2025-ig kellett várni arra, hogy a Suzuki bemutasson egy tisztán elektromos modellt. A cél egy előremutató, mégis megszokott karakterű villany SUV fejlesztése volt, amibe örömmel ülnek bele azok, akik egy egyszerű, belevaló autóra vágynak. Bár viszonylag sok időbe telt, mire a Suzuki elkészült vele, nem vitás, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai segítettek abban, hogy a márka racionális vevőköre számára is szimpatikus legyen.
A Suzuki első elektromos modellje nem csak egy fontos mérföldkő, de mivel a magyar piac legsikeresebb típusának elektromos változatáról van szó, nekünk különösen jelentős fejlemény is.
Az autót két hét múlva ki is próbálhatjuk majd az európai sajtónapon, de addig is ellátogattunk Balatonfüredre a típus hazai premierjére.
Az eVitara majd csak az év második felében kerül a szalonokba, így néhány fontos részlet még kérdéses. A maximális töltési teljesítményt nem tudjuk, csak a 10-80% tartományra megadott kb. 45 perces időből következtethetünk. Jó hír, hogy az akku hűtési és fűtési lehetőséget is kap.
A típus a márka jól bevált Heartect platformjára épül, pontosabban annak új, elektromos változatára, amely Heartect-e névre hallgat. A hagyományos testvér 4,175 méteres hosszához képest az elektromos modell tíz centivel hosszabb lett, de a tengelytávban még nagyobb, 20 centiméter a különbség. Ez ahhoz kellett, hogy beférjen az akkupakk az autó alá.
Az eVitarához a Suzuki a BYD-tól rendeli az akkut, ami azt jelenti, hogy tartós és biztonságos, nikkel és kobalt mentes LFP kémiás Blade cellákat kapunk, mégpedig két konfigurációban. A kisakkus változat 49 kWh akkukapacitása 350 WLTP kilométerre lesz elég, míg a nagyakkus 61 kWh-ás és 430 kilométert tud megtenni egy töltéssel.
A kisakkus változat csak elsőkerék-hajtással lesz kapható, de a nagyakkusból lesz összkerékhajtású változat is.
Az autót most még csak álló helyzetben, egy exkluzív balatoni szálloda rendezvénytermében nézhettük meg, így egyelőre első benyomásokkal szolgálhatunk. A 4,275 méteres autó az egyik legnépszerűbb, B-SUV kategóriába érkezik – ez a méret még használható a városokban is, de már alkalmas egy kisebb család szállítására. A 2,7 méteres tengelytávot tényleg megérezni a hátsó sorban, mert a 180 centimhez állított első ülés mögé kényelmesen befértem, ráadásul a lábamat is be tudtam tenni a sofőr fotelje alá. Az autó tud egy trükköt: a hátsó ülések 1/3-2/3 arányban nem csak dönthetőek, de 20 centit előre is húzhatóak. Az utasteret pár ízléses LED hangulatvilágítás díszíti, a fizikai gombok rajongói kapnak bőven kapcsolót, a műszerfalra pedig két LCD képernyő került.
Október 13. és 18. között különleges MG Hybrid + Teszthetet rendez a Duna Autó. Próbálja ki a legújabb MG hibrid modelleket, pörgessen szerencsekereket, nyerjen értékes ajándékokat, és vigye haza a kiszemelt autót akár egy teljes hétvégére!
A Duna Autó Honda márkakereskedéseiben különleges ZR-V e:HEV tesztnapra várják az érdeklődőket. A résztvevők nemcsak kipróbálhatják a Honda intelligens, városi SUV-ját, hanem értékes ajándékokat és egy teszthétvégét is nyerhetnek.
A Subaru három új, teljesen elektromos SUV-modellel indítja el új korszakát Európában. A márka célja, hogy az ikonikus AWD technológiát és megbízhatóságot ötvözze a zéró emisszióval – megőrizve a Subaru-érzést az elektromos jövőben is.
A megújult Mitsubishi Outlander PHEV európai bemutatása után sorra jelennek meg a nemzetközi tesztek és vélemények. A sajtó elismerően nyilatkozik a plug-in hibrid hajtásláncról, a prémium beltérről és a sokoldalú használhatóságról.
A CUPRA Tindaya tanulmányautóval a márka visszatér a vezetés élményének gyökereihez – merész formavilág, érzelmekre építő dizájn és jövőbe mutató technológiák egyesülnek egy olyan koncepcióban, amely újradefiniálja a vezető és az autó közötti kapcsolatot.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!