A Renault 5 elektromos újjászületése és a hamarosan érkező Renault 4 után most a Citroën egyik vezetője erősítette meg: megkezdődtek az új 2CV (avagy a legendás „Kacsa”) előkészületi munkái. A retró stílusú, mégis modern városi kisautó 2028-ban érkezhet – pontosan 80 évvel az eredeti modell debütálása után.
A 2CV a franciák legkedveltebb népautója volt – egyszerű, megbízható és mindenki számára elérhető. A most készülő új változat is hasonló elvekre épül: praktikus, kedvező árú, és teljesen elektromos. A cél az, hogy az új Kacsa igazi városi társ legyen, könnyen kezelhető mérettel, alacsony fenntartási költségekkel és egy csipetnyi retró bájjal.
Az új modell a Stellantis-csoport költséghatékony Smart Car platformjára épül, amelyet többek között az új Citroën C3 is használ. A kis méret és az olcsóbb, kisebb kapacitású akkumulátor azt a célt szolgálja, hogy a modell tényleg elérhető legyen a szélesebb közönség számára – nem csak városi „statement car”, hanem valódi napi használatra is alkalmas jármű legyen.
Árban a Citroën Ami és a C3 közé pozicionálják, így közvetlen kihívója lehet a Dacia Spring vagy a Leapmotor T03 modelleknek.
Nem titok, hogy a Citroën azután gondolta újra a 2CV visszahozatalát, hogy a Renault 5 elektromos verziója óriási sikert aratott Franciaországban – főként megfizethető indulóára és szerethető dizájnja miatt. Az új Kacsa hasonló szerepet tölthet be a Citroën kínálatában: belépőmodellként frissítheti fel a márka arculatát és növelheti piaci részesedését az elektromos szegmensben.
A projekt még az előkészületi fázisban van, de a 2028-as dátum kulcsfontosságú: az új 2CV a legendás előd 80. születésnapjára készülhet el. Ez nemcsak márkatörténeti szempontból lehet ütős, hanem kommunikációs kampányokra is fantasztikusan építhető – nosztalgia, innováció és fenntarthatóság egy csomagban.
Az új 2CV nemcsak egy autó lehet, hanem egy ikon újragondolva, ami végre kiléphet a megszokott SUV-sablonból, és valami igazán egyedit kínálhat a városi mobilitásban.
A Suzuki új lendületet ad globális jelenlétének: érkezik az első teljesen elektromos SUV, az e-Vitara, bemutatkozik egy vadonatúj prémium modell Indiában, miközben a márka biztonsági és fenntarthatósági fejlesztésekben is jelentős előrelépést tesz.
A CUPRA sporttörténelmet írt: három különböző versenyszériában aratott győzelmet egyetlen hétvége alatt. A márka ezzel ismét bizonyította, hogy a szenvedély, a teljesítmény és az újítás határozza meg minden mozdulatát.
A Hyundai INSTER megvásárlásával most részese lehet egy környezettudatos kezdeményezésnek. A kampány célja, hogy új fákkal gazdagodjon a Budakeszi Arborétum – minden egyes megvásárolt INSTER modell után egy fa kerül elültetésre.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!