JEEP

    A Jeep® megkezdi az új Compass gyártását

    A Jeep® megkezdi az új Compass gyártását A Jeep® megkezdi az új Compass gyártását
25/11/03

Melfi a Jeep „gyártási szabadságát” testesíti meg: a rendkívül rugalmas összeszerelő sor valós időben képes alkalmazkodni a piaci igényekhez, és szükség esetén 100%-ban elektromos járművek előállítására is átalakítható.

A globális SUV modell harmadik generációja Európában és világszerte a márka sikerének egyik alappillérévé vált, az összesen több mint 2,5 millió beérkezett megrendeléssel. Az új Compass a legmodernebb STLA Medium platformra épül, és egyesíti a kategóriaelső terepképességeket, a Jeep legendás formavilágát, a fejlett technológiát és a hajtásláncok terén kínált teljes szabadságot. A vásárlók így kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb technológiát – a hatékony hibridektől kezdve a teljesen elektromos meghajtásig.

Az új Compasst úgy tervezték és fejlesztették, hogy mindenütt helytálljon – legyen szó városi forgalomról, autópályás utazásról, napi ingázásról vagy szabadidős kalandokról. A modell nagyszerű térergonómiája révén ötvözi a vonzó életstílust az ikonikus formatervvel, a lenyűgöző helykínálattal és sokoldalúsággal. Emellett széles hajtáslánc kínálatot is nyújt: a 145 LE teljesítményű e-Hybrid és a 195 LE-s plug-in hibrid változatoktól kezdve egészen a teljesen elektromos verziókig, amelyek akár 375 LE-t, összkerékhajtást és 650 km hatótávot biztosítanak.

Ez a széles választék a Jeep egyik alapelvét tükrözi: a mobilitás szabadságát minden utazás során. Az aerodinamikai fejlesztések – beleértve a 0,29-es légellenállási együtthatót – a hatékonyságot szolgálják anélkül, hogy a tér vagy a használhatóság csorbát szenvedne. Eközben a Selec-Terrain rendszerek, a 360 fokos védelem és a precízen elhelyezett szenzorok növelik a biztonságot és a terepképességet, miközben megőrzik azt az kategóriaelső kényelmet, amely az új Compass-t egyszerre teszi praktikus és rendkívül sokoldalú SUV-vá. Műszaki szempontból az új Compass a Jeep híres sokoldalúságát és képességeit hozza. A 200 mm-nél nagyobb hasmagasság, az optimalizált első- és hátsó terepszögek, valamint az akár 480 mm-es gázlómélység minden terepen magabiztos haladást biztosít.

A gyártás a Stellantis erős Jeep-kötődéssel bíró melfi üzemben zajlik. 2014-ben Melfi lett az első Jeep-gyár Észak-Amerikán kívül: itt először a Renegade készült, majd a Compass következett, beleértve az úttörő 4xe plug-in hibrid változatokat is. Azóta több mint 2,3 millió Jeep modell gördült le a gyártósorról.

Melfiben a szabadság központi szerepet játszik. A rendkívül rugalmas összeszerelő-sornak köszönhetően az üzem valós időben tud alkalmazkodni a piaci igényekhez, és tetszés szerint módosíthatja a gyártott modellek arányát – és akár 100%-ban átállhat elektromos járművek előállítására is. Ez a „gyártási szabadság” biztosítja, hogy az ipari kapacitás a vásárlói igényekkel együtt fejlődjön.

A Melfi-üzem emellett tesztközpontként is szolgál olyan új ipari technológiák számára, amelyeket hamarosan más Stellantis-létesítmények is bevezetnek. Ezek közé tartozik például a fejlett lézerrendszer, amely 100%-os pontosságot biztosít a karosszériaelemek illesztésekor, valamint a nagyfelbontású elektronikus kamerák, amelyek folyamatosan ellenőrzik az ajtók illeszkedését a gyártás során. 

Az újgenerációs Compass a JEEP globális modellpalettájának egyik legszélesebb körben elérhető típusa marad. A Melfiben gyártott járműveket világszerte 60 országban forgalmazzák majd – Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, Ázsiában, valamint Ausztráliában és Új-Zélandon. A gyártás beindításával új fejezet kezdődik a Jeep európai történetében: az új Compasst Olaszországban tervezték, fejlesztették és gyártják. Az új modell világszerte mércét állít a C-SUV szegmensben: páratlan sokoldalúságot, képességet és innovációt kínál a vásárlóknak.

Legfrissebb híreink