A Stellantis kötelékébe tartozó Peugeot összefog egyik autóipari beszállítójával, a Valeoval, és kidobott vagy részben hibás alkatrészekbe lehelnek új életet.
A fő üzenete ennek az aktivitásnak az, hogy a meghibásodott használati tárgyakat nem volna szabad értéktelen hulladékként kezelni, mert azok sok esetben javíthatók, felújíthatók vagy legalább bizonyos részei újrafelhasználhatók.
Különösen így van ez az autóiparban, ahol sokszor azzal szembesülünk, hogy egy apró hiba miatt nagyobb és drágább részegységet kell kicseréltetni. Például megsérül az utastérben az infotainment kijelzője, elromlik az elektronikai modul a LED fényszóróban. Maga a képernyő minden további eleme tökéletesen működik, és a lámpa is tenné a dolgát, ha új modul kerülne bele. Ilyen esetekben ugyan kétségtelenül gyorsabb, ha teljesen új fejegység vagy fényszóró kerül az autóba, ám sokkal drágább is, és óriási pazarlással jár.
A Stellantis felismerte a lehetőséget abban, hogy a részben hibás vagy kopott alkatrészeket meg lehet javítani, és élettartamuk jelentősen meghosszabbítható. A cégcsoport a „fenntarthatóság korszaka” angol szavakból létrehozta saját SUSTAINera elnevezésű kínálatát, amely 40 termékcsoportjában nem kevesebb, mint 12 ezer féle alkatrész kap második esélyt.
A Reman (ami az angol remanufactured, azaz újragyártott szó rövidítése) alkatrészkínálatába eddig elsősorban mechanikai igénybevételben elfáradt vagy meghibásodott tételek kerültek be. A felújítás nyomán aztán a gyári újjal azonos minőségű, azonos garanciával rendelkező, de kedvezőbb árú alkatrészként adják el őket. A vásárlók sok pénzt spórolhatnak ezzel, hiszen egy önindító, generátor, kuplung, turbófeltöltő, féknyereg, egy teljes váltó vagy éppen motor, sőt, akár egy villanyautó teljes akkupakkja nem olcsó mulatság.
A Stellantis és a neves autóipari beszállító, a Valeo együttműködése is ugyanezen az elven alapul: mentsük meg, amit lehet, ne pazaroljunk. Egy-egy alkatrész még felhasználható elemeibe ugyanis nemcsak anyagi szempontból érdemes új életet lehelni, hanem fontos a környezet iránti felelős hozzáállás is. Ezeket a részegységeket ugyanis egyszer már legyártották, a szükséges nyersanyagokat kitermelték, és energiát használtak fel. A Valeo saját számításai szerint, ha egy hibás LED fényszórót javítanak meg és políroznak fel – azaz egyenértékű lesz a gyári újjal –, akkor 70 százalékkal csökken a CO2-kibocsátás, mert nem kell újat gyártani.
A SUSTAINera kezdeményezés mérföldkő a Stellantis és márkái tevékenységében. A cégcsoport 2038-ra válik nettó karbonsemleges gyártóvá, és ehhez az energiafelhasználás, a hulladék és a gyártással kapcsolatos károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentése szükséges – vagyis pontosan az, ami a felújított és újragyártott alkatrészek hosszabb élettartamával elérhető.
ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS
Október 13. és 18. között különleges MG Hybrid + Teszthetet rendez a Duna Autó. Próbálja ki a legújabb MG hibrid modelleket, pörgessen szerencsekereket, nyerjen értékes ajándékokat, és vigye haza a kiszemelt autót akár egy teljes hétvégére!
A Duna Autó Honda márkakereskedéseiben különleges ZR-V e:HEV tesztnapra várják az érdeklődőket. A résztvevők nemcsak kipróbálhatják a Honda intelligens, városi SUV-ját, hanem értékes ajándékokat és egy teszthétvégét is nyerhetnek.
A Subaru három új, teljesen elektromos SUV-modellel indítja el új korszakát Európában. A márka célja, hogy az ikonikus AWD technológiát és megbízhatóságot ötvözze a zéró emisszióval – megőrizve a Subaru-érzést az elektromos jövőben is.
A megújult Mitsubishi Outlander PHEV európai bemutatása után sorra jelennek meg a nemzetközi tesztek és vélemények. A sajtó elismerően nyilatkozik a plug-in hibrid hajtásláncról, a prémium beltérről és a sokoldalú használhatóságról.
A CUPRA Tindaya tanulmányautóval a márka visszatér a vezetés élményének gyökereihez – merész formavilág, érzelmekre építő dizájn és jövőbe mutató technológiák egyesülnek egy olyan koncepcióban, amely újradefiniálja a vezető és az autó közötti kapcsolatot.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!