A Fiat és az Abarth vezérigazgatója, Olivier François nem árult el részleteket a sport crossoverről, de az Abarth 600e életképességével kapcsolatban azt mondta: „Ez teljesen logikus.”
A 600e várhatóan 2025 folyamán kerülhet piacra, kétségtelenül jelentős teljesítménynövekedésre számítunk a normál Fiat modellhez képest.
Az 500e esetében a teljesítményt 152 lóerőre növelték az Abarth változatban, ami 35 lóerővel több a normál 500-ashoz képest. Ha a 600e esetében is hasonló lesz a növekedés, akkor körülbelül 190 lóerő áll majd a rendelkezésünkre.
Bár crossover, a 600e továbbra is Scorpion Track vezetési módot kínál, mint a kisebbik testvére. A leggyorsabb beállításban a 600e valószínűleg jó 7,0 másodperc alatt lesz képes felgyorsulni 100 km/h-ra.
Az Abarth korábban azt mondta, hogy az elektromos autók egyik jellemzője a nyugalmi gyorsulás és a jobb középkategóriás teljesítményre összpontosítanak.
Az áramot ugyanabból az akkumulátorból nyeri majd ki, mint a hagyományos 600-as: ez egy 54 kWh-s (51 kWh használható) akku csomag. 415 kilométeres hatótávolságot kínál a 600-as, de a 600e hozzáadott hörgését figyelembe véve valószínűbb, hogy a való világban inkább a 330 km-hez közelít majd ez a hatótáv.
Amit még nem tudunk, az az, hogy az Abarth vajon egy második motort is ad-e a hátsó tengelyre a jobb tapadás és teljesítmény érdekében. Erről még nem adtak ki információt.
A 600e-t számos sportos elem jellemzi, mint például a kanál formájú ülések, az Alcantara borítású kormánykerék, a jellegzetes fényezési lehetőségek és az egyedi kerékkialakítások.
Még az is lehetséges, hogy a 600e követni fogja kisebb testvérét, vagyis hangszórót építenek be a jármű alsó részébe, és hamis motorhangot generálnak, amely a gyorsuláskor vonzóbbá teszi a modellt azok számára, akik mindig is a benzines modelleket szerették jobban.
Ha ugyanezt a szabványt teljesíti a FIAT 600e és az Abarth 600e, az azt jelentené, hogy az utóbbi körülbelül 150 kW teljesítményt kínálhat az elsőkerék-hajtású változathoz. Fennáll azonban a lehetőség, hogy az Abarth 600e-ből egy másik összkerék-hajtású és dupla villanymotoros változatot is láthatunk majd, amelynek még nagyobb közös erőt kellene kínálnia.
Emellett az Abarth 600e várhatóan néhány agresszívebb dizájnrészlettel különbözteti majd meg kistestvérét, amelyek sokkal sportosabb érzetet adnak, mind a jármű külső, mind a belső tér tekintetében. Különleges könnyűfém keréktárcsák, sportülések, vagy egy markánsabb lökhárító lehetnek ezek.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!