A francia piacon 2024 áprilisban debütált az új 3008-as, a többi európai országban két hónappal később vezették be. Ezekből az időpontokból arra is következtethetnénk, hogy az ezt követő nyári uborkaszezon miatt lassan indultak be az eladások. Nos, éppen ellenkezőleg történt: a Peugeot 3008 és E-3008 valósággal berobbant a piacra, s népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a Peugeot máris több mint 50.000 rendeléssel bír az autóra.
S ha már a meglepő számoknál tartunk, álljon itt még egy érdekes adat: a teljes rendelési állomány negyedét a tisztán elektromos (BEV) verziók teszik ki, ami egyrészt magasabb, mint a kategória átlaga, másrészt annak fényében különösen jó eredmény, hogy a teljes európai piacon a villanyautók értékesítésének visszaesését, megtorpanását látjuk.
Ám ha jobban belegondolunk, a Peugeot 3008 sikerében nincsen semmi meglepő. Pályafutása nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen kevéssel bemutatása után az E-3008 2024-ben elnyerte a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Az innovatív belső dizájn, a műszerfal fölött szinte lebegő, dupla kijelző a kategóriában különleges megoldás.
A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez a tény igazolja a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, de tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.
A Panoramic i-Cokcpit 21 colos ívelt kijelzőjét jól egészítik ki az érintésérzékeny kezelőszervekkel ellátott kompakt kormány, valamint az i-Toggle kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést tesznek lehetővé a felhasználó által preferált tíz leggyakrabban használt funkcióhoz vagy alkalmazáshoz. A belső tér luxusa a tágas térrel kezdődik; az utastérben összesen 34 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben 520 literes.
Nem kevésbé látványos a fastback (lejtős ferdehátú) formaterv sem, amely üde színfolt a szögletes, testes SUV-k között. Egyéni, karakteres az orr-rész, amelynek meghatározó elemei a keskeny LED fényszórók, valamint a legapróbb részletekig kidolgozott hűtőmaszk, míg hátul a szinte lebegő légterelő és a különleges lámpatestek vonzzák a tekintetet.
A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez a tény igazolja a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, de tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.
A 3008 sikerének másik kulcsa, hogy a hozzá kínált hajtásláncok mindenféle igényt képesek kielégíteni. A 136 lóerős öntöltő hibridben 1,2 literes turbómotor dolgozik elektromos rásegítéssel. Az új fejlesztésű gép tartós vezérműlánccal készül. A rövid távolságokat villannyal is megtenni képes 3008 hibrid fogyasztása városban könnyedén hat liter alatt tarható, a vezetést pedig hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó teszi stresszmentessé.
Az elektrifikációban egy lépéssel előrébb járó plug-in hibrid már közel 200 lóerős, 1,6 literes turbómotorja négyhengeres, automata váltója pedig hétfokozatú.
A tisztán elektromos változatok sorát a 210 lóerős nyitja, de van összkerékhajtású kivitel is 320 lóerővel, a legnagyobb, közel 700 km-es hatótávot ígérő verzió pedig a 230 lóerős Long Range modell.
Október 13. és 18. között különleges MG Hybrid + Teszthetet rendez a Duna Autó. Próbálja ki a legújabb MG hibrid modelleket, pörgessen szerencsekereket, nyerjen értékes ajándékokat, és vigye haza a kiszemelt autót akár egy teljes hétvégére!
A Duna Autó Honda márkakereskedéseiben különleges ZR-V e:HEV tesztnapra várják az érdeklődőket. A résztvevők nemcsak kipróbálhatják a Honda intelligens, városi SUV-ját, hanem értékes ajándékokat és egy teszthétvégét is nyerhetnek.
A Subaru három új, teljesen elektromos SUV-modellel indítja el új korszakát Európában. A márka célja, hogy az ikonikus AWD technológiát és megbízhatóságot ötvözze a zéró emisszióval – megőrizve a Subaru-érzést az elektromos jövőben is.
A megújult Mitsubishi Outlander PHEV európai bemutatása után sorra jelennek meg a nemzetközi tesztek és vélemények. A sajtó elismerően nyilatkozik a plug-in hibrid hajtásláncról, a prémium beltérről és a sokoldalú használhatóságról.
A CUPRA Tindaya tanulmányautóval a márka visszatér a vezetés élményének gyökereihez – merész formavilág, érzelmekre építő dizájn és jövőbe mutató technológiák egyesülnek egy olyan koncepcióban, amely újradefiniálja a vezető és az autó közötti kapcsolatot.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!