Mára biztossá vált, hogy a tisztán elektromos út nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a Fiat 500 esetében, így ismét elkezdték gyártani belső égésű motorokkal. Azonban az igazi érdekesség az utastérben keresendő!
A torinói Mirafiori üzemben elkészültek az első előszériás, belső égésű motorral szerelt Fiat 500-asok. A külső dizájn néhány részletében eltér az elektromos verziótól – például más hűtőmaszkot kap, amit egyelőre álcafóliával takartak le. Az utastérben is történt változás: a kormány, az érintőképernyő és a manuális váltó karja már most is látható, de a teljes műszerfalat egy bőrszerű anyag fedi, így további részleteket csak később tudhatunk meg.
A Fiat vezetősége úgy döntött, hogy az 500e architektúrájátt úgy módosítják, hogy benzines hajtásláncot kaphatnak azok az európai vásárlók, akik „hátat fordítanak a fenntartható megoldásnak” – mondta a Fiat főnöke a márka 125. évfordulóján tartott ünnepségen Torinóban.
Az elektromos járművek lassú elterjedését tükrözi az 500-as modell értékesítésének statisztikája is.
2023-ban Európában az 500-asokra leadott rendelések csaknem kétharmada (63 százaléka) benzines volt, annak ellenére, hogy az 500e a legújabb technológiát és sokkal fejlettebb csomagot kínált.
Olivier Francois kifejtette, az autógyártó cég arra számított, hogy „a világ gyorsabban fog felvillanyozódni, és gyorsabban csökkennek a villamosítás költségek is”, de szerinte a Covid hatása és a nyersanyaghiány jelentős mértékben befolyásolta az elektromos járművek forradalmát.
A Fiat tervei szerint 2025 utolsó negyedévében indulhat el a sorozatgyártás, éves szinten pedig több mint 100 ezer darabot szeretnének piacra dobni. Az árakról egyelőre nincs hivatalos információ, de ha a márka valóban ekkora mennyiséget tervez értékesíteni, akkor minden bizonnyal versenyképes árazásra számíthatunk.
Egyre többen gondolkodnak elektromos autóban Magyarországon. Friss kutatási adatok alapján mutatjuk be a hazai autóvásárlók hozzáállását, elvárásait és azt is, hogy miért van most igazán jó pozícióban a BYD, ha az e-mobilitás jövőjéről beszélünk.
Ez a Google Gemini alapú rendszer segíti a vezetőt üzenetek megfogalmazásában, információk keresésében és az autó kezelésében – mindezt természetes beszéddel, a biztonságot szem előtt tartva.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!