KGM

    Magyarországra érkezett a KGM Musso EV

    Magyarországra érkezett a KGM Musso EV Magyarországra érkezett a KGM Musso EV
25/10/07

KGM Musso EV

Az 5,16 méter hosszú, 1,92 méter széles és 1,74 méter magas Musso EV önhordó karosszériát kapott, így az importőr ígérete szerint személyautós, vagy inkább SUV-s vezethetőséget kínál. Fizikai méreteihez képest a tömege egészen baráti, meghajtástól függően 2165 vagy 2285 kg. A piacon olyan modellekkel versenyzik, mint a Toyota Hilux, a Ford Ranger, az Isuzu D-Max és a Volkswagen Amarok. Annyi különbséggel, hogy a felsorolt modellek egyike sem érhető még el tisztán elektromos verzióban.

A KGM Musso EV kétféle hajtáslánccal lesz kapható, de mindkettőben közös az LFP kémiás BYD Blade cellákból épített nettó 80,6 kWh-s akkupakk. Az elsőkerék hajtású változatnál egy, az összkerekesnél két darab 152 kW-os elektromotor hajtja az autót, de a rendszerteljesítményben a motorok teljesítménye nem adódik össze, így az erősebb változat is „csak” 175 kW-os. A nyomaték viszont jelentősen megnő a dupla motornak hála, hiszen az egymotoros verzió 339 Nm-es értékéhez képest a kétmotoros 630 Nm leadására képes. A gyorsulás álló helyzetből százig a gyengébb változat esetén 9,2 másodpercet igényel, míg az összkerékhajtású modell ezt megteszi 8 másodperc alatt. A végsebesség 162, illetve 177 km/h, a hatótáv pedig 420 és 379 km a WLTP ciklus szerint számolva.

A KGM Musso EV maximum 120 kW teljesítménnyel tölthető, így 10-ről 80 százalékra a gyártó adatlapja szerint 36 percig tart a töltés (100 kW-os töltő esetén 46 perc). A fedélzeti töltő 10,5 kW teljesítményű, viszont kétirányú megoldásként áramkivételt is lehetővé tesz. A V2L (Vehicle-to-Load) funkció maximális teljesítménye 3,6 kW (egyetlen fázison 16 amper).

Az 1345×1515-ös platót 510 mm magas oldalfalak határolják, a praktikus használathoz pedig rejtett fellépőket és kevésbé rejtett kapaszkodókat is kialakítottak a Musso EV-n. Az autónak vontatás terén sem kell szégyenkeznie, hiszen akár 1,8 tonnát is mögé lehet akasztani, ha a vontatmány aktív fékrendszerrel is rendelkezik. Fékezetlen tömeg esetén 750 kg a maximum. A Musso EV hasmagassága 181,4 mm, első és hátsó terepszöge 20,2 és 24,3 mm.

A beltér abszolút személyautós, amiben dominálnak a kellemes tapintású anyagok, és a mai trendeknek megfelelően a nagy képernyők. A hátsó lábtér bőséges, a hátsó ülések háttámláinak a dőlésszöge pedig állítható.

A KGM Musso EV indulóára Style felszereltségi szinten 17,5 millió forint, de az aktuális promóciós ár ennél egy millió forinttal alacsonyabb. A Prémium felszereltség felára 1,5 millió forint, a Black Edition néven futó változaté pedig 2,5 millió, míg az összkerékhajtásért mindhárom kivitelnél 1,5 millió forintot kell fizetni. Bár a hazai weboldalon még nem él a konfigurátor, az autó mától rendelhető is a kereskedésekben.

 

Legfrissebb híreink