A Torres Hybrid központi eleme a KGM saját fejlesztésű Dual Tech Hybrid System nevű soros-párhuzamos hibridmegoldása, amely két villanymotort és egy belső égésű motort integrál. A rendszer fejlesztése a kínai BYD vállalattal közösen zajlott, amely a környezetbarát járműtechnológiák egyik vezető szereplője. Az együttműködés eredményeként egy teljes hibrid rendszer született, amely a gyakorlatban is érzékelhető hatékonyságnövekedést biztosít.
A hajtáslánc különlegessége az e-DHT (efficiency-Dual motor Hybrid Transmission), vagyis a hibridhez kifejlesztett kettős motoros hajtómű, amely a P1 és P3 hajtási rendszereket foglalja magában. Ennek köszönhetően többféle üzemmód érhető el: tisztán elektromos EV mód, soros-párhuzamos HEV üzem, illetve közvetlen motorhajtású mód.
Az e-DHT kompakt felépítésének köszönhetően a motorok, a vezérlőegységek és a sebességváltó egy egységben működnek, ami egyszerre csökkenti a tömeget és javítja a hatásfokot. A rendszer menet közben folyamatosan az aktuális vezetési körülményekhez igazítja a teljesítménymegosztást, így egyszerre kínál alacsony fogyasztást és dinamikus vezethetőséget.
Városi közlekedés során a Torres Hybrid az idő akár 94%-ában tisztán elektromos módban képes haladni, ami csendes és lokálisan emissziómentes közlekedést tesz lehetővé. Országúton és autópályán a nagy nyomatékú villanymotor és a benzinmotor együttesen biztosítják a szükséges teljesítményt.
A hibrid változat bevezetésével a Torres immár négyféle hajtáslánccal érhető el: benzines, kizárólag a hazai piacon elérhető gázüzemű, teljesen elektromos és mostantól hibrid. Ezzel a KGM biztosítja, hogy a vásárlók életmódjuknak és felhasználási igényeiknek megfelelően választhassanak a különböző meghajtási lehetőségek közül.
A gyártó közlése szerint a Torres Hybrid egyszerre kínál gazdaságos üzemeltetést és SUV-hoz méltó praktikusságot. A modell több felszereltségi szinten lesz elérhető, így a szélesebb felhasználói kör igényeit is képes lesz lefedni. A KGM hosszabb távon a környezetbarát járműpaletta folyamatos bővítését tervezi, amelynek első lépése a Torres Hybrid sorozatgyártásba állítása.
A Citroën büszkén jelenti be hivatalos részvételét az ABB FIA Formula E Világbajnokságban, a következő szezon kezdetétől. Egy elektromos, innovatív és szenvedélyes kaland, amely megtestesíti értékeinket és a holnap mobilitásáról alkotott jövőképünket.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!