CITROEN

30 éves a CITROËN JUMPER

30 éves a CITROËN JUMPER 30 éves a CITROËN JUMPER

Idén ünnepli 30. születésnapját a legendás TUB és a Type H utódja, a Citroën Jumper.

A Jumper különböző generációi – a járművezetők nyugalmát és az üzleti teljesítményt szem előtt tartva 
– innovatív megoldásaikkal 1994 óta szolgálják a szakmai ügyfelek igényeit, legyenek azok kisiparosok 
vagy flottavásárlók.

A Citroën Jumper mindig messzemenően megfelelt a szakemberek elvárásainak: köszönhető ez 
robusztus külsejének és intelligens kialakításának, amely a rakodókapacitás maximális kihasználását és
példaértékű hasznos teherbírást tesz lehetővé, és a számos konfiguráció révén mindenki számára testre 
szabott megoldást kínál.

A Citroën most a Jumper egy újabb generációját bocsátja útjára, amely hatékony belső égésű, 
elektromos és hamarosan hidrogénüzemű motorjaival, a kapcsolódási technológiák széles skálájával és 
korszerű vezetéstámogató rendszereivel minden eddiginél modernebb megoldást képvisel.

Poissy, 2024. február 5. – Közel száz éve már, hogy a Citroën az egyes szakmák sajátos igényeihez igazodó, robusztus és innovatív haszongépjárművek széles választékával támogatja a vállalkozókat. Ez különösen a kisteherautók szegmensére igaz, ahonnan olyan legendás modellek kerültek ki, mint a modern haszonjárművek előfutárjának számító TUB, a híres Type H, az illusztris C25 vagy az idén harmincéves Jumper, amely a frissítést követően változatlanul praktikus, ám az eddigieknél is stílusosabb és kapcsolódási lehetőségekben még gazdagabb formában lesz elérhető. 

 

Idézzük most fel e kivételes modell történetét, mely 30 éve szolgálja a vállalkozásokat, és amelyet most egy minden eddiginél innovatívabb új Jumper követ.

 

1994: a Jumper a modernitás új felfogását testesíti meg a kisteherautók piacán

1994-es debütálásakor a Jumper a személygépkocsikra jellemző design, kényelem, ergonómia és vezetési élmény bevezetésével hívta fel magára a figyelmet a furgonok piacán. Az autójukban hosszú órákat töltő vállalkozók igényeit szem előtt tartva a Citroën különösen nagy gondot fordított az utastér kialakítására: a furgon belterét az ötajtós személygépkocsikéra emlékeztető ergonómia, fokozott hangszigetelés és kisteherautón eddig nem látott felszerelések (elektromos ablakemelők, klímaberendezés stb.) jellemezték.
Természetesen az új Jumper a szakemberek alapvető szükségleteinek a kielégítésére is nagyhangsúlyt fektetett:a változatos erőforrások (benzin- és dízelmotorok, köztük az új 2,5 literes szívódízel és a hengerenként három szeleppel ellátott turbódízel motor, amelynek nagy nyomatéka kiválóan megfelelt a nagy terheléshez) és a számtalan karosszériaváltozat kombinációjának köszönhetően a Jumper 58 különböző változatban állt rendelkezésre.

2002: vadonatúj motorok és felszerelések

A 2000-es évek elején a Jumper megújult designnal és két csúcstechnológiás motorral jelentkezett, ezek a 2.2 HDi közvetlen befecskendezéses turbódízel motor és a kétféle üzemanyaggal működő 2.0i benzin-/LPG-motor. 
A modell a felszereltség tekintetében is újat hoz: a szegmensben először találkozunk változó csillapítású vezetőüléssel és hátsó kamerával, illetve radarokkal.


2006: a kor kívánalmainak még inkább megfelelő új Jumper

Az első generáció sikerén felbuzdulva a Citroën egy vadonatúj modellt vezet be, mely még inkább megfelel a szakemberek igényeinek. A formaterv a modernitást praktikummal ötvözi, a lökhárítóba beépített fellépő például megkönnyíti a szélvédő tisztítását. Nő a hasznos térfogat, a korábbi 14 m3-rel szemben mostantól akár a 17 m3-t is elérheti. Az új Jumper emellett a szegmens azon kevés elsőkerék-meghajtású modelljeinek az egyike, amelyek 
3,5 tonnát meghaladó össztömeget tesznek lehetővé. A HDi dízelmotorok választéka is bővül: mostantól három különböző teljesítményű erőforrást – 100, 120 és 157 LE – foglal magában.


2014: a fejlődés élvonalában az első vezetéstámogató eszközök megjelenésével


A technológiailag mindig is az élen járó Jumper a 2010-es évek közepén újabb korszerű felszerelésekkel gazdagodott: LED-es nappali lámpák, érintőképernyő integrált navigációs rendszerrel, Bluetooth kihangosítót és egy USB csatlakozót magában foglaló Connecting Box, véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés és városi környezetben 0,5 l/100 km üzemanyag-megtakarítást eredményező Stop&Start rendszer (e-HDi motor esetén).


2024: egy új korszak kezdete a Jumper és az ë-Jumper számára


Hogy lépést tudjon tartani a szakmai ügyfelek változó szükségleteivel és vágyaival, a Jumper most újabb dimenzióba lép. A Citroën néhány hete kezdte meg az új Jumper és az új e-Jumper forgalmazását.
A vezetési kényelmet növeli a most először elérhető automata sebességváltó, mely a három új BlueHDi motor közül kettőhöz (140 és 180 LE) kérhető (a 120 lóerős motorhoz egy 6 fokozatú kézi váltó tartozik).
A fenntartható mobilitásra és a napi költségek lefaragására törekvő vállalkozók számára az új ë-Jumper egy vadonatúj, 100%-ban elektromos motort kínál, melynek teljesítménye (200 kW/270 LE) és hatótávolsága (420 kmWLTP – városi körülmények között) egyaránt etalonnak számít a szegmensben. Az új ë-Jumper egy 150 kW-os gyorstöltő oszlopról mindössze 55 perc alatt tölthető fel 0-ról 80%-os szintre.
A zéró kibocsátás bajnokaként a Jumper a későbbiekben egy új, hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánccal is elérhető lesz, amely közel 500 km-es hatótávolságot biztosít majd. 
Az új Jumper a kapcsolódási technológiák terén is nagyot lép előre. A középkategóriás változatok egy az aktuálisan használt médium (rádió, Bluetoothos telefon) megjelenítésére szolgáló 5” képernyővel vannak felszerelve. A csúcsmodellek egy navigációs rendszerrel kiegészülő, nagy 10” érintőképernyővel, valamint vezeték nélküli Apple CarPlay- és Android Auto-interfésszel rendelkeznek.
A modellt a vezetési kényelem és a biztonság szempontjából is optimalizálták. Az ideális munkakörülmények érdekében az új Jumper egyedülálló felszereléseket kapott, ilyenek a manuális változatnál kényelmesebben használható elektromos rögzítőfék, a fokozott biztonságot garantáló digitális belső visszapillantó tükör, a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás funkció stb. A modell kínálatában új vezetéstámogató rendszerek is megjelentek, pl. az éberségfigyelő rendszer vagy a gyalogosokat és a kerékpárosokat is felismerő automatikus vészfékező 
rendszer. 
Az említett új funkcióknak és az új márkaarculatot tükröző, minden eddiginél markánsabb designnak köszönhetően minden adott ahhoz, hogy a kisteherautók szegmensében tovább folytatódjon a Jumper évtizedek óta tartó sikertörténete. 

Ez is érdekelhet
BYD

A BYD a 2024-es Genfi Autószalonon: új modellek és világelső hibrid technológia az európai piacokon

Megérkezett a BYD új, Super DM (DM: Dual Mode) hajtáslánca: a márka első európai plug-in hibridje a Genfi Autószalonon debütál. A DENZA D9 után itt a BYD prémiummárkájának újabb európai újdonsága, a DENZA N7.

Suzuki

Suzukival erősít a MOL Limo

Februártól kategóriájában piacvezető Suzuki modellel, a Vitarával bővül a MOL Limo flottája.