SEAT

    Történelem és bizonytalanság – fordulóponthoz ért a SEAT

    Történelem és bizonytalanság – fordulóponthoz ért a SEAT Történelem és bizonytalanság – fordulóponthoz ért a SEAT
25/08/14

A SEAT 75 éves fennállását különleges kiállítással és dolgozói bónusszal ünnepelte Barcelonában – mindezt egy olyan időszakban, amikor a márka jövője komoly átalakulás előtt áll. A kínai verseny, a technológiai váltás és a vezetőváltás új irányt követel meg a vállalattól.

75 éve gurult ki az első SEAT az üzem kapuján. Azóta 77 modell és több mint 21 millió legyártott jármű jelzi a márka sikertörténetét. A jubileumot Barcelonában, az Autószalon keretében ünnepelték, ahol a gyártó múltját bemutató kiállítás és az alkalmazottaknak juttatott 575 eurós bónusz is méltó megemlékezést jelentett.

Az ünnepi hangulatot azonban beárnyékolta néhány bizonytalanság. A vállalat éléről nemrég távozott Wayne Griffiths vezérigazgató, akinek végleges utódja még nem ismert. Közben a kínai gyártók egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az európai piacból – alacsonyabb árakkal, gyors technológiai fejlődéssel és növekvő elfogadottsággal.

Markus Haupt, a SEAT ideiglenes vezetője szerint a márka a jövőben is meghatározó szereplő kíván maradni: „A SEAT és a CUPRA révén két világ legjavát kínáljuk: belső égésű és plug-in modelleket, valamint tisztán elektromos autókat. A jövő elektromos – ebben nem kételkedünk.”

Miközben a SEAT egyelőre nem rendelkezik tisztán elektromos modellel, a CUPRA márka rohamos fejlődésével egyre inkább a jövő irányát jelöli ki a vállalatcsoporton belül. A kihívást tovább fokozzák az európai vámintézkedések, amelyek – bár a kínai túlkínálatot kívánják fékezni – épp a CUPRA kínai gyártású modelljeit sújtják.

A kiállításon azonban még a technológiai versenynél is hangsúlyosabb volt a nosztalgia. A látogatók saját élményeiket osztották meg első SEAT-járművükről, és személyes történetekkel idézték fel, hogyan vált a márka az életük részévé. A város polgármestere, Jaume Collboni például elárulta: első autója egy használt zöld SEAT 127-es volt.

A spanyol kormány is támogatásáról biztosította az iparágat: további 1,25 milliárd eurót különítenek el elektromobilitási fejlesztésekre. A SEAT tehát egyszerre ünnepel és újrapozícionálja önmagát egy olyan jövőben, ahol a technológiai váltás, a piaci nyomás és a hagyományok egyaránt meghatározóak lesznek.

 

Legfrissebb híreink