PEUGEOT

    Cseppenként adagolt szépség

    Cseppenként adagolt szépség Cseppenként adagolt szépség

Az év elején leleplezett Peugeot Inception koncepciójármű jóval több futurisztikus formatanulmánynál. Az autógyártó közeli és távolabbi jövőjébe bepillantást engedő kiáltvány, amely dizájnja mellett innovatív technológiai megoldásaival is egy különlegesen hatékony, fenntartható világ képét vetíti előre.

Az Inception minden részlete önmagában felér egy forradalommal, a Hypersquare kormánytól kezdve a speciális üvegezésen át az első tengelyig nyúló szélvédőig. Nem kevésbé varázslatosak a geometriájukban és vázszerkezetükben egyaránt formabontó ülések, amelyek kárpitozása az ülőlapon túl a padlószőnyegben folytatódik.

Igazi formatervezési remekmű ez a megoldás, a Peugeot azonban nem érte be annyival, hogy a megszokott határokat elmosva új dimenziókat teremtsen a belső térben. A kárpitanyagok felületét különleges texturálással álmodták meg a tervezők, amit azonban a hagyományos gyártási eljárásokkal csak nagy kompromisszumok árán, vagy egyáltalán nem lehetett volna megvalósítani.

A tervezők azt szerették volna, ha 100 százalékban újrahasznosított nyersanyagokból előállított, speciális, térbeli mintázattal díszített bársony boríthatja ezeket a felületeket. Erre elvileg számos tradicionális beszállító képes, a padlószőnyegnek azonban még egy tanulmányautó esetében is rendkívül magas kopásállósággal kell bírnia, ehhez pedig a hagyományos eljárások esetében olyan védőréteget kellett volna alkalmazni, amely épp a lényeget: a látványos textúrát takarta volna el.

Ezen a ponton jött be a képbe a Stratasys, az additív gyártási eljárások (közismert nevén 3D nyomtatás) globális szakértője, amelynek új generációs 3DFashion technológiáját pont az ilyen, lehetetlennek tűnő feladatok hívták életre.

Új generációs J850 TechStyle 3D nyomtatójuk közvetlenül a szövetanyagra nyomtat nagy felbontásban, miközben a hordozó anyag – ami a farmerszövettől a pamutig, a poliésztertől a lenvászonig gyakorlatilag bármi lehet – megőrzi rugalmasságát. 

„A Peugeot előszeretettel elegyíti a használati és esztétikai értékeket.” – mondta Maud Rondot, a Peugeot jövőbeli termékeiért és arculatáért felelős Advanced Design Team színekért, anyagokért és kidolgozásért (CMF – colour, material, finish) felelős vezető tervezője.

„Az Inception tanulmány esetében az anyagválasztás és a funkció kialakítása terén egyaránt a határvonalak elmosására törekedtünk. Munkánk során hozzászoktunk ahhoz, hogy projektjeink fizikai megvalósulása gyakran nem vág egybe eredeti elképzeléseinkkel. Ez esetben szó sem volt ilyen eltérésről: varázslatos élmény volt, hogy pontosan azt kaptuk, amit kértünk, méghozzá kiemelkedő minőségben.”

Az alapokat egy ezüstmetál tónusú bársonyszövet adta, amin a Stratasys átlátszó „mikroépítményeket” helyezett el. „Ahelyett, hogy az anyag egész felületét beborították volna, látható maradt az alapszövet, ami tökéletesen megfelelt a céljainknak. Ráadásul a 3D nyomtatási technológia nem igényel sablonokat, ami új korszakot nyithat a hasonló felépítésű termékek gyártásában. A porototípus fejlesztése során egyszerűen és gyorsan tudtuk újranyomtatni a mintákat, ugyanakkor a technológia gazdaságosan alkalmazható, és igen tartós végterméket eredményez.”

Habár a Peugeot Inception esetében a J850 TechStyle 3D színtelen, áttetsző nyomatokat hozott létre a szöveten, a megvalósítási lehetőségek száma gyakorlatilag végtelen. A Stratasys portfóliójában jelenleg 600 ezer szín, valamint Pantone-paletták találhatók meg, magas fényű és matt kivitelben egyaránt. A berendezés 0,1 és 3,0 mm közötti vastagságú szövetanyagokra tud nyomtatni – az aktuális „festővászon” minőségét és összetételét beépített szenzorokkal állapítja meg –, a szövetre felvitt minta akár 50 mm vastag lehet, a 27 mikronos rétegvastagságnak köszönhetően pedig tökéletesen egyenletes felületű, komplex formák is megvalósíthatók.

 

A PEUGEOT MÁRKA

A PEUGEOT egy világszerte prémium megoldásokat kínáló márka. Fő értékei az Igényesség, a Büszkeség és az Emóció. A márka több mint 160 országban van jelen, 10 ezer kereskedést működtet, és 2020-ban csaknem 1,2 millió aúj gépkocsit adott el. 2021-ben, a fennállásának 210. születésnapját ünneplő PEUGEOT márka új arculattal jelentkezik: a címerpajzsot formázó logó a márka személyiségét, időtállóságát fejezi ki. A PEUGEOT a személy- és haszongépjárművek teljes kínálatában bevezette az elektromos meghajtást, ezen kívül egy új koncepcióval is jelentkezik, amely a Neo Performance nevet kapta. A hatékony, sportos, nagy teljesítményű Neo Performance modellcsalád első tagja az 508 PEUGEOT Sport Engineered modell.

Ez is érdekelhet
Nissan

Nissan Qashqai: Megújult a kategóriateremtő Crossover

Erősen átdolgozott külső dizájn a crossover vásárlók meghódítására. Új szintre lépett a beltéri hangulat a megújult anyagoknak és díszítéseknek köszönhetően.

Citroen

Érkezik Európába a hétüléses Citroen

Szögletes formavilág, tágas helykínálat, elektromos, hibrid és belső égésű hajtásláncok jellemzik a várhatóan nyáron érkező C3 Aircross modellt.