PEUGEOT

    Szuperautós ruhába bújt a Peugeot praktikus furgonja

    Szuperautós ruhába bújt a Peugeot praktikus furgonja Szuperautós ruhába bújt a Peugeot praktikus furgonja

A Peugeot aktív részese az autósportnak, a WEC-sorozat futamain (olyan legendás versenyek tartoznak ide, mint például a 24 órás Le Mans, a 6 órás Spa-Francorchamps és Imola vagy a szintén hatórás Fuji Speedway futam), a 9X8 nevű versenyautójukkal indulnak. A csapatszínekhez tartozik a Kriptonit sárga is, amely élénk árnyalata révén minden autót kiemel a tömegből.

Ez történt a Peugeot népszerű dobozos áruszállítójával, az Experttel is. A márka angol forgalmazója gondolt egy merészet, így az oroszlános márka munkagépe, az Expert egyik változata a Peugeot 9X8 versenyautó csapatszíneit és a Sport feliratot viseli magán, és a szürke munkagépből egy csapásra vagány furgonná vált.

A Kriptonit sárga matricák látványossá teszik az oldalnézetet, ám a Peugeot komolyabb módosításokat is végzett az Expert Sporton. A szigorú szempárra emlékeztető fényszórók között is megjelentek a Kriptonit sárga matricák, míg a kerekek mögé sárfogó gumik, az első lökhárító sarkaiba pedig áramlásjavító elemek kerültek. Ugyancsak az aerodinamikát javítja a tető végére ragasztott, élénk színű légterelő. Az Expert Sport-felszereltségéhez tartoznak még a mutatós, fekete duplaküllős alufelnik, amelyek 18 colosak.

A látványosabb külső mellett az Expert Sport belül is megújult kissé. Az élénksárga díszvarrás az üléseket dobja fel, a háttámlákba pedig belenyomták a Sport feliratot. A kárpit színe maradt a korábbi változatokban megismert szürke-fekete kombinációjú „Aszfalt” árnyalat. A felszereltség minden fontos tétele továbbra is megtalálható az Expert Sportban: az infotainment 10 colos érintőképernyője és a ChatGPT mesterséges intelligencia alapú fedélzeti asszisztense. Emellett a Sport felszereltséghez már jár a Comfort (vezeték nélküli töltő, kétzónás klíma és kulcs nélküli nyitás) és a Téli csomag (fűthető vezetőülés és fűthető kormány) is. Az Expert Sport emellett kap tolatókamerát, holttérfigyelőt és LED fényszórókat.

A látványosabb külső megjelenés fikarcnyit sem rontott az Expert Sport használati értékén és teherhordó képességén. A kocsi továbbra is egy- és (bizonyos piacokon) két üléssoros kivitelben rendelhető, a különböző változatok raktereinek mérete nem változott: az egy üléssoros modellek dobozába 5,3 és 6,6 köbméternyi rakomány pakolható. Az Expert Sporthoz is megrendelhető a Moduwork, azaz a szélső ülés síkba dönthető támlája, aminek segítségével az utaskabin egyik része összenyitható a raktérrel, hogy extra hosszú tárgyak is szállíthatóvá váljanak.

Ami a motorpalettát illeti, a gazdaságosság, a megbízhatóság és a fenntarthatóság a fontos szempontok. A hosszabb távú fuvarokhoz a 2,0 literes, nyomatékos és 180 lóerős HDI a legjobb megoldás. A városi forgalomba és rövidebb távokra a tisztán elektromos változat a maga 136 lóerejével, 75 kWh-s akkupakkjával és akár 350 km-es hatótávjával a legmegfelelőbb. S a látványos Sport felszereltség miatt még az is biztosra vehető, hogy az Expert után megfordulnak az utcán – ezt pedig kevés furgon mondhatja el magáról.

 

Legfrissebb híreink