A francia tervező, Ora Ïto újraértelmezi a 70-es évek ikonikus Renault 17 sportkupéját ezzel a szoborszerű bemutatóautóval. Ez az R17 electric restomod x Ora Ïto. Karbon karosszéria, retro-futurisztikus belső tér, exkluzív Galactic Brown szín: az R17 feltűnő, ultrakortárs stílusban és egy soha nem látott 270 lóerős (199 kW), 400 km-es hatótávolságot biztosító villanymotorral született újjá.
"A Renault 17-et a jövőbe teleportáltuk, miközben tiszteletben tartottuk a legjellegzetesebb elemeit" - mondta Ora Ïto tervező. Az elképzelés az volt, hogy a legendás autó avantgárd formatervének eltorzítása nélkül adjunk hozzá gördülékenységet és eleganciát. Valójában a sportkupé szellemét és általános vonalait megtartottuk, és a restomod* merész elképzelésével továbbfejlesztettük.
A Renault 17 eredetileg sportos pilótafülkével, átfogó felszereltséggel és kagylóülésekkel érkezett. Ora Ïto meg akarta őrizni a pilótafülke eredetiségét, az ülések szerkezetét és a belső kárpitozás szellemét, ugyanakkor igazi modernitással is felruházta. Az áramvonalas műszerfal, az új szövetek, a megújult ajtópanelek és az újratervezett üléspárnák révén a kivitelezés kifogástalan, mert „a részletek, nem csak részletek”.
Az eredeti R17 fő témáit Ora Ïto víziója értelmezi újra. Innovatív partnerségük révén a Renault és Ora Ïto újradefiniálja az autóipar esztétikát. Az R17 elektromos restomod x Ora Ïto ülései nagyon finom merinói gyapjúból készült chine barna szaténnal vannak díszítve, amelyet finoman kombinálnak egy könnyű, vastaf, pazar gyapjú szövettel, amely olyan puha, mint egy felső.
Ora Ïto a kortárs design egyik ikonja. A „szimplexitás”, az egyszerűség és a komplexitás igényes keverékének szószólója, aki merész megközelítést és többszörös avantgárd alkotásokat mutat be. Az R17 elektromos restomod x Ora Ïto az első közös projektje a Renault-val.
A Renault 17, az előkelő, elegáns, éles sportkupé radikális stílusával fémjelezte az 1970-es éveket.
Az innovatív R17 négy halogén fényszórót, az első hűtőrácsot körülölelő lökhárítókat és fekete lamellás díszítésű hátsó ajtót kapott. Az 1,6 literes, keresztirányú, elektronikus üzemanyag-befecskendezéses motorjával az igényes vásárlóközönséget szólította meg. 1971 és 1979 között a Renault-gyárak közel 100 000 darabot gyártottak belőle. Ma a gyűjtők körében igen keresett.
*restomod: a „restaurálás” és a „módosítás” keveréke, amely az eredeti autó klasszikus báját ötvözi a kortárs anyagokkal és technológiával.
A Duna Autó Cégcsoport befejezte 90.000 m²-es zöldmezős beruházását Budakalászon, az M0 mellett, amivel Magyarország legnagyobb e-mobilitási szolgáltató és kompetenciaközpontját hozták létre, új irányt mutatva az autóipar számára.
A CUPRA Barcelonában tartotta a nemzetközi bemutatót, ahol leleplezték legújabb modelljüket, a lenyűgöző Terramar SUV-t. Külön büszkeség, hogy kizárólag Magyarországon, Győrben készül! Az első példányok várhatóan már novemberre elkészülnek.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!