyes változatokon a hasznos térfogat a 6,6 m3 -t, a hasznos terhelhetőség pedig az 1275 kg-ot is elérheti.
KARAKTERES DESIGN
Az új Jumper orr-része – egy alapos átalakítás eredményeképpen – még határozottabb módon juttatja kifejezésre a modell karakterét, miközben légellenállási jellemzői is javultak. Az immár a karosszéria színében pompázó lökhárító és hűtőrács, valamint a visszapillantó tükrök is az új designt képviselik. A fekete színű alsó részt megerősítették, hogy még az eddiginél is hatékonyabb védelmet nyújtson az esetleges ütközéseknél. A korábbinál elegánsabb új, LED-es fényszórók hatékonyságát is sikerült még tovább – a korábbi halogén lámpákéhoz képest 30%-kal – növelni. Végül, de nem utolsó sorban a hátsó lámpák is új designt kaptak.
FOKOZOTT VEZETÉSI KÉNYELEM ÉS BIZTONSÁG
A Jumper infotainment kínálata is megújult. A középkategóriás változatok egy 5” kijelzővel rendelkeznek, amely a használatban lévő médiaforrásra (rádió, telefon stb.) vonatkozó információkat jeleníti meg. Ez a rendszer Bluetooth-kapcsolaton keresztül történő audio streaminget és az okostelefon hangfelismerő funkciójának köszönhetően egyszerű és biztonságos interakciókat tesz lehetővé. A csúcsváltozatok egy új 10” érintőképernyővel vannak felszerelve, mely többek között az autórádió és a navigációs rendszer vezérlésére szolgál.
Az opcionális felszerelésként rendelkezésre álló 100%-ban digitális 7” műszercsoport nemcsak modernebb és áttekinthetőbb, de a vezető a számára leghasznosabb adatokra összpontosítva testre is szabhatja a kijelzést. A képernyő a fedélzeti navigációs rendszer információinak a megjelenítésére is használható. Az új Jumper alapfelszerelésként egyébként egy kiváló minőségű 3,5” TFT képernyőt, valamint egy új műszercsoportot kínál, mely a sebességet és a motorfordulatszámot analóg, az üzemanyagszintet és a motorhőmérsékletet pedig digitális módon jelzi ki.
Az új műszerfal közepén elhelyezett vezeték nélküli okostelefon-töltőnek köszönhetően a jármű elhagyásakor nem kell állandóan kihúzni, majd újra bedugni a telefont.
A belső visszapillantó tükörhöz egy a jármű hátulján elhelyezett kamera kapcsolódik, amely folyamatosan tökéletes rálátást biztosít a Jumper hátsó környezetére.
Az elektromos szervokormány a kormányrásegítés mértékét automatikusan a jármű sebességéhez igazítja, így nagy sebességnél precízebb, városban pedig puhább kormányzást biztosít.
A hagyományos kéziféknél könnyebben használható az elektromos rögzítőfék.
A kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás funkciónak köszönhetően a járművezetők kényelmesen zárhatják, nyithatják és indíthatják járművüket úgy, hogy közben ki sem kell venniük a kulcsot a zsebükből.
360°-os parkolóradar: a gépjármű különböző részein elhelyezett 14 vagy 16 (a jármű hosszától függően) érzékelőre támaszkodó rendszer a központi kijelzőn megjeleníti a közelgő akadályokat.
Új vezetéstámogató funkciók: éberségfigyelő, táblafelismerő rendszer, sávtartó asszisztens, gyalogos- és kerékpáros-érzékelő automatikus vészfékező rendszer, intelligens sebességhatároló automatika.
Drive Assist csomag, avagy az első lépés az autonóm vezetés felé. Ez a 2. szintű vezetéstámogató rendszer a Stop and Go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és a sávtartó asszisztens mellett a torlódásasszisztenst is magában foglalja. A rendszer 30 km/h sebességig – például forgalmi dugókban – képes a kormányzás, a fékezés és a gyorsítás önálló irányítására.
MEGÚJULT MOTORKÍNÁLAT
Az új 2,2 literes dízelmotor 120, 140 és 180 lóerős változatban is rendelkezésre áll, és alapból egy új 6 fokozatú kézi sebességváltó kapcsolódik hozzá. A BlueHDi 140 és 180 motorhoz most először 8 fokozatú automata váltó is kérhető.
A saját szegmensében a zéró kibocsátás úttörőjének számító Jumper 2024 második felében egy hidrogén üzemanyagcellás motort is kap majd. De hogy már most kielégítse azoknak a szakembereknek az igényeit, akik a fenntartható mobilitás mellett a mindennapi költségek lefaragását is célul tűzték, az ë-Jumper egy vadonatúj, 100%-ban elektromos motort is kínál.
Az előző, 90 kW/122 LE-s villanymotort felváltó elektromos motor 200 kW/270 LE teljesítményre képes, a leadott maximális nyomaték pedig 260 Nm-ről 400 Nm-re nőtt. A korábbi 37 vagy 70 kWh-s akkumulátor helyett mostantól csak egyféle – 110 kWh kapacitású – akkumulátor lesz elérhető, mely akár 420 km WLTP szerinti hatótávolságot is képes biztosítani.
11 kW-os wallbox használatával az akkumulátor teljes feltöltése 11h45 percet vesz igénybe. 150 kW-os villámtöltő igénybevétele esetén 0-ról 80%-ra mindössze 55 perc alatt töltődik fel az akkumulátor.
SZÁMOS KAROSSZÉRIAVÁLTOZAT
A céges ügyfelek igényeinek maradéktalan kielégítése érdekében az új Citroën Jumperből számos konfiguráció létezik. A kétféle tengelytávnak (3,45 m és 4,035 m) és a három hosszméretnek (L2, L3 és L4) köszönhetően a lemezelt furgonból összesen 6 karosszériaváltozat áll rendelkezésre, melyek hasznos térfogata 10 és 17 m3 között mozog. A különböző felépítményekhez a 4,035 méteres tengelytávú új Jumper alváz-kabin (L3 vagy L4) és alváz-duplakabin (L3 vagy L4) változatban is kapható.