Éppen 100 éve, 1917-ben megszületett az első sorozatban gyártott japán személyautó, a Mitsubishi A-modell. A ma több mint negyven óriásvállalatból álló Mitsubishi-csoport a világ egyik legnagyobb és legkiterjedtebb ipari konszernje. Az 1970-ben önállóvá vált Mitsubishi Motors Corporation ennek a konszernnek a része. A következőkben röviden bemutatjuk a gyár és egyes modelljeinek a történetét.
1870-ben Yataro Iwasaki létrehozta saját kereskedőcégét három gőzhajóval. 1875-ben Iwasaki új nevet adott cégének: Mitsubishi Gőzhajó Társaság. A családi címer három gyémántja, valamint egy baráti család három tölgylevelet ábrázoló címeréből alakult ki az embléma, amely 1914 óta változatlan.
Éppen 100 éve, 1917-ben a Mitsubishi-birodalom hajói után megszületett az első sorozatban gyártott japán személyautó, a Mitsubishi A-modell. Egy évvel később bemutatták a cég első teherautóját, a T-1 modellt.
1936-ben a Mitsubishi elkészíti az első japán gyártmányú összkerékhajtású személyautót, a PX-33-at. Az elsősorban katonai felhasználásra szánt jármű prototípusába közvetlen befecskendezésű dízelmotor került.
1962-ben használta először a Colt nevet a Mitsubishi. 1978-ban a japán gyártó piacra dobta az Ausztráliában gyártott Mirage modellt, amely Európában Colt néven került forgalomba három- és ötajtós kivitelben. A Colt 2012-ig szerepelt a Mitsubishi kínálatában.
1969-ben debütált a Galant, a Mitsubishi középkategóriás személyautója. Az első generáció Colt Galant néven futott, és limuzin, majd kupé karosszériával is megjelent. 1987-ben mutatkozott be a Galant összkerékhajtású sportos változata a VR-4, amely több generáción keresztül, egészen 2002-ig volt gyártásban.
A Mitsubishi alsó-középkategóriás autója, a Lancer 1973-óta képezi a kínálat részét. 1974-ben a Lancer 1600 GSR megnyerte a szafari ralit Kenyában. 1991-ben készült első ízben Lancer Evolution változat, amelyet a japán gyártó WRC versenyzésre készített, kétliteres turbófeltöltős motorral és össz-kerékhajtással. A sportsikereknek köszönhetően a Lancer EVO igazi utcai legendává vált, és az is maradt még jóval azután is, hogy a gyártó visszavonult a topkategóriás versenyzéstől.
1973-ban a tokiói autószalonon bemutatták a Pajero koncepcióautót, majd 1979-ben a Pajero II-t. Ez utóbbiból született meg 1982-ben a sorozatgyártású Pajero. A premiert a nyolcvanas években számtalan rali siker követte, amelyek megalapozták a Pajero legendás hírnevét.
Az L200 elődjét, a Mitsubishi Fortét 1978 óta gyártották. 1981-től már összkerékhajtású (4WD) kivitel is rendelhető. A pickup hamar népszerűvé vált, az eltelt időszak alatt bizonyította megbízhatóságát és sokoldalúságát.
A kilencvenes évek a sportosság jegyében teltek. A Mitsubishi ezekben az években készítette mára már kultikussá vált sportautóit, az Eclipse-t, a GTO-t, és az FTO-t.
Az első generációs Outlander 2001-ben került piacra japánban (Airtek néven), elsőkerék-hajtású és összkerékhajtású változatban. A középméretű crossover az első Mitsubishi modell az SUV szegmensben.
2013-ban az Outlander PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle) is megjelenik a kínálatban. Az Outlander PHEV volt az első konnektorról tölthető hibrid SUV a világon. Ami igazán különlegessé teszi az Outlander PHEV-t, az a 2.0 I MIVEC benzinmotor és két elektromotor által nyújtott meghajtás kombinációja.
Az ASX 2010-ben mutatkozott be, mint a Mitsubishi kompakt crossover SUV modellje. Az ASX egy igazán sokoldalú, dinamikus autó, amely hamar a vásárlók kedvence lett.
A 2009-ben bemutatott Mitsubishi i-MiEV egy teljesen elektromos meghajtású városi kisautó. A modell hagyományos elektromos hálózatról vagy gyorstöltő berendezéssel tölthető fel.
Forrás: mitsubishi.hu