A Citroën üzem eleinte fogaskereket gyártott, így a kor egyik legmagasabb műszaki színvonalú termékéhez, a Titanic óceánjáróhoz is tőle rendeltek. 1919-ben kezdődött, amikor André Citroën, a feltaláló és iparmágnás bemutatta első autóját, a Type A-t – ez volt az első sorozatgyártású európai autó, amelyet már a modern tömeggyártás elvei alapján készítettek: az elektromos fényszórók, az indító szerkezet és a pótkerék alkotta az akkori szériafelszereltséget. Innen indult a márka karrierje, amely azonban sikereit nemcsak a forradalmi modelleknek köszönheti.
Ma már természetes, hogy nincs üzlet reklám nélkül. Ugyanezt a 20-as években André Citroënnek még ki kellett találnia. A 20-as és 30-as évek a Citroën világraszóló reklámkampányainak évtizedei is voltak.
Citroën mindig is a merészségéről volt híres, íme néhány ikonikus mérföldkő:
1934 – Traction Avant: Az első elsőkerék-meghajtású sorozatgyártású autó, önhordó karosszériával. Ma alapvetés, akkor forradalom.
1955 – DS (La Déesse): A világ legszebb autójaként is emlegetett DS futurisztikus dizájnjával, hidropneumatikus felfüggesztésével és hihetetlen komfortjával sokkolta a világot. Egy igazi dizájnikon, ami Charles de Gaulle-tól a filmrendezőkig mindenkit meghódított.
1970-es évek – CX és GS: A Citroën a komfortot és a különc eleganciát emelte új szintre ezekkel a modellekkel, miközben aktívan részt vett a rali-világbajnokságban is.
A 2000-es évektől a Citroën újraértelmezte magát. Jött a „Créative Technologie” korszak, amelyben a márka az intelligens megoldásokra, az egyedi dizájnra és a francia könnyedségre helyezte a hangsúlyt.
A Citroën modellek mindig is egyfajta alternatívát kínáltak: kényelem, dizájn és merészség a megszokott helyett. Olyan formák születtek, mint a C4 Cactus vagy a különösen jól sikerült C5 X – minden, csak nem unalmas.
Ma: elektromosan, stílusosan, elérhetően
A Citroën ma is ott van a jövő élvonalában: a Citroën ë-C4, a My Ami vagy a C5 Aircross plug-in hybrid tökéletesen mutatják, hogyan lehet elektromos autót készíteni anélkül, hogy elveszne a karakter. A márka filozófiája világos: az autó legyen kényelmes, vagány és mindenki számára elérhető.
A Leapmotor T03 városi kompakt villanyautó példátlan rekordot állított fel az ECOBEST Challenge 2025 tesztjén: a valós körülmények között mért 290 km-es hatótávolsága 9,4%-kal felülmúlta a hivatalos, 265 km-es WLTP értéket.
Az MG az egyik legdinamikusabban fejlődő autómárka Európában, amely egyre több vásárlót szólít meg korszerű, megfizethető modelljeivel. A márka legújabb típusait három napon át lehetett kipróbálni a Duna Autónál megrendezett MG nyílt napokon.
A Goodwood Festival of Speed a világ egyik legnívósabb autós eseménye, idén is számos izgalmat kínált. A Duna Autó csapata az MG standját járta be, ahol az elektromos IM5 és IM6 modellek, valamint a látványos Cyberster roadster is bemutatkozott.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!