331
Hamarosan érkezik az új Sorento! , Kia, Duna Autó zrt - Duna Autó Zrt.
Szechenyi 2020 befektetes a jövőbe
 

Hamarosan érkezik az új Sorento!

AJÁNLATKÉRÉS

* Kötelező mező

> Magabiztosabb és érettebb külső megjelenés
> Részben elektromos hajtáslánc most először a Sorento választékában
> Fejlett konnektivitás, infotainment és vezetéstámogató rendszerek

Megújul a Kia Sorento 


A “kifinomultan látványos” koncepciót követve a Kia formatervezői megtartották az előző generációk robusztusságát, de a részletek és a kidolgozás eleganciája sokat fejlődött. A minden eddiginél stílusosabb vonalak határozottabbak és élesebbek is a korábbiaknál, nagyobbak a szabad karosszériafelületek, amitől a Sorento határozottabb, elődjénél szögletesebb megjelenésűvé vált. Több a geometrikus formarészlet, miközben az arányok nyújtottabbak. Az eredmény: a korábbinál jóval érettebb, határozottabb, modern megjelenés. 


A Kia jellegzetes “Tigrisorr” hűtőmaszkjának legújabb interpretációja különösen karakteressé teszi az elölnézetet. A maszk az eddiginél nem csak szélesebb, de az új “Tigrisszem” nappali menetfényekkel világító fényszórókat is körülöleli.


Az oldalnézet a korábbinál nyújtottabb hatást kelt, az első-hátsó túlnyúlás rövidebb, a tengelytáv pedig hosszabb, mint volt. Az arányok változásával a motorháztető is megnyúlt, az A-oszlopok 30 mm-rel kerültek hátrébb, az első tengely vonalához képest. A motorháztető éle az első sárvédőkre fordul, s ezzel az oldalak hátsó lámpatestekbe futó karaktervonalainak is részévé válik.


Az új Sorento a Kia felfrissített SUV családjának (Seltos, Stonic, Sportage és Telluride) fontos tagja, a Kia három tervezőstúdiójának (Korea, USA és Európa) közös gyermeke. Az új Sorento vadonatúj, tágasságban, használhatóságban, hatékonyságban és minőségben is mércét állító padlólemezen érkezik.



Az új Kia Sorento műszaki részletei 


> Új padlólemez, több hely, nagyobb kényelem, élvezetesebb menettulajdonságok
> Új, turbós, villamosított ‘Smartstream’ hajtásláncok
> A sorozat indulásakor 1.6 literes benzinmotoros (T-GDi) hibridhajtás és 2.2 literes dízel is szerepel a kínálatban

 
A Kia Motors nyilvánosságra hozta az új Sorento padlólemezének és hajtásláncainak műszaki részleteit.


Az idén érkező, alapjaiban friss Sorento sorozat a Kia első szabadidő-terepese a márka új padlólemezén. Kompakt motorterével, korábbinál rövidebb túlnyúlásaival, de hosszabb tengelytávjával a padlólemez arányai is hozzájárulnak az új modell határozott kiállásához, látványos formáihoz, kényelméhez, és élvezetes menettulajdonságaihoz. 


A Sorento teljes hossza 10, tengelytávja 35 mm-t nyúlt a kifutó modelléhez képest (az új tengelytáv 2815 mm), így az utastér valamennyi kategóriatársénál tágasabb, miközben átgondolt kialakítása révén az új Sorento csomagterekben is a mezőny élén áll.


A Sorento első generációja 2002-ben érkezett, robusztus alvázas felépítéssel, ebből adódóan tágas utastérrel, valamint kiemelkedő tereptulajdonságokkal. Az önhordó szerkezet a második generációval debütált 2009-ben, és alapvető változást hozott a modell közúti viselkedésében. A most bemutatott új középkategóriás SUV padlólemez hasonlóan nagy előrelépést jelent, hiszen általa az új Sorento új mércét állít a kategóriában, tágasságban, praktikusságban, hatékonyságban és minőségben is.


A koreai, európai és észak amerikai piacokra az új alapokkal együtt friss, turbós ‘Smartstream’ hibrid hajtáslánc is érkezik, a Sorento történetének első villamosított hajtásaként. A rendszer egy 1.6 literes turbós és közvetlen befecskendezéses benzinmotorból (T-GDi), egy 44.2 kW-os villanymotorból, és egy 1.49 kWh-s lítiumionpolimer szerkezetű akkumulátorból áll. A benzines és a villanymotor kombinált összteljesítménye 230 LE, a közös forgatónyomatéki csúcs 350 Nm. Az így felszerelt Sorento komoly menetteljesítményekre képes, alacsony károsanyag-kibocsátás mellett. Az új padlólemezben az akku az utastér alatt utazik, így egyáltalán nem vesz el helyet sem az utasoktól, sem a csomagoktól.


A koreai és európai vásárlók friss fejlesztésű 2.2 literes, 202 LE-s (440 Nm) négyhengeres ‘Smartstream’ dízelmotorral, és a Kia új, nyolcfokozatú duplakuplungos robotizált sebességváltójával (8DCT) is megrendelhetik autójukat. A szárazkuplungos kialakítású erőátvitel olyan finoman kapcsol, mint a hagyományos bolygóműves automaták, de nem csak gyorsabb, hatásfoka is jóval magasabb azokénál. A Kia új, 8DCT videója ITT megtekinthető. 


A későbbiekben érkezik majd az új plug-in hibrid verzió is.


Az új Sorento egy sor high-tech biztonsági és kényelmi felszereléssel debütál. A fékasszisztens új kiegészítő funkciója megakadályozza a többszörös ütközést (például ráfutásos balesetekben): a rendszer az első ütközés, és a légzsákok kinyílása után automatikusan fékez, így kerüli el egy esetleges második frontális, vagy oldalütközést. A rendszer piacfüggően kapható, akárcsak az összesen akár nyolc utastéri légzsák (első-, oldal-, függöny-, és térdlégzsákok).



Vigyázó szempár: a Sorento új kijelzője eltünteti a holtteret


> Az új holttérfigyelő nagyfelbontású képet közvetít a műszerfalra, közvetlenül a vezető elé
> Segít elkerülni a holttér okozta baleseteket
> Az új rendszer az autó környezetét figyelő kamerákkal is együtt dolgozik, így parkolás során is segít
> Az újdonság az európai piacokon a holttérfigyelő-ütközéselkerülő rendszer része
> Tűéles kép az új és teljesen digitális Supervision műszeregységen

 
A Kia bemutatta az új Sorentóban megjelenő csúcstechnológiájú holttérfigyelő rendszert (Blind-Spot View Monitor, BVM), amely “vigyázó szempárként” óvja a Sorento utasait és a többi közlekedőt is azzal, hogy eltünteti a holtteret az autó mindkét oldalán.

Az európai piacokon a Sorentóban jelenik meg elsőként az új rendszer, a 12,3 colos képátlójú vetített, és teljesen digitális Supervision műszeregység új funkciójaként. A holttérfigyelő autópályán az autó mindkét oldalára ügyel, és az irányjelző használatával hozható működésbe.

A vezető előtti kijelző jobb vagy bal oldalán élőkép mutatja, ha sávváltás közben jármű tartózkodik a Sorento holtterében. A kép az oldaltól függően a sebességmérő, vagy a fordulatszámmérő (illetve a hibrid hajtású modellekben a hibridrendszer kijelzője) helyén jelenik meg, de a sebesség értéke ilyenkor sem tűnik el. A képeket a Sorento külső visszapillantó tükreinek házába épített nagyfelbontású, nagylátószögű kamerák szolgáltatják. A kamerák látószöge jóval szélesebb, mint a tükröké.

Az új vezetősegéd a holttérfigyelő-ütközéselkerülőt, a körbelátó kamerarendszert, a parkolássegítőt (PCA) és a Bose Performance Series audiorendszert is tartalmazó csomagban jelenik meg Európában. A csomag része a holttérből adódó balesetek elkerülését támogató aktív rendszer (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist - BCA) is. A BCA a holttérben tartózkodó járművet, vagy járműveket észlelve avatkozik be, kifejezetten az esetleges balesetek elkerülése érdekében.

A teljesen digitális műszeregység
A Kia Supervision kijelzője a lehető legérthetőbben szolgáltat információkat a vezetőnek. A nagyfelbontású képernyő (1920x720 pixel) egyetlen képernyője teljesen leváltja a hagyományos, analóg műszereket, és tűéles grafikával mutatja az összes szükséges menetinformációt.

A hagyományos adatokon (sebesség, fordulatszám) kívül a kijelző képes a navigációs instrukciók, az úti adatok, valamint a diagnosztikai és egyéb műszaki-, vagy biztonsági értesítések gyors és pontos megjelenítésére is.



 





Munkatársaink

Bosák Flóra

értékesítési tanácsadó
Telefon: +36 20 284 4479
Videochat
Elérhető
Bosák Flóra

Nagy Péter

értékesítési tanácsadó
Telefon: +36 20 472 4983
Videochat
Elérhető
Nagy Péter

Jelinek Gábor

értékesítési vezető
Telefon: +36 20 569 0996
Videochat
Nem elérhető
Jelinek Gábor
Adatkezelési tájékoztatóCookie szabályzat

© 1989-2020 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!