
A Suzuki Vitara minden hagyományos értéket megőrizve újult meg.
NYÍREGYHÁZA. Amióta széles körben elterjedt az autózás, két kérdés foglalkoztatja a gépkocsi- tulajdonost: hova mehet autójával, és ott hol parkolhat? A nagy testű országúti cirkálók biztonságosak, csak egy parkolóházban két hely kell nekik - manőverezni igen bajos a tengelytáv miatt, viszont biztonságosak. A Suzuki úgy újította meg a Vitarát, hogy abban minden hagyományos értéket megőrzött.
A városi terepjáró mindjárt azzal megérinti gazdáját, hogy az ülésmagasság akkora, hogy az ajtót kinyitva görnyedés nélkül lehet beülni. A kellemes meglepetések (főleg a hölgyek örömére) folytatódnak, mert hátramenetbe kapcsolva az autó nagyméretű kijelzője átvált monitorra, és tolatókamerában azt látjuk, amit máskor nem. Elindulva kis fordulaton is erőteljes a haladás, az erőt érezni lehet, könnyű vele városban haladni. Úgy 80 km/ óráig dinamikusan fut a mutató, tehát érdemes vigyázni, vagy használni a sebességlimitert. Ha az ablakokat akarjuk lehúzni, vagy a mobiltelefont felvenni menet közben, csak a kisujjunkat kell mozdítani, ugyanis a funkciókat a kormányba építették.
A piros lámpánál szoktak a gépjárművezetők pánikba esni, feltéve ha nem volt még olyan autójuk, ami önmagát állítja le álló helyzetben (start-stop rendszer). Ha kinyomjuk a kuplungot, újra beindul a motor. Egy lámpaváltásnál egy percet állunk (de inkább többet), egy városon belüli 5-6 km-es távolságon akár tíz lámpával is találkozhatunk. Ha oda-vissza számolunk, akár húsz perc is lehet az állásidő egyetlen út során. Amennyiben csak három utat futunk le, akkor egy órát állunk a lámpánál naponta, és égetjük a benzint, szennyezzük a levegőt, ráadásul a saját pénzünkből. Ezen segít a technika vívmánya.
A belső kárpitozásnál elég sok a műanyag, de legalább könnyű tisztán tartani. Mindezt a gyártók úgy hozták ki, hogy még a csomagtartó sem apró, több mint 350 literes. A fogyasztás? Egynapos vezetés alatt, változó terepen esetenként 5,4 l/100 km érték jött ki. Talán a felső sebességtartomány dinamikája szegényes: konkrétan 2000-es fordulatszám és 4000 között nehezen gyorsul, de nem sportkocsiról van szó, hanem családi autóról. Olyannyira, hogy a gyártó több mint 50 százalékban használt ultranagy szilárdságú acélt az autó megalkotásához. A környezetvédelem és a zajterhelés terén a hosszú élettartalmú LED világítás, a halk járású motor és a zajcsillapító megoldások teszik korszerűvé a járművet.
Az erőforrás alapból minden extra turbócsodától mentes, 1,6-os szívómotor, ami épp emiatt megbízható működésű. Aki tart a lejtőn haladástól, megnyugodhat, visszagurulás-gátló rendszer segíti. Így az sem fordulhat elő, hogy egy jelzőtábla előtt megállva véletlenül nekicsúszunk a nyomvályús úton a szorosan mögénk álló gépkocsinak. Új autót nem nagyon látni a piacon 4 millió forint alatt, ez viszont bőven belefér ebbe a kategóriába. Aki kipróbálja, egészen máshogy fog ezután a Suzukira gondolni.
Megválni nehezebb tőle, mint megismerni.
forrás: Kelet Magyarország