A Honda 1999-ben első autógyártóként kínált hibrid személyautót Európában, és a modellek azóta is roppant népszerűek. Az e:HEV néven bemutatott, teljes értékű hibrid hajtáslánc szinte már az összes Honda modellhez elérhető. Előnyei egysszerűen megfogalmazhatóak: közvetlen, kifinomult és valódi élethelyzetekben is roppant takarékos, illetve környezetbarát.
Elektromos üzemmódban (Electric Drive) szinte teljes csendben haladhat a jármű, ilyenkor ugyanis kizárólag a lítion-ion akkumulátorcsomagról táplált, kimagasló menetteljesítményt garantáló villanymotor hajtja a kerekeket. Erre a lány hibridek nem képesek. Az elektromos üzemmódot általában kis sebességnél, rövid távokon, városi környezetben aktiválja a vezérlőelektronika, lenyűgözően dinamikus gyorsulásokkal kápráztatva el a vezetőt. Csendes és rugalmas működés, villámgyors gázreakció, valamint zéró károsanyag-kibocsátás - az elektromos üzemmód tökéletes választás városban.
A Honda által fejlesztett e:HEV automatikusan kiválasztja a forgalmi- és útviszonyokhoz leginkább passzoló menetüzemmódot. Szemben a hagyományos lágy (mild) hibridekkel, rövid távokon kizárólag elektromos üzemben is haladhat az autó.
NEM! Nincs vezeték, nincs töltő, nincs vesződés. Az akkumulátorokat - hibrid üzemmódban - feltölti a belső égésű motor, sőt a fékezésnél visszanyerhető energiát is eltárolja a rendszer. Ez azt jelenti, hogy a Honda hibrid teljesen öntöltő.
Hibrid üzemmódban a belső égésű motorhoz társított generátor feltölti a lítion-ion akkumulátort. Az eltárolt energiát elektromos üzemmódban, valamint nagy motorerőt igénylő helyzetekben hasznosítja a rendszer. Utóbbi a gyakorlatban annyit tesz, hogy a villanymotor bekapcsolódik a kerekek hajtásába, és sokkal rugalmasabbá, dinamikusabbá teszi az autót. A hibrid üzemmód a két világ legjava: lenyűgöző erő és nagy hatótávolság.
A Honda hibridek különleges jellemzője, hogy nagy sebességnél, illetve távolságnál a generátor és a villanymotor lekapcsolódik a hajtásláncról és a belső égésű erőforrás egyedül hajtja a kerekeket. A fejlett e:HEV rendszer mindig az aktuális helyzetnek megfelelően, a lehető leghatékonyabb működésre törekedve választ menetüzemmódot, nagy tempónál, hosszú szakaszokon pedig ez a legoptimálisabb. A benzines üzemmód nagy távolságok gyors, kifinomult és zavartalan leküzdését teszi lehetővé, így Ön még inkább élveztheti az utazást.
A regeneratív, azaz energia-visszanyerő fékrendszer - a villanymotor segítségével - elektromos árammá alakítja a mozgási energiát, tehát lassításnál tölti a lítion-ion akkumulátort.
A Honda által fejlesztett e:HEV rendszerben két világ találkozik. A Honda hibridek teljes értékű hibridek, amelyekben belső égésű és villanymotor dolgozik együtt, harmóniában az optimális teljesítményért. Szemben a lágy hibridekkel, elektromos üzemmódban a Honda hibridje képes kizárólag árammal, a benzines motor bekapcsolása nélkül haladni.
Digitális raktár, zöld jövő: így telt a Duna Autó és a Siemens közös szakmai napja Automatizálás, energiahatékonyság és innováció egyetlen délelőtt alatt – nézd meg, hogyan működik a jövő logisztikája a gyakorlatban!
A kínai Geely csoport haszongépjármű-márkája, a Farizon 2025-ben látványos belépővel érkezett az európai piacra. Legújabb modellje, az SV – azaz SuperVan – már bemutatkozott Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is.
A tanulmánymodell alapjait a 79 km -es elektromos hatótávolsággal büszkélkedő CR-V e:PHEV adja, amihez alapáron jár a minden irányban figyelő Honda SENSING 360° menetbiztonsági és vezetőtámogató rendszer.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!