Örömmel tájékoztatjuk, hogy a Peugeot Márka helyi fejlesztésében és gondozásában elindult elektromos blogunk, az E-LION BLOG.
A BLOG a következő LINKEN érhető el:
https://www.peugeot.hu/marka/rolunk/elektromos-blog.html
Ezen a felületen hétről-hétre olyan bejegyzésekkel jelentkezünk ez elektromos autózás világából, amelyek reményeink szerint megkönnyítik az eligazodást az új technológia útvesztőiben. Mi a Peugeot márkánál hiszünk az elektromos mobilitás jövőjében, de tisztában vagyunk azzal is, hogy az átállás nem lesz zökkenőmentes és a jelenlegi technológia még nem jelent mindenkinek optimális megoldást. Célunk, hogy megmutassuk az elektromos autózásban rejlő potenciált, érthető módon elmagyarázzuk az elektromos autózás műszaki hátterét és gyakorlati tanácsokkal szolgáljunk a hétköznapi használattal kapcsolatban. A Peugeot jelenleg a legszélesebb elektromos kínálatot felvonultató európai tömeggyártó, így témáink tekintetében építünk termékkínálatunk sokszínűségére, fejlett technológiánkra és a felhasználói visszajelzésekre egyaránt. A blog célja nem a „hittérítés”, inkább releváns és hiteles információkat kívánunk nyújtani a téma iránt érdeklődőknek, azzal a nem titkolt céllal, hogy eloszlassuk az elektromos autózással kapcsolatos tévhiteket és félelmeket. A következő hónapokban bemutatjuk a különböző akkutechnológiákat, a rendelkezésre álló töltési megoldásokat, az elektromos hajtás sajátosságait és az elektromos autók fejlesztésével kapcsolatos legnagyobb kihívásokat. Igyekszünk komplex képet adni és gyakorlati példákkal, tesztekkel is illusztrálni témáinkat. Öveket becsatolni, elektromos kalandokra fel, hamarosan jelentkezünk az első bejegyzéssel!
A tájékozatlan szemlélő számára a hálózatról tölthető elektromos járművek akkumulátora egy zárt doboz: az egyik pont olyan, mint a másik. A valóságban persze többféle akkumulátor létezik, és mindegyiknek más az erőssége és a gyengéje.
Az autók iránt minimális affinitást érző emberek tudják, hogy motor és motor között hatalmas különbségek lehetnek. Vannak benzin- és dízelmotorok, feltöltött és szívómotorok, alternáló és forgódugattyús motorok, kevés és sokhengeres motorok és így tovább.
Az elektromos autók paradigmaváltást jelentenek a belső égésű kocsikhoz képest. Hajtási rendszerük jelentősen eltér a több mint egy évszázada használt benzines vagy a gázolajos autókétól. Villanyautós sorozatunk harmadik részében áttekintjük az elektromos hajtás legfontosabb elemeit, illetve ezek szerepét.
Ahogy a neve is sugallja, a villanyautót nem folyékony üzemanyag, hanem elektromosság hajtja. Mivel az elektromos áramot a villanyautó nem menet közben, a fedélzetén termeli meg, azt tárolni kell valahol. A villanyautó egyik legnagyobb méretű, legdrágább – és hatékonysága szempontjából az egyik legfontosabb – eleme tehát a nagyfeszültségű akkumulátor.
Bár az elektromos átállás folyamata már szemünk előtt zajlik, még mindig sokszor alakul ki élénk vita arról, vajon mennyivel hatékonyabb, gazdaságosabb egy villanyautó a belső égésű társainál? Eláruljuk, nagyon sokkal, de nézzük meg az okokat és a konkrét számokat is. A Peugeot elektromos blogjának második része következik.
Az elektromos és a belső égésű motorral hajtott autók kívülről nézve majdnem egyformák – az avatott szemnek legfeljebb az tűnik fel, hogy a villanyautókon nincs vagy jóval kisebb a hűtőmaszk és hiányzik a kipufogó is. Ám a lemezek alatt drámaiak a különbségek; a villanyautó egyszerűbb felépítésű, egyszerűbb a működési elve, hatékonyabban alakítja át üzemanyagát mozgási energiává, ezért összességében sokkal gazdaságosabb.
Tovább a teljes cikkhez