Véget ér egy korszak az Abarth történetében: a márka bejelentette, hogy nem gyárt több belső égésű motoros modellt Európában. A döntés hátterében az egyre szigorodó emissziós előírások, a növekvő költségek és az elektromos technológia fejlődése áll – de ami a legfontosabb: az élmény marad.
A sportos kisautóiról híres Abarth új fókuszában mostantól az elektromos hajtáslánc áll. A márka szerint az új villanymodellek ugyanolyan szórakoztatóak, mint a korábbi benzinmotoros változatok – sőt, kedvezőbb fenntartási költségek és zéró károsanyag-kibocsátás is párosul hozzájuk.
Az Abarth európai főnöke, Gaetano Thorel az Autocarnak kifejtette, hogy a még kapható belső égésű motoros Abarth 500-at az elektromos váltja, nem jön a helyére egy másik belső égésű verzió. Ennek oka, hogy az európai emissziós normák betartása nagyon drága lenne, de nemcsak a gyártónak, hanem a vásárlónak is.
„Ha egy 180 g/km kibocsátású, belső égésű sportautót veszel, és Olaszországban használod, akkor évente 1000 és 2000 euró közötti összegű gépjárműadót kell fizetned”. Majd hozzátette: „Vajon igazságos-e ez, amikor ehelyett adhatok az ügyfeleknek egy olyan elektromos sportautót, amely ugyanúgy viselkedik és ugyanolyan élvezetes? Mindezt ugyanolyan áron? Szerintem jobb, ha elektromos autókat kínálunk.”
Arra a kérdésre, hogy miért zárják ki a hibrid opciót, azt válaszolta, hogy az új hibrid 500-asba készülő hibrid motort nem lehet úgy felhúzni, hogy az „igazi Abarth legyen”.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!