A SEAT 75. születésnapját egy különleges nemzetközi dizájnpályázattal ünnepelte meg: a SEAT Imagineers program keretében 18 és 30 év közötti kreatív fiatalokat hívott meg arra, hogy újragondolják az ikonikus SEAT Ibiza modellt. A cél nemcsak az volt, hogy a márka múltját tiszteljék, hanem hogy a jövő formatervezőinek is teret adjanak az önkifejezésre.
A versenyt a brit Jamie Binstead nyerte, aki Barcelona térképének körvonalait felhasználva tervezett egy vibráló, kreatív mintát, amely egyszerre utal a városra és a SEAT örökségére. Munkáját egy valós SEAT Ibiza modellen is megvalósítják, amely a CASA SEAT-ban, Barcelonában tekinthető meg.
A második helyezett a francia Lucas Predseil lett, aki Barcelona utcai művészetéből és graffiti stílusából merített ihletet. A harmadik helyen a spanyol Irati Sáez de Vicuña végzett, aki a SEAT modellek névadó városaira építette látványos vinylgrafikáját.
A versenyt a SEAT az LCI Barcelona designiskolával közösen szervezte, és a nyertesek nemcsak ösztöndíjban, hanem gyakornoki lehetőségekben is részesülnek – a győztes például hat hónapos fizetett gyakornokságon vehet részt a SEAT formatervezési részlegénél.
A SEAT Imagineers verseny kiváló példája annak, hogyan kapcsolódik össze hagyomány és innováció, és hogyan válik a dizájn a márka egyik legfontosabb kommunikációs eszközévé. A SEAT továbbra is elkötelezett amellett, hogy inspirálja a jövő generációját – nemcsak az utakon, hanem a kreatív műhelyekben is.
A francia gyártó több mint száz éve nemcsak autókat épít, hanem újra és újra felborítja a játékszabályokat: az Eiffel-tornyot például óriási reklámfelirattá változtatta, de Európában a Citroën volt az úttörő a sorozatgyártású elsőkerék-hajtásban.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!