0
A vadonatúj Honda HR-V új mércét állít a beltér kényelmét illetően Honda, Duna Autó zrt - Duna Autó Zrt.
Tesztvezetésre jelentkezés ikon Ajánlatkérés ikon Szerviz időpontfoglalás ikon Hírlevél feliratkozás ikon

A vadonatúj Honda HR-V új mércét állít a beltér kényelmét illetően

A modern vásárlók igényeit és értékrendjét szem előtt tartva vágtak neki a vadonatúj HR-V fejlesztésének a Honda mérnökei, így egy kiemelkezően vonzó, praktikus modell készült el, amelynek belső tere teljesen új koncepciót hoz létre. Azon túlmenően, hogy a legújabb, legfejlettebb karosszériaszerkezet öleli körbe, egyszerre világos és szellős, nem mellesleg kényelem és helykínálat szempontjából is új mércét állít a kompakt (B-SUV) szabadidő-autók táborában.

Talán nem gondolnák sokan, de az utasok hangulatát leginkább befolyásoló berendezés nem más, mint a hűtő-fűtő-szellőztető rendszer, melynek működése nagyban befolyásolja a komfortérzetet. A Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer teljesen új megközelítés eredményeként született. L-alakú rostélyai a műszerfal felső sarkaiba kerültek, és lágy, természetes „szellővel” frissítik az utastér levegőjét.

"Fényes, szellős utasteret szerettünk volna, ami tovább fokozza az utasok kényelmét" – mondta Yoshitomo Ihashi, a HR-V fejlesztésének projektvezetője. – "Arra törekedtünk, hogy semmi ne maradjon, ami ronthat a komfortérzeten, ezért a természetből merítettünk ihletet. Szemben a hagyományos szellőzőrostélyokkal, az L-alakúak anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy közvetlenül a bent ülőkre áramlana. Az eredmény légies, kényelmes környezet lett, ahol minden utas jól érezheti magát" – tette hozzá.

Maga a szellőzőrostély három állásba forgatható. Az egyikben klasszikus módon, közvetlenül fújja a levegőt, a másikban keringteti, a harmadikban pedig zárva tartja. Ha a keringtetést választják az utasok, a Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer lágy szellőt enged útjára az oldalablakok mentén, ami gyengéden fújja az elöl ülők arcát. Innen a légáram a tető felé hald, enyhe, simogató légörvényt hozva létre, tehát a levegő nem közvetlenül az utasokra áramlik. Az oldalablakok mentén haladó levegő légfüggönyként is szolgál, azaz nyáron gátolja, hogy a nap felmelegítse az utasteret, télen pedig az utastér lehűlését akadályozza meg. Ráadásként a hátul utazók saját konzolt kaptak. Ezen részletmegoldások kombinálásával időjárási viszonyoktól függetlenül mindig állandó lehet a kabinhőmérséklet az utastérben.



Több hely, nagyobb kényelem: A HR-V belső terét úgy álmodták meg, hogy folyamatos lehessen az autó és az utasok közötti interakció, így a jármű tökéletesen illeszkedik a tulajdonos életstílusához. Ez már a beszállás első pillanatában észrevehető és egészen a kiszállásig tart. Az új HR-V különféle részegységei tudatos, felhasználó-központú tervezés gyümölcseként láttak napvilágot!

Minden alkotó részt úgy formáltak, hogy a fejlett, biztonságos karosszériaszerkezet hatalmas, légies, csendes teret alakítson ki, ahol az utasok kapcsolatban vannak a külvilággal. Az ablakok a lehető legtöbb napfényt engedik be, az alacsony, sík műszerfal pedig alig korlátozza a vezető látómezejét, így pontosan tudhatja, hogy az autó hol helyezkedik el éppen az úton.

A kezelőszervek elrendezését szintén alaposan megtervezték a Honda mérnökei, így könnyen áttekinthető, ergonomikus környezet öleli körbe a HR-V sofőrjét. A szórakoztatóelektronikai rendszer és a légkondicionáló gombjai, valamint a műszerek egyaránt a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez, s mivel logikusan felosztva, azonnal felismerhető formában kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, gyorsan kezelhetőek.

Hogy a HR-V minden szempontból megfeleljen a prémium szabadidő-autókkal szemben támasztott elvárásoknak, a hibrid hajtáslánc elemei a motortérbe, illetve a karosszéria kihasználatlan zugaiba kerültek, az üzemanyagtartály pedig az első ülések alá került beépítésre. A fejlesztési folyamatot ezúttal is a Honda, mint márka „Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”, M/M) filozófiája határozta meg, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, míg a vezető és az utasok a lehető legnagyobb teret kapták.

A nagy helykínálat érdekében a hátsó üléseket 30 mm-rel kerültek kialakításra, nem mellesleg 2˚-kal megdöntötték az előző HR-V-hez viszonyítva. A szedán modelleknél megszokott üléshelyzetnek köszönhetően 35 mm-rel megnövelhették a lábteret, sőt a válltér a felsőbb kategóriába tartozó szabadidő-autókéval áll egy szinten.

Hogy a HR-V a lehető legkényelmesebb lehessen, vadonatúj, remek tartású ülések mellett döntöttek a Honda munkatársai. A korábbinál kényelmesebb, következő generációs „fotelek” puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem különleges szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztóak a hosszú utazások és a városi menetek.

A vadonatúj HR-V e:HEV 2021 második felében debütál Európában. Az érdeklődök a www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel címen jelezhetik szándékukat az autó iránt.
Duna autó - családbarát hely, Széchenyi 2020
Adatkezelési tájékoztató Cookie szabályzat

© 1989-2022 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!