Mitsubishi Outlander 2014 modellismertető

ÁRLISTA LETÖLTÉSE

MŰSZAKI ADATOK LETÖLTÉSE

AJÁNLATKÉRÉS

Halad a korral – Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D teszt

Tömeggyártás  előtti  tesztpéldányként  járt  hazánkban  a  Mitsubishi  legújabb  modellje,  a  harmadik generációs Outlander, melyet a 82. Genfi Autószalonon láthattak először a kilátogatók. Augusztus elején, Magyarországon, két helyszínen is eltöltött néhány napot az új modell, amelynek hazai bevezetését szeptemberre tervezik.

Több, mint tíz éve, 2001-ben mutatta be a Mitsubishi az Outlandert, amelyből azóta közel egymillió darabot értékesítettek a világ minden táján. A tavasszal leleplezett harmadik Outlander az első az új generációs Mitsubishi modellek között,  amely mind dizájnban  mind technikailag jelentősen változott. Ugyan az előd is szépen fogyott, - több mint 600 ezer darabot értékesített belőle a Mitsubishi – a gyártó mégis más filozófia szerint állt neki a fejlesztésnek. A cél továbbra is jól variálható, de érettebb, prémium közeli modell megalkotása volt, amely még több célcsoportnak jelenthet alternatívát. Az új fejlesztési irányelvek a külső-belső dizájnban, az új technológiák alkalmazásában és a kiváló minőségben köszönnek vissza.  A  Mitsubishi  fejlesztőcsapatának  úgy  sikerült  új  modellt  alkotnia,  hogy  a  gyártóra  jellemző
hagyományos, sportos hangulat megmaradt, mindez mellett a minőség került előtérbe.
A sportos jegyek mellett a technokrata dizájn határozza meg az új Outlandert. Ez kifejezetten látszik az újragondolt formaterven is, amely fokozatosan jelenik majd meg a márka modellpalettáján, felváltva a mostani  márkaarculatot.  A  Mitsubishi  szerint  az  új  formanyelv  még  kialakulóban  van,  és  később rugalmasan alkalmazkodik majd a különböző kategóriákhoz, de egyértelmű, hogy az Outlander esetében
egy kiforrott, átgondolt, kész dizájnról beszélhetünk. A fronton egyből szembeötlik az új hűtőmaszk, a szűkre húzott fényszórókat pedig egy elegáns betét köti össze, amelyen a márkajelzés kapott központi szerepet. A sportosságot hangsúlyozva hatalmas légbeömlő került az autó orrára, amely alatt a két ködlámpa kapott kiemelt szerepet egy-egy ezüst színű kerettel. A sziluett hagyományos SUV-os, de itt is figyeltek a formatervezők a részletekre, kiemelték az övvonalat egy pozitív fény-árnyék vonal segítségével. Az  átlátszó  búrával  készült  fényszórók  határozzák  meg  az  autó  farát,  amelyek  szintén  az  autó sportosságát hangsúlyozzák. Az új Outlander méreteit tekintve semmiben nem különbözik a második generációtól, - ami annak is köszönhető, hogy a két modell alapjai azonosak – ennek ellenére jóval tágasabb lett az utastér. Javítottak a légellenálláson is, amely így nemcsak takarékosabb üzemet, hanem a vastagabb első ablakokkal együtt csendesebb utasteret is jelent. Természetesen nem csak kívülről, hanem belülről is megújul az Outlander. A design egyértelműen jobban sikerült, mint az elődnél, az egy „tömbből” kialakított műszerfal minőségi érzetet kelt. A középkonzolon a nagyméretű, igényes grafikával ellátott,  a tolatókamera monitorjaként is funkcionáló kijelző kapta a főszerepet. A központi  műszerek között is egy nagyobb  kijelző kapott helyet,  amely szintén remek
grafikával és könnyű kezelhetőséggel jeleskedik. A tesztelt modell első bőr foteljei jól sikerültek, hosszú távon is kényelmesen utazhatunk benne. A térérzet sokkal jobb, mint az elődben, annak ellenére, hogy egy millimétert sem nőtt az utastér. Az új Outlander öt- és hétszemélyes változatban is elérhető, de aharmadik üléssor inkább csak gyerekeknek nyújt megfelelő komfortot. A második üléssort 40:60 arányban
le is lehet dönteni, ha a síkfelületű csomagtér a lényeg, ha pedig utasok ülnek itt, akkor a háttámla döntögetésével, vagy az ülések előre-hátra tologatásával is alakítható a belső tér és a csomagtartó aránya.

Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint az elektromos ötödik ajtó, az adaptív tempomat, az ütközésmegelőző, a sávelhagyásra figyelmezető és a széles látószögű xenon fényszóró, amelyek 80 fokos szögben pásztázzák az utat a hagyományos fényszórók 42 fokos szögével szemben. A biztonságos városi közlekedéshez nagy segítség a koccanás gátló, amely vészhelyzetben önállóan képes állóra fékezni az
autót,  ha a vezető figyelmét valami elterelte. A kategóriában  egyáltalán  nem jellemző a Mitsubishi Outlander elektromos ötödik ajtaja, amely a kormány mögött elhelyezett kapcsolóval is üzemeltethető, ráadásul nem csak kinyitja, de be is csukja gombnyomásra az automata szerkezet a csomagtartó ajtaját, amelynek működését a kulcsról is vezérelhetjük. A hatalmas csomagtér öt ember számára minden igényt
kielégít, de ha heten utaznak az autóban, még mindig marad pár liter a poggyászok tárolására. A középső üléssor tologatásával a csomagteret is növelhetjük, ha arra van szükség, ha pedig a hatalmas lábtér a cél, akkor teljesen hátratolt állapotban akár még táncolhatunk is a második üléssor előtt. A motortérben átdolgozott erőforrásokat találunk. A 2.2 literes, 150 lóerős DiD Clean Diesel igen alacsony, 14,9:1-es kompresszió-aránnyal bír, míg maximális nyomatéka 380 Nm kézi váltóval, automatával 360 Nm. A hatsebességes automata új fejlesztés, a korábban alkalmazott duplakuplungos szerkezet helyett visszatértek  a mérnökök  a bolygóműves  megoldáshoz.  A tesztelt modell hatsebességes kézi  váltója
remekül illik az alacsony fordulaton is nyomatékos dízelmotorhoz. A hosszú hatodik fokozatnak hála, autópályán is csendesen és takarékosan dolgozik a 2,2-es, a legmagasabb fokozatban 90 km/h-nál 1500-at forog a főtengely percenként. Az új hajtáslánchoz start-stop rendszer is jár, a motorleállító szerkezet
értékes  decilitereket  takaríthat  meg  a  sofőrnek  városban.  A  Mitsubishi  adatai  szerint  a  start-stop rendszernek  is  köszönhetően  130  g/km  alatt  marad  a  2.2  DiD  szén-dioxid  kibocsátása,  míg átlagfogyasztása  is  rendkívül  alacsony  az  autó  méreteihez  képest,  átlagosan  5,2  liter  gázolajjal  is eljárhatunk minden 100 kilométeren. A fejlesztés során fontos cél volt, hogy az autó üres tömegét csökkenteni tudják, méghozzá 100-150 kilogrammal. Vezetés közben az első dolog, ami a sofőrnek szembetűnik, hogy a kasztni tényleg nagyon könnyű. Átlagban 150 kilogrammal sikerült csökkenteni az Outlander tömegét, ami igen szép eredmény. A
cél  eléréséhez  nagyobb  szilárdságú  acélt  használtak,  összességében  60  százalékkal  többet,  mint  a második generációs modellben és a hegesztési pontokat is megerősítették. Több helyen alkalmaztak alumíniumot. A kisebb üres tömeg ellenére szinte biztosra vehető az ötcsillagos törésteszt az EuroNCAP töréstesztjén. A magasabb felépítés ellenére az Outlander nem idegenkedik a tempósabb kanyarvételtől, a futómű  sportosabb  hangolásának  köszönhetően  még  nagyobb  tempó  esetén  sem  dől  meg.  Az összkerékhajtás  ellenére  csak  könnyedebb  terepre  merészkedjünk  az  Outlanderrel,  ugyanis  a hasmagassága túlságosan alacsony a komolyabb akadályok leküzdésére. Összességében elmondhatjuk,
hogy rengeteg ponton előnyére változott az új modell, a Mitsubishinek egy olyan autót sikerült alkotnia az Outlander személyében, amely Európában is megállja a helyét a konkurensekkel szemben.

Munkatársaink

Fehér Attila

értékesítési vezető

Kreiszné Botos Anita

értékesítési asszisztens

Útvonaltervezés


Kérjük, adja meg az indulás helyét:
Mivel szeretne utazni?

Elérhetőség

Központi cím: 1037 Budapest, Zay u. 24.
GPS koordináták:
(47.5534103, 19.0320255)
Központi telefon: +36 1 801 4203
Fax: +36 1 801 4149
E-mail: info@dunaauto.hu

Duna Autó Zrt.

Nyitvatartás

Szalonok nyitvatartása: H-P 8-18.00; Szo: 10-13.00
Szervizek nyitvatartása: H-P: 7-18.00
Karambolos javítóközpont nyitvatartása: H-P: 6:30-15:30