Az első generációs modell 1997-es debütálása óta a Forester legfontosabb jellemzője a szimmetrikus AWD hajtáslánc, amely a Subaru alapvető technológiáját jelenti.
Ez a jellemző olyan további tulajdonságokkal párosul, mint stabilitás és biztonság, emelt has magasság, kényelem és egy kombi karosszéria funkcionalitása.
Ha a jelenlegi piacot megnézzük, a szabadidőjárművek azon szegmensében, amelyben a Forester is található, egyre több márka képviselteti magát és különösen erős versenyhelyzet alakult ki. Formaterve látványos, erőteljes SUV jellegéhez érezhetően jobb légellenállás társul, az orrkialakítás egyedi, amely egyben sportosságot és magabiztosságot sugall. A Sport felszereltségű tesztautó ráadásul vagány cuccokkal van felszerelve, mint a 18-as felni, rajta 225-ös gumik a sötétített hátsó oldalablakok, panoráma-üvegtető, hetyke kis tető spoiler hátul, és persze a lényeg az agresszív légbeömlőkkel díszített első lökhárító.
A Subaru mérnökei képesek voltak észrevehetően növeli az utastér méretét az új Foresterben. Nőt a tengelytáv és a kabin áttervezésével, az oszlopok áthelyezésével és a hátsó szekció új formájú padlójával az utastér tágasabb és levegősebb benyomást kelt. Az üléspozíciókat is teljes mértékben átalakították, az autóban ülve jobban kilátni a járműből. Az ülések kényelmesek, az ajtók nagyra nyílnak és a küszöb magassága sem zavaró. A hátsó ajtó majd derékszögben nyílik így a gyerek ülés berakása nagyon egyszerű feladat.
A műszerfal kialakítása hozzájárul a tágas térérzethez, a lágy tapintású anyagok tovább fokozzák a kabin minőségi hangulatát. A multi-információs kijelző részletes járműinformációi segítik az üzemanyag-takarékos autózást. Az SD kártya alapú navigációs rendszer könnyen frissíthető, gyors és hatékony útbaigazítást kínál és hangutasításokkal is kényelmesen vezérelhető. A csomagtér és a raktérnyílás méretének növelésével javult a csomagtér kihasználhatósága.
Jó dolog, hogy a csomagtér motoros mozgatású ajtaja automatikusan nyílik és csukódik. Az ajtónyitási magassága programozható, így nem ütközik neki a garázs mennyezetének, továbbá nyitás és csukás közben az ajtó érzékeli a mozgás útjába kerülő akadályokat. A Foresterben rejlő boxermotorban a dugattyúk egymással szembeni mozgása dugattyúpáronként kioltja az ébredő rezgéseket, így a boxer dízel motor jóval alacsonyabb rezgés- és zajszinten üzemel. Ez a konstrukció kisebb tömegű motor kialakítását tette lehetővé. A 2.0 literes 147 lóerős turbódízel erőforrást úgy tervezték meg, hogy alacsony fordulatszámon a hagyományos dízelmotoroknál nagyobb forgatónyomatékot adjon le. És magasabb fordulatszámon a hangja is emlékeztet a benzines boxerek hangjára.
Maximális forgatónyomatéka 350 Nm, ami kellő dinamikát kölcsönöz az 1615 kg tömegű Foresternek, és minden helyzetben és jó társa az új generációs aktív nyomaték megosztású összkerékhajtási rendszernek, ami az első és hátsó tengely közötti nyomatékmegosztást folyamatosan szabályozva minden pillanatban alkalmazkodik a változó tapadási viszonyokhoz, a sebességváltón keresztül hozzá eljuttatott hajtóerőhöz. Forester szuper autó öröm vezetni, és ha már muszáj kiszállni belőle büszkén nézünk vissza rá, és gondolunk arra, tökéletes választás volt, nem is kell ennél több!
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!