SUZUKI

    Premier: Magyarországra érkezett a Suzuki eVitara

    Premier: Magyarországra érkezett a Suzuki eVitara Premier: Magyarországra érkezett a Suzuki eVitara

eVITARA: A SUZUKI ELSŐ TISZTÁN ELEKTROMOS MODELLJE

Jobb később, mint soha?

2025-ig kellett várni arra, hogy a Suzuki bemutasson egy tisztán elektromos modellt. A cél egy előremutató, mégis megszokott karakterű villany SUV fejlesztése volt, amibe örömmel ülnek bele azok, akik egy egyszerű, belevaló autóra vágynak. Bár viszonylag sok időbe telt, mire a Suzuki elkészült vele, nem vitás, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai segítettek abban, hogy a márka racionális vevőköre számára is szimpatikus legyen. 

A Suzuki első elektromos modellje nem csak egy fontos mérföldkő, de mivel a magyar piac legsikeresebb típusának elektromos változatáról van szó, nekünk különösen jelentős fejlemény is.

Az autót két hét múlva ki is próbálhatjuk majd az európai sajtónapon, de addig is ellátogattunk Balatonfüredre a típus hazai premierjére.

Az eVitara majd csak az év második felében kerül a szalonokba, így néhány fontos részlet még kérdéses. A maximális töltési teljesítményt nem tudjuk, csak a 10-80% tartományra megadott kb. 45 perces időből következtethetünk. Jó hír, hogy az akku hűtési és fűtési lehetőséget is kap.

A típus a márka jól bevált Heartect platformjára épül, pontosabban annak új, elektromos változatára, amely Heartect-e névre hallgat. A hagyományos testvér 4,175 méteres hosszához képest az elektromos modell tíz centivel hosszabb lett, de a tengelytávban még nagyobb, 20 centiméter a különbség. Ez ahhoz kellett, hogy beférjen az akkupakk az autó alá.

Az eVitarához a Suzuki a BYD-tól rendeli az akkut, ami azt jelenti, hogy tartós és biztonságos, nikkel és kobalt mentes LFP kémiás Blade cellákat kapunk, mégpedig két konfigurációban. A kisakkus változat 49 kWh akkukapacitása 350 WLTP kilométerre lesz elég, míg a nagyakkus 61 kWh-ás és 430 kilométert tud megtenni egy töltéssel.

A kisakkus változat csak elsőkerék-hajtással lesz kapható, de a nagyakkusból lesz összkerékhajtású változat is.

Első benyomások

Az autót most még csak álló helyzetben, egy exkluzív balatoni szálloda rendezvénytermében nézhettük meg, így egyelőre első benyomásokkal szolgálhatunk. A 4,275 méteres autó az egyik legnépszerűbb, B-SUV kategóriába érkezik – ez a méret még használható a városokban is, de már alkalmas egy kisebb család szállítására. A 2,7 méteres tengelytávot tényleg megérezni a hátsó sorban, mert a 180 centimhez állított első ülés mögé kényelmesen befértem, ráadásul a lábamat is be tudtam tenni a sofőr fotelje alá. Az autó tud egy trükköt: a hátsó ülések 1/3-2/3 arányban nem csak dönthetőek, de 20 centit előre is húzhatóak. Az utasteret pár ízléses LED hangulatvilágítás díszíti, a fizikai gombok rajongói kapnak bőven kapcsolót, a műszerfalra pedig két LCD képernyő került.

Legfrissebb híreink