Különleges sajtóeseménynek adott otthont a Honda németországi Offenbachban lévő kutatási és fejlesztési központja, ahol az újságírók megtudhatták, milyen lépésekre készül a vállalat az európai piacon, hogy 2050-ig elérje karbonsemlegességet illetően kitűzött céljait.
A márka tisztviselői számos információt megosztottak az elektromos átállással kapcsolatban, új termékek és szolgáltatások széles skáláját tárva a nagyközönség elé. A rendezvényen nem csak három új szabadidő-autó (a tisztán elektromos e:Ny1, a hibrid ZR-V és CR-V, mely utóbbi elérhető lesz plug-in kivitelben is) és az első, EM1e: névre keresztelt elektromos hajtású kétkerekűje mutatkozott be, a meghívottak a vállalat e:PROGRESS névre keresztelt energiagazdálkodási szolgáltatásáról is képet kaphattak.
A Honda az elmúlt években a teljes európai személygépjármű-választékát „elektrifikálta”, legutoljára színre lépett a Civic legújabb, kizárólag hibrid változatban megvásárolható nemzedéke, ami arról árulkodik, hogy a japán cég rendkívül elkötelezett az elektromos átállás és az elektromos mobilitás mellett, sőt a fejlesztések újabb szakaszába lépett régiónkban.
– Európa fontos a Hondának, hiszen nagyon sok hűséges vásárlónk van ebben a térségben, akik elégedetten használják autóinkat, motorkerékpárjainkat és szerszámgépeinket – mondta el Katsuhisa Okuda, a Honda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. – Rég nem mutattunk be egyszerre annyi autót, motort és műszaki fejlesztést, mint ma. Azon túlmenően, hogy jelentősen továbbfejlesztettük termékeinket, különleges energiaszolgáltatási formákat is kidolgoztunk, melyekkel lefektethető a jövő intelligens elektromos rendszereinek alapja, egyszersmind elérhető fenntarthatóságra vonatkozó globális célunk – fűzte hozzá.
A Honda élen jár a mobilitási megoldások kidolgozásában, és immáron 75 éve dolgozik azon, a fenntarthatóságot szem előtt tartva, hogy az emberek könnyebben és biztonságosan közlekedhessenek az utakon. A cég vezetői úgy gondolják, hogy a CO2-szint globális csökkentésének az a leghatékonyabb módja, ha modern, környezetbarát technológiákkal és termékekkel segítik az átállást.
Kiváló példa erre a vadonatúj ZR-V és CR-V, hiszen mindkét modell megvásárolható lesz teljes-hibrid kivitelben, s utóbbi – a márka történetében először – plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető Európában. Legalább ennyire fontos a vadonatúj e:Ny1, a márka második tisztán elektromos európai járműve, ugyanis 412 km-es – károsanyag-kibocsátás nélküli – hatótávval büszkélkedhet. Rég nem volt a Hondának ennyire széles és változatos termékpalettája kontinensünkön.
Ugyancsak a németországi sajtóeseményen ismerhette meg a közönség az EM1 e: elektromos mopedet, a vállalat első ilyen kétkerekűjét, ami már 2023-ban megérkezhet az európai kereskedésekbe. Ez a segéd-motorkerékpár tökéletes eszköz lehet a fiataloknak és a városban élőknek, hogy beguruljanak az elektromobilitás világába. Ez csak a kezdetet jelenti, mivel a tervek szerint 2025-ig további 10 elektromos modellt mutat be a Honda a nemzetközi piacon.
– Az új Civic tavalyi bemutatkozásával végéhez ért európai palettánk elektromos átállása, ami a Honda régiók közül elsőként Európában sikerült – osztotta meg gondolatait Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke. – Új szabadidő-autóinkkal, második tisztán elektromos járművünkkel és új elektromos mopedünkkel tovább haladunk a teljes globális átálláshoz vezető úton, tartva magunkat azokhoz a célokhoz, melyeket a fenntarthatóság kapcsán fogalmaztunk meg – avatta be a hallgatókat a cég terveibe.
A Honda elektromos átállása nem csak a termékpalettát érinti, a vállalat továbbra is sokat fektet energiagazdálkodási programjának fejlesztésébe és kibővítésébe. A fókusz az ún. tisztaenergia-szolgáltatásokon és a – tisztaenergia-hordozónak tekinthető – hidrogénen van, de a töltési és a tárolási megoldások is elengedhetetlenek a maximális hatékonysághoz és a fenntarthatósághoz. A Honda-féle rendszerek elsőként az e:PROGRESS program keretein belül álltak munkába, és igen remekül teljesítenek.
Az Egyesült Királyságban például már elérhető egy roppant költséghatékony és fenntartható, tiszta energiát felhasználó, házi töltőrendszer, amire a Honda legújabb szabadidő-autója, az új e:Ny1 és a CR-V plug-in hibrid is csatlakoztatható, a meglévő Honda e mellett. A bevezetés második fázisban a vásárlók már saját ökorendszerükben használhatják majd fel az általuk termelt napenergiát. A terv utolsó lépése a szolgáltatás elterjesztése lesz Európa-szerte, a nem Honda járművet használók körében is.
– Mi a Hondánál hiszünk a mobilitási és energiaszolgáltatásokban, és energiakutatással kapcsolatos programunk tökéletes lehetőség arra, hogy intelligens és fenntartható megoldásokat dolgozhassunk ki a társadalom és a vásárlók számára – árulta el Takehiro Wada, a Honda európai K+F központjának elnöke. – Új termékeink és szolgáltatásaink nagyban hozzájárulhatnak a bolygó megóvásához, egyszersmind komoly terhet vehetnek le a házi energiarendszerekről, és elősegíthetik, hogy a vásárlók a lehető legkedvezőbb áron juthassanak energiához. Ezzel válik teljessé a Honda, mint elektromos mobilitási szolgáltatóvállalat.