A Nissan LEAF, a világ első tömeggyártású elektromos autója, 2022-ben újra reflektorfénybe kerül. Az ikonikus modell látványosabb stílust és innovatív technológiát kínál.
A LEAF 2022 idén áprilisban érkezik Magyarországra, fokozva az izgalmakat, hiszen a Nissan idén ősz elejére egy erőteljes elektromosított offenzívával készül.
"A Nissan LEAF eredeti célja az volt, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a fejlett technológiát és az elektromos vezetés izgalmát, és mindezt világszerte több mint 577 000 vásárló választotta már. A LEAF-et alapvetően a családok igényeinek a kielégítésére terveztük, és nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az autóhoz köthető ügyfélelégedettség messze az iparági átlag fölött van kb. 92%" - nyilatkozta Arnaud Charpentier, a Nissan AMIEO regionális termékstratégia és árazási alelnöke.
A LEAF 7 éven keresztül piacvezető volt Magyarországon és annak ellenére, hogy nagyon sok versenytárs megjelent az elmúlt években, még 2021-ben is a legeladottabb az új cégautó vásárlók körében. A használtautók forgalomba helyezési listáján is a 2. helyen szerepelt 2021-ben, ami összecseng a Hasznaltauto.hu belső statisztikáival is, mely szerint 2021-ben ez a modell volt a 2. legkeresettebb az e-autók között. Mindezeknek köszönhetően Magyarországon messze ebből a modellből fut a legtöbb az utakon a villanyautók közül.
A LEAF modellév 2022 stílusfinomításokon esett át, fokozva a modell jellegzetes megjelenésének dinamizmusát. A Nissan új márkalogója megtalálható a kerekeken, az első hűtőrácson, a jármű hátulján valamint a kormánykeréken.
Az új, 16 és 17 colos sportosságot sugárzó, feketére festett könnyűfém keréktárcsák fokozzák a prémium érzetet.
Az ügyfelek szabadon választhatnak a megújult külső színek kínálatából is. A hat egyszínű és öt kéttónusú színválaszték mellett két új szín is elérhető a nagysikerű Qashqai és Ariya palettájáról: a sötétkék és az élénkkék.
Teljesen fekete lett, illetve lekerültek a króm részek az autó orr-részéről, a „hűtőrácsról”, valamint a hátsó kék lökhárító elem is szürke színre lett változtatva. Mindkét módosításnak az volt a célja, hogy letisztultabb legyen az autó összhatása. Néhány apró módosítás történt az első lökhárítón a hátsó felső légterelőn valamint az oldalsó küszöblécen.
A LEAF 2022 kétféle akkumulátorral lesz elérhető, így aki a LEAF e+ változatát választja, akár 385 kilométert is megtehet a WLTP szabvány szerint. A LEAF 2022 a hatékony elektromos vezetési élményt ötvözi, széleskörű vezetéstámogató rendszerekkel, online kapcsolódási technológiákkal, valamint a Nissan elektromos járművek több mint 10 éves tudásával és innovációjával.
A ProPILOT technológia lehetővé teszi, hogy a LEAF 2022 automatikusan tartsa a sebességet, a távolságot az előtte lévő autóhoz képest, akár megálljon és elinduljon, illetve tartsa a sávot is. Az innovatív e-Pedal funkció pedig abban segít, hogy a vezető egyetlen pedállal gyorsíthasson, lassíthasson és megálljon – maximális kényelmet biztosítva vezetés közben. Az e-Pedalt egyébként az ügyfelek 80%-a nagyon szereti.
A LEAF 2022-ben is természetesen elérhető az Android Auto és az Apple CarPlay, valamint a NissanConnect alkalmazáson keresztül többek között távolról vezérelhető a hűtés-fűtés, töltés funkciók. Újdonság, hogy az ügyfelek a nagyobb kényelem érdekében összekapcsolhatják LEAF-jüket az Amazon Alexa1 Smart Home eszközükkel is.
„A LEAF-fel való tapasztalatszerzés eredményeképpen a Nissan számos új és nagyon sikeres technológiát tudott kifejleszteni, ilyen például az e-POWER motortechnológia, amely elektromos autós vezetési élményt nyújt, de nincs szükség az autó töltésére – és mindez nemcsak, hogy Japán legeladottabb Nissanja lett, hanem egyes években a legeladottabb autó lett az egész Japán piacon, egy Nissan Note modellben. A több mint egy évtizedes elektromos autós tapasztalatokra alapozva a Nissan azt is vállalta, hogy egy éven belül, 2023-ra a teljes európai személyautó értékesítésének a 100%-a elérhető lesz elektromosított hajtáslánccal is.” - mondta Arnaud Charpentier.
A LEAF-et vásárló ügyfeleknek a Nissan most egyedi kedvezményekkel kedveskedik, melyek a márkakereskedésekben érhetőek el.