A elmosódik a C- és D-szegmens közötti határvonal, amikor a Kia bemutatja az európai piacra szánt K4-et, mely dinamikus megjelenésével a „Ellentétek Egysége” dizájnfilozófián alapul. A hatchback úgy készült, hogy megfeleljen a modern vezetők igényeinek, a tágas belső térrel, a prémium funkciókkal és a fejlett technológiákkal.
A modell kifejező új dizájnt és tágas külső méreteket kínál: 4440 mm hosszú és 1850 mm széles, míg a tágas belső térben a hátsó utasok osztályelső lábteret (964 mm) és bőséges fejteret (973 mm) élvezhetnek. A hátsó ülések mögött 438 literes csomagtér áll rendelkezésre, ideálissá téve a modellt költözködéshez vagy hétvégi kiruccanáshoz.
A dizájn magára vonja a tekintetet a jellegzetes lebegő tetővonallal, amely elegánsan simul a hátsó ajtóba. Fontos dizájnelemek közé tartozik a csillagtérkép fénymintázat, mely az EV9-ből merít ihletet, a C-oszlopba integrált rejtett hátsó ajtókilincsek, és az exkluzív Sparkling Yellow külső szín. Emellett a K4 GT-Line még sportosabb megjelenést kap, háromküllős kormánnyal, váltófülekkel, 17 vagy 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal, fényes fekete tükörházakkal, oldalsó küszöbökkel és kerékívműanyag díszítéssel.
„A K4-gyel megmutatjuk, hogy modelljeink hogyan képesek dinamikus dizájnt, innovációt és intelligens technológiát nyújtani, a hajtáslánctól” függetlenül – mondta Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója. „A K4 tükrözi küldetésünket, hogy izgalmas mobilitást tegyünk elérhetővé mindenki számára, támogatva azokat a vásárlókat, akik még nem állnak készen a teljesen elektromos járművekre.”
A K4 továbbviszi a Kia elkötelezettségét, hogy ügyfeleinek változatos meghajtási lehetőségeket kínáljon. Ez magában foglalja az elektrifikált hajtásláncokat is, amelyek megkönnyítik az átállást az elektromos mobilitásra. Az Európában elérhető öt hajtásláncból kettő elektrifikált, összhangban a Kia szélesebb körű elektromosítási stratégiájával.
A kínálat egy 1,0 T-GDI benzines motorral indul (115 LE), hatfokozatú manuális váltóval. Ez a motor mild-hibrid technológiával is elérhető. A mild-hibrid motort választók a hatfokozatú automata helyett hétfokozatú duplakuplungos automata váltót is kérhetnek. Az 1,6 T-GDI benzines motor 150 vagy 180 lóerővel, hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval érkezik. 2026-ban pedig teljes hibrid változat is bekerül a kínálatba.
„A K4 érkezésével olyan modellel frissítjük kínálatunkat, amely minden téren kiemelkedőt nyújt: dizájn, térkínálat, technológia és elektrifikált hajtásláncok terén” – mondta Pablo Martínez Masip, a Termékfejlesztés és Marketing alelnöke. „A K4-et olyan ügyfelek számára terveztük, akik távolabb szeretnének utazni, többre vágynak, és útjuk során önmagukat szeretnék kifejezni.”
K4 az egyik legfejlettebb technológiai felszereltséggel büszkélkedhet a kategóriájában. A panorámakijelző egyesíti a 12,3 hüvelykes digitális műszeregységet, az 5,3 hüvelykes klímavezérlő kijelzőt és a 12,3 hüvelykes érintőképernyős infotainment rendszert. A Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) rendszer egyetlen, intuitív felületen integrálja a navigációt, a multimédiát és a járműbeállítások vezérlését. A vezeték nélküli Apple CarPlay® és Android Auto™ minden felszereltségi szinten alapfelszereltség, a magasabb szinteken pedig vezeték nélküli telefontöltő is elérhető.
A Harman Kardon® prémium hangrendszer koncertteremmé varázsolja az utasteret. A kényelmet tovább növelik a fűthető és szellőztethető első ülések, amelyeket elegáns, fekete, bioalapú műbőr kárpit borít.
A Digital Key 2.0 ultra-szélessávú technológiával lehetővé teszi, hogy a kompatibilis okostelefonok virtuális kulcsként működjenek. Emellett a Kia Connect szolgáltatások számos digitális eszközt kínálnak, például vezeték nélküli (OTA) frissítéseket, zenelejátszást és Wi-Fi hotspot funkciót. A mesterséges intelligencia által támogatott hangasszisztensnek köszönhetően a vezetők egyszerűen a „Hey Kia” megszólítással vezérelhetnek különböző funkciókat, vagy kérhetnek információkat – akár a kezelési útmutatóval, akár helyi ajánlásokkal kapcsolatban.
A K4 modellel a Kia az ügyfelek biztonságát helyezi előtérbe, és egy teljes fejlett vezetéstámogató rendszer (ADAS) csomagot kínál.
Az irányjelző bekapcsolásakor a Holtérfigyelő kamera (Blind-Spot View Monitor – BVM) valós idejű videóképet jelenít meg a műszeregységen a jármű holtteréről. A Holtérfigyelő ütközéselkerülő asszisztens (Blind-spot Collision-Avoidance Assist – BCA) a hátsó lökhárítóba épített radarszenzorokkal figyeli a holttereket, és segít megelőzni az ütközéseket sávváltás közben.
A Smart Cruise Control 2 (SCC2) nemcsak intelligensen igazítja a jármű sebességét, hanem vészhelyzet esetén – ha a vezető nem reagál – akár meg is tudja állítani az autót. Emellett a Highway Driving Assist 2.0 (HDA 2.0) segít a vezetőnek biztonságos követési távolságot tartani, a sáv közepén maradni, sávot váltani, valamint finoman korrigálni az oldalsó pozíciót.
Továbbá, tolatás közben a Keresztirányú forgalomra figyelmeztető ütközéselkerülő asszisztens (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA) érzékeli a balról és jobbról közeledő járműveket. Az RCCA hang- és vizuális figyelmeztetéseket ad, sőt szükség esetén automatikusan fékez is, hogy elkerülje vagy mérsékelje az ütközést.
Emellett a Körkamerás rendszer (Surround View Monitor – SVM) több, az autó körül elhelyezett kamerát használ, hogy egy 360 fokos, összetett képet jelenítsen meg az infotainment képernyőn.
Végül, az előre néző kamera és radarszenzorok segítségével a Frontális ütközéselkerülő asszisztens 2 (Forward Collision-Avoidance Assist 2 – FCA2) képes megelőzni vagy mérsékelni az ütközéseket azáltal, hogy felismeri a potenciális veszélyforrásokat, például más járműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
Merész formavilágával, tágas és rugalmas kialakításával, fejlett technológiai megoldásaival és teljesítményorientált változataival a K4 a hagyományos ferdehátú modellek továbbfejlesztett változatát képviseli. Ahogy az ügyféligények egyre inkább a személyre szabhatóság és az intelligens mobilitás felé tolódnak, a K4 stílusos, okos és hálózatba kapcsolt választásként pozícionálja magát.