Magát a Cupra Terramar modellt – egy hibrid hajtásokkal rendelkező kisebb SUV-t – 2022 nyarán mutatta be a Seat leányvállalata, a 2018-ban önálló márkává alakuló Cupra. Nem sokkal később derült ki, hogy a modellt Győrben fogják gyártani. Azóta már tudjuk, hogy 2022 őszén elkezdte gyára és dolgozói felkészítését az Audi Hungaria. A vállalat július 10-ei rendezvényén újabb részletek derültek ki a Cupra győri bevezetéséről.
Weisz Szilvia, az Audi Hungaria járműgyártási részlegének felfutásirányításért felelős vezetője elmondta, hogy maga a Seat és a győri gyár kapcsolata nem újdonság, ahogy az sem, hogy az Audi Hungaria a Volkswagen Csoport más márkáival dolgozik együtt. Ugyanakkor arra még nem volt példa, hogy az Audin kívül más márka autóját gyártsák Győrben. Sőt, a Cupra Terramar győri gyártása az egész Audi AG-n belül az első példa arra, hogy az Audi valamelyik üzemében egy másik márka autóját gyártják.
A Cupra győri bevezetése a konszernen belüli szinergiák kihasználását jelenti – egyszerűbben és konkrétabban megfogalmazva, az Audi Q3 és Cupra Terramar közötti hasonlóságok miatt a két autó egy gyártósoron készülhet, ezt használja ki a Volkswagen. Ez illeszkedik az anyavállalat stratégiájába. Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója nemrégiben azt hangsúlyozta, hogy költséghatékonysági intézkedésekre lesz szükség a konszernen belül: az egyes márkáinak önállósága megmarad, ám magasabb szinten központosítják a működésüket, és minden márka külön, meghatározott feladatot kap.
Akadnak azért kihívások
Weisz Szilvia elmondta, hogy javában zajlik a felkészülés a Terramar győri gyártására. Amellett, hogy sem új csarnokra, sem új gyártósorra nem lesz szüksége az Audi Hungariának, természetesen egy új modell – sőt, egy új márka – gyártásának bevezetése kihívásokkal jár. Az egyik ilyen a Cupra autóinak színe: a spanyol gyártó arculatának fő eleme a matt fényezés alkalmazása, jóval nagyobb arányt tesz ki a kínálatában ez a festés. Jelen pillanatban azonban az Audi nem használ ennyi mattfényezést, ezért erre át kell állítani a fényezőt.
Egy másik kihívást maga az új termék integrációja jelent. A Cupra Terramar mild hibrid és plug-in hibrid hajtásokkal készül majd, utóbbi egy újgenerációs erőforrás lesz az Auditól, ami nagyságrendileg száz kilométeres hatótávolságot biztosít majd tisztán elektromos üzemmódban a benzines mód mellé.
Nem kell már sokat várni
Természetesen ott még nem tartunk, hogy konkrét céldátumot nevezhessünk meg a Terramar győri gyártásával kapcsolatban, de viszonylag pontos időpontot már lehet mondani: a modell szériagyártása tíz héttel az Audi Q3 új generációjának bevezetése után kezdődik meg, valamikor jövő szeptemberben. Ezt követően néhány héttel kerülhetnek majd utcára az első példányok a háromezres első szériából.
2024 őszén egyébként lesz egy érdekes átmeneti időszak Győrben, ami jól mutatja a gyártás rugalmasságát is: néhány hétig egyszerre fognak készülni a jelenlegi Audi Q3-asok, az újgenerációs Q3-asok és a Terramarok ugyanazon a gyártósoron.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Cupra az elmúlt két évben robbant igazán nagyot, tavaly már bőven le is hajrázta a Seatot, miután a legfontosabb európai piacokon jelentősen többet adtak el belőle 2022-ben, mint egy évvel korábban. A Cuprát Spanyolországon kívül nemcsak Győrben, hanem az Egyesült Államokban is gyártani fogják hamarosan, ugyanakkor a kínai piacra egyelőre nem lépne be a spanyol gyártó, annak ellenére, hogy autót gyártanak ott.
Új termékek és szolgáltatások az energia hatékonyság emelésére.
Az idén ősszel bemutatkozó, harmadik generációs Peugeot 3008 több téren is új mércét állít kategóriájában.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!