Bemutatkozott az új Škoda Kodiaq, amely a második generációja a Škoda világszerte sikeres nagy SUV-jának. Az újdonság még markánsabb dizájnt és még tágasabb utasteret kapott. Ez utóbbiból különösen a harmadik üléssor utasai profitálnak sokat. A Kodiaq eddig is a márka legkedveltebb modelljei közé tartozott, és az újdonság készen áll arra, hogy tovább vigye ezt a szerepet. Az új Škoda Kodiaq új belső térkoncepciót kapott, amelyet egy akár 12,9 hüvelykes érintőképernyő, a kormányoszlopon elhelyezett váltókar, analóg és digitális kezelőszervek, valamint egy teljesen átrendezett, jól áttekinthető középkonzol jellemez.
"A Kodiaq abszolút sikert hozott a Škoda számára a 2016-os bevezetése óta, amikor is elindította SUV-kampányunkat. Erőteljes és kristálytiszta formanyelvével, tágas belső terével és kiváló ár-érték arányával számos új ügyfelet vonzott, és neves nemzetközi díjakat nyert.
A második generációnak minden adottsága megvan ahhoz – beleértve a plug-in hibrid változatot is -, hogy újabb nagyszerű fejezetet adjon ehhez a sikertörténethez." nyilatkozta Klaus Zellmer, a Škoda Auto vezérigazgatója a modell bevezetése kapcsán.
Az új Škoda Kodiaq egyik legnagyobb újdonsága: a plug-in hibrid kivitel
A Kodiaq második generációjában a Škoda először kínálja nagyméretű SUV-jának plug-in hibrid változatát. A Kodiaq iV-ben egy 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI és egy villanymotor egyesíti erőit, melyek így összesen 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt adnak ki magukból, amit aztán egy 6 sebességes DSG váltón keresztül juttatnak az első kerekekhez. A 25,7 kWh-s nagyfeszültségű akkumulátor több mint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot biztosít. Támogatja a 11 kW-os váltakozó áramú töltést otthon és az utcai töltőpontokon. Az akkumulátor még gyorsabban, akár 50 kW-os egyenáramú gyorstöltő állomásokon is feltölthető.
A Kodiaq iV mellett a Škoda egy-egy pár modern és hatékony dízel- és benzinmotort kínál, amelyek mindegyike kizárólag 7 sebességes DSG váltóval párosul. A két 2.0 TDI egység 110 kW (150 LE), illetve 142 kW (193 LE) teljesítményű. A csúcspont az 1.5 TSI belépőszintű benzinmotor 110 kW (150 LE) teljesítménnyel, amely a mild-hibrid technológia debütálását jelenti a Kodiaqban.
Johannes Neft, műszaki fejlesztésért felelős igazgatósági tag is megosztotta álláspontját az új SUV-val kapcsolatban: "Egy olyan népszerű jármű továbbfejlesztése, mint a Kodiaq, mindig kihívást jelent. Ennek ellenére egészen újfajta megjelenést kapott az új Škoda Kodiaq, miközben megtartottuk a SUV dizájnnyelvünk jellegzetes elemeit. Emellett az új Kodiaq még nagyobb belső teret kínál, és a biztonságot, a technológiát és a sokoldalúságot egy új szintre emeli. A plug-in hibrid változattal egy új hajtásláncot is beillesztünk a portfólióba, amely több mint 100 kilométeres elektromos hatótávolságot kínál."
A Hyundai Elantrával versenyző Michelisz Norbert a szezon utolsó hétvégéjén, az izgalmakban bővelkedő makaói évadzárón elnyerte a Kumho FIA TCR World Tour 2024-es egyéni világbajnoki címét, megismételve a TCR World Tour 2023-as évadában elért sikerét.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!