A CUPRA 2026-ban új belépőmodellt hoz a villanyautós mezőnybe: jön a CUPRA Raval, egy kompakt, elektromos városi autó, amely méretében, megjelenésében és hangulatában is eltér a megszokottól. A Raval nem a klasszikus „kisautó” vonalat képviseli, hanem egy karakteres, sportos alternatíva, ami új színt hozhat a városi mobilitás világába.

A CUPRA Raval gyártása 2026 elején kezdődik a márka spanyolországi, martorelli üzemében. A modell a Volkswagen-csoport új, MEB Entry platformjára épül, amely kifejezetten a kisebb méretű, elérhető árú elektromos autókhoz lett kifejlesztve. Ugyanezt a padlólemezt használja majd a Volkswagen ID.2 is.
A Raval teljes egészében elektromos hajtású, elsőkerék-meghajtással, és az első CUPRA, amely ezen a platformon jelenik meg.

A modell neve a barcelonai Raval városrészből származik – egy pezsgő, sokszínű és kreatív negyedből, amely jól szimbolizálja az autó célját: városi, fiatalos, lendületes, mégis tudatos.
A CUPRA Raval tanulmányautóként markáns, éles formavilággal és látványos, matt zöld fényezéssel mutatkozott be – ezekből több elem is megmaradhat a szériagyártású változatban. A dizájn célja, hogy a modell funkcionális, ugyanakkor karakteres és érzelmekre ható is legyen, ezzel különböztetve meg magát a kategória többi szereplőjétől.

Bár a végleges műszaki adatok még nem nyilvánosak, a CUPRA megerősítette, hogy a Raval a MEB Entry platformot használja majd, és elsőkerék-meghajtású lesz.
A tanulmányautó (UrbanRebel) alapján korábban 231 lóerős teljesítményt említettek, ami 0–100 km/óra gyorsulást 6,9 másodperc alatt jelentene – ez azonban még nem hivatalosan megerősített adat a szériaváltozatra nézve.
A várható hatótáv WLTP-ciklus szerint kb. 400 km körül alakulhat, de a konkrét akkukapacitásokat és töltési sebességet a gyártó a sorozatgyártás előtti bemutató során teszi majd közzé.

A CUPRA Raval fejlett technológiáival új szintet képvisel a városi elektromos autók között. Többféle akkumulátorkapacitással, különböző teljesítményverziókban és felszereltségi szinteken lesz elérhető, így rugalmasan igazodik a különféle igényekhez. A vezetést olyan korszerű rendszerek támogatják, mint a sávváltásra képes Travel Assist, a közlekedési lámpákat felismerő funkció, a 360 fokos kameranézet és az intelligens parkolási asszisztens. A hétköznapi használatot a szériafelszereltség részét képező DC gyorstöltési lehetőség teszi kényelmessé.

A Raval a CUPRA első igazán elérhető árú elektromos modellje lesz, amelyet a márka a fiatalabb, városi közönségnek szán. A cél, hogy ne csak praktikus, hanem vágyott, dizájncentrikus választás is legyen azoknak, akik az elektromos átállás részei akarnak lenni, de nem mondanának le a sportos megjelenésről és egyediségről.
A CUPRA Raval házon belül a Volkswagen ID.2 és ID.2 X modellek mellé lesz pozicionálva, de a márka szerint a valódi versenytársak más gyártóktól érkeznek.

A CUPRA Raval egy új korszak nyitánya a márkánál: belépő a városi, teljesen elektromos mobilitás világába, de a megszokott sablonoktól eltérő módon. Egy kisautó, amely egy egyéniséget kifejező eszköz lehet azoknak, akik nem akarnak beolvadni a tömegbe.

Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!