A kínai Geely csoport haszongépjármű-márkája, a Farizon 2025-ben látványos belépővel érkezett az európai piacra. Legújabb modellje, az SV – azaz SuperVan – már bemutatkozott Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is. A technológia szempontjából úttörő modell új mércét állít az elektromos áruszállításban, és ígéretes belépője lehet a kontinens flottáiba.
A Farizon SV teljes egészében vezetékes technológiára épül – vagyis a kormányzás, a fékezés, a gázpedál működtetése és a váltás is elektronikusan, mechanikai kapcsolat nélkül zajlik. Ez a megoldás korábban főként koncepcióautókban és szupersportkocsikban jelent meg (mint például a Ferrari vagy a Lexus egyes modelljeiben), de sorozatgyártású haszongépjárműként ez az SV világelsőnek számít.
A technológia egyik nagy előnye a finomabb reakcióidő, a hatékonyabb energia-visszanyerés és az intelligensebb járműirányítás lehetősége – amit a Farizon később szoftveresen is fejleszthet.
Az SV formatervéért Hervé Bertrand felel – aki korábban a Renault-nál és a Volvónál is dolgozott –, így nem meglepő, hogy a jármű megjelenése egyszerre modern és praktikus. A dizájn kifejezetten az európai piac igényeihez igazodik, ez jól látszik a részletekben és a moduláris platformban is.
A modell három hosszban (L1, L2, L3) és három magasságban (H1, H2, H3) érhető el, így akár 13 köbméteres raktér és közel 1,5 tonnás hasznos teherbírás is kialakítható. Az akkumulátorcsomagok mérete 67-től 106 kWh-ig terjed, a maximális hatótáv pedig elérheti a 400 kilométert (WLTP szerint).
A furgon egy 228 lóerős elektromos motort használ, amely az első kerekeket hajtja. Az SV üresen 8,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és akár két tonnás fékezett utánfutó vontatására is képes.
A belső tér minden elemében modern. A nagy központi kijelző, a vezetői műszeregység, a fizikai kapcsolók, valamint a praktikus tárolók nem csupán kényelmet nyújtanak, hanem egy átgondolt, személyautós érzetet is biztosítanak. Külön érdekesség a beépített teherfigyelő rendszer, amely figyelmeztet túlterhelés esetén, és segíti a jármű biztonságos használatát.
Vezetés közben az SV meglepően kiegyensúlyozott, főleg városi környezetben. A „by-wire” kormányzás ugyan kissé sterilebb érzést nyújt, viszont pontos, és a jövőben szoftverfrissítéssel finomítható.
A Farizon SV egyértelműen azoknak szól, akik modern, fenntartható és intelligens megoldást keresnek a mindennapi áruszállításra. A modell teljes felszereltséggel kerül piacra – nincsenek lecsupaszított alapverziók – így különösen vonzó lehet egyéni vállalkozók, prémium flották és innovációra nyitott cégek számára.
Fotó: Topspeed
A Farizon SV az elektromos haszongépjárművek új generációját képviseli. A különleges technológia, a moduláris kialakítás és az európai piacra szabott dizájn együtt komoly versenytárssá teszik olyan modellek mellett, mint a Ford e-Transit vagy a VW ID.Buzz Cargo. Érdemes lesz figyelemmel követni, hogyan teljesít majd a gyakorlatban – de a start kifejezetten ígéretes.
Digitális raktár, zöld jövő: így telt a Duna Autó és a Siemens közös szakmai napja Automatizálás, energiahatékonyság és innováció egyetlen délelőtt alatt – nézd meg, hogyan működik a jövő logisztikája a gyakorlatban!
A kínai Geely csoport haszongépjármű-márkája, a Farizon 2025-ben látványos belépővel érkezett az európai piacra. Legújabb modellje, az SV – azaz SuperVan – már bemutatkozott Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is.
A tanulmánymodell alapjait a 79 km -es elektromos hatótávolsággal büszkélkedő CR-V e:PHEV adja, amihez alapáron jár a minden irányban figyelő Honda SENSING 360° menetbiztonsági és vezetőtámogató rendszer.
Digitális raktár, zöld jövő: így telt a Duna Autó és a Siemens közös szakmai napja Automatizálás, energiahatékonyság és innováció egyetlen délelőtt alatt – nézd meg, hogyan működik a jövő logisztikája a gyakorlatban!
A kínai Geely csoport haszongépjármű-márkája, a Farizon 2025-ben látványos belépővel érkezett az európai piacra. Legújabb modellje, az SV – azaz SuperVan – már bemutatkozott Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban is.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!