Európában már rendelhető az új modell, és hamarosan elérhető lesz a Közel-Keleten, Afrikában és Észak-Amerikában is. Ez is bizonyítja, hogy lehetséges megváltoztatni a világot úgy, hogy semmit nem áldozunk föl a szépségből és a stílusból.
Az elektromos járművek térnyerése kulcsfontosságú a fenntarthatóbb jövő érdekében, és ez a prioritása a FIAT-nak is. A márka utazása az elektrifikáció felé két alapelven nyugszik: átfogalmazni az elektromos autó koncepcióját, és mindezt a szépséget szem előtt tartva kell megtenni. De miért kell a szépségre fókuszálni? Mert a szépség érzelmeket kelt, örömöt okoz és felébreszti a felelősségérzetet. Nemcsak izgalmassá és vonzóvá teszi egy elektromos autó vezetését, hanem a legésszerűbbé is, és így minden egyes elektromos autó a fenntarthatóbb világ felé tolja el a nézőpontot. Ennek a tervnek értelmében mutatja be a FIAT az új Fiat Giorgio Armani Gyűjtői Kiadást, amely az olasz elegancia és az ésszerűség iránti elkötelezettség harmonikus elegye, és úgy terveztük, hogy páratlan stílusával megváltoztassa a világot.
A Fiat 500e Giorgio Armani Gyűjtői Kiadás a Made in Italy formatervezés végső megtestesülése négy keréken. A modellt a FIAT megalakulásának 125-ik évfordulóján mutattuk be, amely szimbolikusan egybeesett Giorgio Armani mester születésének 90-ik évfordulójával. A modell Európában már rendelhető.
A két nagynevű olasz márka együttműködése új szintre lépett. Az első együttműködésből 2020-ban a különleges, egyszeri 500e született meg, ezúttal pedig valami igazán kivételest hoztak létre. A mostani közös munka az első olyan alkalom, amikor az olasz formatervezés, elegancia, kézművesség és innováció két ikonikus márkája egyesítette tehetségét, hogy valami olyat hozzon létre, amit időtlen olasz kiválóságként írhatunk le.
A FIAT büszke arra, hogy ez a jármű Torinóban, a Mirafiori üzemben készül, és több egyszerű közlekedési eszköznél. Sokkal inkább nyilatkozat, amely tükrözi Giorgio Armani szakértelmének csúcsát, illetve a torinói FIAT Formatervezési Központ kifinomult műérzékét. Az együttműködés egyik szakasza az volt, amikor a formatervező és a FIAT csapata hónapokon át együtt dolgoztak azzal a céllal, hogy mindkét márka lényegét egyetlen mesterműben ragadják meg. Az eredmény olyan jármű, amelyet ugyanaz a legapróbb részletekre kiterjedő aprólékos figyelem jellemez, mint amit egy drága divatkollekciótól elvárnánk. A modell neve is kifejezi, hogy a minőségi döntések, anyagok, színek és a teljes formaterv összessége ugyanazt a precizitást és stílust tükrözik, amely egyaránt igaz az autóipar és a divat világára, az eredmény pedig egy igazi Gyűjtői Kiadás.
Az autóipari és a divat e mesterműve és a csak ehhez a speciális sorozathoz készített formai elemek korlátozott ideig lesznek elérhetők, csak 2025-ben. Aki megrendeli, az autó átvételekor kézhez kap egy Olivier Francois és Giorgio Armani által aláírt üdvözlő levelet, ami személyes és nemes mozzanata lesz a vásárlói élménynek.
Az 500e Giorgio Armani Gyűjtői Kiadás számára két exkluzív árnyalatot terveztünk, és mindkettő fokozza az elegáns ferdehátú karosszéria látványát. Az első a sötétzöld, amely modern és műszaki értelemben fejlett szín, és tükrözi Giorgio Armani jellegzetes stílusát és kifinomult ízlését. A másik szín a kerámia Szürkézs, egy olyan kifinomult és árnyalt szín, amelyet maga Armani alkotott meg. Ez a különleges fényezés a szürke és a bézs ötvözésével teremt elegáns és különleges fényhatást, amely tükrözi a két cég együttműködésének innovatív szellemiségét.
Ami a külsőt illeti, az olasz formatervezők arra összpontosítottak, hogy minimalizálják a díszítéseket és a kontrasztokat, mert így az Armani esztétikájához harmonikusan illeszkedő monokróm látvány jött létre.
A külső leglátványosabb elemei a kerekek formatervezése: a nagyméretű GA emblémák prominens módon jelennek meg. A keréktárcsák fókuszpontként szolgálnak, és garantálják, hogy a teljes jármű messziről nézve is merész látványt nyújtson. A kerekek kialakítása a projekt együttműködő szellemiségét hangsúlyozza, továbbá finoman kidolgozott háromdimenziós felülete fokozza az aerodinamikai hatékonyságot. A kerekek kéttónusú, sötétített felületet kaptak, míg a finom, vízszintes barázdák kifinomult és elegáns réteget tesznek a teljes megjelenéshez.
Az 500e Giorgio Armani Gyűjtői Kiadás utastere a kivételes kézművesség iskolapéldája, amelyet kiemelnek a hagyományos szabásztechnikát felelevenítő, üléstámlákon lévő halszálkás varrások és háromdimenziós minták. Az utastérben felhasznált anyagok elegánsak és magas minőségűek, ötvözik a modern technológiát és a kézműves megoldásokat. Az innovatív megoldások egyike a műszerfal lézerrel vágott fabetétje, amely a luxusanyaghoz hasonlóan puha tapintású. Ezt egészítik ki a részletekig kidolgozott kézműves elemek, mint például az elkötelezettséget és remek kézművességet bizonyító bonyolult hímzések. A jármű emellett megkapta a milánói Mester emblémáját a kerekekre és az üléstámlákra, aláírása pedig uralja a műszerfalat, az ajtókárpitokat és a hátsó ablaküveget, megerősítve az együttműködés különleges jellegét és a részletek iránti figyelmét.
Az 500e Giorgio Armani Gyűjtői Kiadás elsőrangú felszereltséggel bír. Többek között teljes LED Infinity Design fényszórók és kecses üvegtető fokozzák a modern esztétikát. Ami a technológiát illeti, a járműbe high-end JBL hangrendszer, 7 collos TFT kijelző, 10,25 collos érintőképernyős navigációs rendszer, DAB rádió is került, illetve a gördülékeny kapcsolódást szolgálja a vezeték nélküli CarPlay és Android Auto. A villanymotor 87 KW (118 LE) teljesítményt ad le, a hatótávolság pedig akár 320 km is lehet a WLTP vegyes üzemű ciklus szerint. Emellett az 500e Giorgio Armani megkapta a legújabb, ADAS vezetést segítő rendszert, valamint a 2-es szintű önvezető képességet is, így garantált a fejlett funkcionalitás és a biztonságos vezetési élmény.
Az izgalmas Gyűjtői Kiadás jelenleg Európában rendelhető, de a tervek szerint a közeli jövőben a világ más régióiban is kapható lesz.
Az 500e Giorgio Armani Kiadás Magyarországon november végétől lesz rendelhető.