A francia cég felmérése rávilágított, hogy az ok, amiért a kisteherautók vezetői elektromos járművet vásároltak, a környezetvédelmi felelősség (76%) volt, és csak ezt követte a vezetési élmény (63%) és az olcsóbb fenntartási költség (60%).
A PEUGEOT azért végezte el a kutatást, hogy jobban megértse a furgonvezetők szokásait az Egyesült Királyságban. A kutatás érdekes eredményekre jutott. Amikor arról kérdezték az autósokat, hogy miért választanak elektromos furgont vagy kisteherautót, a válaszadók több mint a fele a kisebb környezeti terhelést jelölte meg első okként.
Mindez összecseng azokra a kérdésekre adott válaszokkal, amelyeket az életmódról tettek fel a kérdezők. A furgont, kisteherautót vezetők ugyanis – legalább is az Egyesült Királyságban – szabadidejükben sokkal többet kerékpároznak (36%), mint a személyautós sofőrök (12%). Hasonlóképpen, ha csak kisebb távolságot kell megtenniük, akkor a haszonjárműves közösség nagyjából háromnegyede (76%) inkább gyalogol, szemben az elkényelmesedettebbnek tűnő személyautósokkal (64%). A környezeti tudatosság inkább jellemző a haszonjárművesekre, hiszen közel felük a tisztán elektromos hajtást a kevesebb emisszió miatt választja (47%), míg ez az arány a személyautósoknál csupán 27%.
A PEUGEOT kutatása azt is feltárta, hogy a haszongépjárművek vezetői környezetbarát gyakorlatokat folytatnak mindennapi életükben is; a megkérdezettek több mint háromnegyede (78%) szerint életmódválasztásukat befolyásolja a fenntarthatóság és a környezet védelme. A PEUGEOT UK adatai azt mutatják, hogy a kisteherautók vezetőinek 56%-a, ha teheti, inkább gyalogol, mint vezet, közel egyharmaduk saját gyümölcsöt vagy zöldséget termeszt a kiskertjében, hétből egy pedig napelemeket vagy más megújuló energiaforrásokat használ.
Mindezzel összhangban a kisteherautósok vezetési szokásai is sokkal megfontoltabbnak és környezettudatosabbnak tűnnek. Kétharmaduk, amíg lehet, lehúzott ablakkal hűti a kabint, szemben az autósokkal, akik közül csak 59% tesz így. Ha dugóban áll vagy parkol, akkor a furgonosok fele leállítja a motort, és ők azok, akik sokkal jobban figyelnek arra, hogy ne cipeljenek magukkal fölösleges súlyt. Ez logikus, hiszen kisteherautót többnyire vállalkozók vezetnek, nekik pedig a profitjuk egy részét viszi el a sokat fogyasztó munkagép.
A fogyasztás és a fenntartási költségek csökkentésében nagyszerű partner a PEUGEOT, hiszen a francia márka 2024-ben a szigetország legkelendőbb elektromos kisteherautóinak gyártója: az angliai eladásokat jelenleg az új E-PARTNER és E-EXPERT vezeti.
Ezzel valójában a papírforma valósul meg, hiszen egyrészt a PEUGEOT a legszélesebb elektromos járműcsaládot kínálja a mainstream európai gyártók közül. Másrészt a francia márka gyakorlatilag hazai pályán játszik, hiszen a PEUGEOT a Stellantis csoport keretein belül jelentős gyártói bázist is fenntart az Egyesült Királyságban. Egyedüli gyártóként ugyanis csak a Stellantis márkái szerelnek össze teljesen elektromos kisteherautókat itt: az új E-PARTNER a nemrég modernizált Ellesmere Port-i üzemben készül, míg 2025-től Lutonban fogják gyártani az új E-EXPERT-et.
A BYD a Párizsi Autószalonon ma (2024. október 14.) az európai közönség előtt is bemutatja a SEALION 7-et. Az újdonság egyszerre kínál sportos menettulajdonságokat, stílusos SUV vonalakat és csúcsszínvonalú villanyautó-technológiát.
Kedvencekhez adva!
Eltávolítva a kedvencek közül!