A francia piacon 2024 áprilisban debütált az új 3008-as, a többi európai országban két hónappal később vezették be. Ezekből az időpontokból arra is következtethetnénk, hogy az ezt követő nyári uborkaszezon miatt lassan indultak be az eladások. Nos, éppen ellenkezőleg történt: a Peugeot 3008 és E-3008 valósággal berobbant a piacra, s népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a Peugeot máris több mint 50.000 rendeléssel bír az autóra.
S ha már a meglepő számoknál tartunk, álljon itt még egy érdekes adat: a teljes rendelési állomány negyedét a tisztán elektromos (BEV) verziók teszik ki, ami egyrészt magasabb, mint a kategória átlaga, másrészt annak fényében különösen jó eredmény, hogy a teljes európai piacon a villanyautók értékesítésének visszaesését, megtorpanását látjuk.
Ám ha jobban belegondolunk, a Peugeot 3008 sikerében nincsen semmi meglepő. Pályafutása nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen kevéssel bemutatása után az E-3008 2024-ben elnyerte a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Az innovatív belső dizájn, a műszerfal fölött szinte lebegő, dupla kijelző a kategóriában különleges megoldás.
A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez a tény igazolja a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, de tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.
A Panoramic i-Cokcpit 21 colos ívelt kijelzőjét jól egészítik ki az érintésérzékeny kezelőszervekkel ellátott kompakt kormány, valamint az i-Toggle kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést tesznek lehetővé a felhasználó által preferált tíz leggyakrabban használt funkcióhoz vagy alkalmazáshoz. A belső tér luxusa a tágas térrel kezdődik; az utastérben összesen 34 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben 520 literes.
Nem kevésbé látványos a fastback (lejtős ferdehátú) formaterv sem, amely üde színfolt a szögletes, testes SUV-k között. Egyéni, karakteres az orr-rész, amelynek meghatározó elemei a keskeny LED fényszórók, valamint a legapróbb részletekig kidolgozott hűtőmaszk, míg hátul a szinte lebegő légterelő és a különleges lámpatestek vonzzák a tekintetet.
A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez a tény igazolja a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, de tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.
A 3008 sikerének másik kulcsa, hogy a hozzá kínált hajtásláncok mindenféle igényt képesek kielégíteni. A 136 lóerős öntöltő hibridben 1,2 literes turbómotor dolgozik elektromos rásegítéssel. Az új fejlesztésű gép tartós vezérműlánccal készül. A rövid távolságokat villannyal is megtenni képes 3008 hibrid fogyasztása városban könnyedén hat liter alatt tarható, a vezetést pedig hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó teszi stresszmentessé.
Az elektrifikációban egy lépéssel előrébb járó plug-in hibrid már közel 200 lóerős, 1,6 literes turbómotorja négyhengeres, automata váltója pedig hétfokozatú.
A tisztán elektromos változatok sorát a 210 lóerős nyitja, de van összkerékhajtású kivitel is 320 lóerővel, a legnagyobb, közel 700 km-es hatótávot ígérő verzió pedig a 230 lóerős Long Range modell.
A Hyundai Elantrával versenyző Michelisz Norbert a szezon utolsó hétvégéjén, az izgalmakban bővelkedő makaói évadzárón elnyerte a Kumho FIA TCR World Tour 2024-es egyéni világbajnoki címét, megismételve a TCR World Tour 2023-as évadában elért sikerét.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!