A Kia Corporation bemutatta három új, kis- és középkategóriás modelljét, a márka EV Day nevű rendezvényén, Koreában. A Kia célja az “elektromos járművek forradalmának” vezetése, és ezzel a márka vezető szerepének biztosítása világszerte.
A rendezvényen a Kia bemutatta “villanyautót mindenkinek” elnevezésű programját, és bejelentette elektromos kínálatának gyors és jelentős kibővítését is. A Kia az EV6 és az EV9 bevezetésével már megalapozta helyét az elektromos járművek globális piacán, most pedig megmutatta, miként bővíti tisztán elektromos hajtású modelljeinek kínálatát három friss, kis- és középkategóriás modellel. A cél az elektromos modellválaszték jelentős fejlesztése.
A Concept EV3 a Kia kompakt méretű, praktikus és élvezetesen vezethető elektromos szabadidő-autóinak előképe. Formai és technológiai megoldásai a márka elektromos zászlóshajójának számító EV9 jellemzőit kínálják, kompaktabb és így elérhetőbb formában. Bár elképzelhető, hogy egyesek számára ez összeegyeztethetetlennek tűnik, a tanulmánymodell formai megoldásai a kontrasztok fúziójára épülnek, a Kia “egyesült ellentétek” formafilozófiája alapján. A Concept EV3 tervezői a formanyelv “okkal élvezetes” elnevezésű pillérére támaszkodtak a leginkább.
“Az “élvezet” első hallásra nehezen tűnik összeegyeztethetőnek az “ok” jelentéstartalmával. Hiszen előbbi érzelmi, utóbbi pedig logikai eredetű. Azonban ha kombináljuk őket, kontrasztjuk erős és hatásos.” Mondta Karim Habib, a Kia formatervezésért felelős alelnöke.
“A Concept EV3 esetében az “okkal élvezetes” leginkább a robusztus karosszéria lágy sziluettjén érhető tetten. Ugyanakkor a vonalak és a felületek játékán is, a dinamikus oldalvonal ellenpontozásában.”
Az előre tolt szélvédő és a hosszú és lejtős tetővonal egyedi oldalnézetet eredményez, a szögletes kerékjáratok robusztussága váratlan és rendkívül hatásos formaelem. Ezeket a körülölelő formájú szélvédő és a megemelt C-oszopok is kiemelik, utóbbiak úgy hatnak, mintha a tető lebegne az autó felett.
A Concept EV3 utasterében az átalakíthatóság praktikuma és az élvezet között feszül az ellentét, ugyanakkor a tágasság, a kényelem és a vezetés élvezete jelentős részben éppen a praktikus kialakításból ered, ami ráadásul akkor is kínál élvezeti értéket, ha már az utasok elérték úticéljukat.
Az utastér érzelmi jólétet sugároz. Ezt szolgálja a finom, visszafogott hangulatvilágítás, a letisztult műszerfal és a felületek egyszerű kialakítása is.
A fejlett és ergonomikus üléskialakítás és a környezettudatos anyaghasználat összecseng a márka célkitűzésével, a világméretekben is működőképes fenntarthatósággal. Az utastér állítható és elfogatható asztalai négyféle alaphelyzetben rögzíthetők: Fókusz, Társasági, Frissítő és Tároló. A dönthető hátsó ülőlap is a flexibilitást szolgálja, hiszen összehajtogatva jelentősen megnöveli a csomagtér méretét, így akár elektromos rollerek és kerékpárok is könnyen szállíthatók.
A Kia új villanyautó-élménye: új szinteken a felhasználói élmény
Az elektromos autózás terjedésének felgyorsítása érdekében a Kia a fogyasztói, felhasználói élmények valamennyi területén új megoldásokra törekszik. A cél, a lehető legkényelmesebbé tenni az elektromos átállást mindenki számára. Ehhez azonban már a vásárlás előtti élmények fejlesztésre is szükség van.
A 2024 első felében megjelenő “Kia App” az autókeresés első pillanataitól fogva segít eligazodni a márka kínálatában, a tesztevezetések megszervezésén át támogatva a vásárlót egészen új autója átvételéig, sőt az után is.
Egy az ügyfelek valamennyi kérdésének gyors és hasznos megválaszolására képes, mesterséges intelligenciára épülő chatbot is az app részét képezi majd, ugyanakkor a rendszer biztosítási kedvezményeket is kínál. Legfontosabb újdonsága az ‘E-routing’ funkció, amely az autó akkumulátorának aktuális töltöttségi szintje alapján ajánl célba vezetési útvonalakat, az elérhető töltési helyek figyelembevételével. Ugyanakkor a rendszer helyi információk sokaságát is kínálja, akár a közeli éttermek kínálatát is valós időben bemutatva. A használók a töltés folyamatát szintén nyomon követhetik okoskészülékükön.
A Kia az úgynevezett “offline” élmények megújítására is törekszik, ilyenek a márka elektromos kínálatát bemutató “Digital City Store”-ok és ”EV Unplugged Ground”-ok Koreában, valamint a Koreán kívüli “City Store”-ok. A márka terveiben szerepel további, kizárólag elektromos modelleket kínáló kereskedések megnyitása is az Egyesült Államokban, Európában, Kínában és Indiában.
Virtuális valóság (VR) a kevert valóság (MR) technológiák kombinációjával a márka célja tökéletes és teljes felhasználói élmények kialakítása, olyanoké, amelyek révén a vásárlók még közelebb kerülhetnek a Kia járműveihez. A vevőszolgálatok teljesítményének fokozása, az értékesítők képzése és termékspecialisták kinevelése világszerte szintén a tervek között szerepel, így a vevők a világ minden táján megtalálhatják a számukra leginkább megfelelő elektromos Kiát.
A Kia a generatív mesterséges intelligenciát is kutatja és fejleszti, kifejezetten azzal a céllal, hogy forradalmasítsa a járművei által kínált felhasználói élményt. Ennek érdekében a világ vezető mesterséges intelligenciát fejlesztő vállalkozásaival együttműködve kínál majd új szolgáltatásokat: útvonal optimalizálást, útvonaltervezést, szórakozást vagy vészhelyzeti segítséget. Az OTA frissíthető generatív mesterséges intelligencia a 2024-ben érkező EV3-ban jelenik meg elsőként, majd az EV4 és az EV5 újabb változataiban is a piacra lép.