Alfa Romeo MiTo modellismertető

ÁRLISTA, FELSZERELTSÉG ÉS MŰSZAKI ADATOK LETÖLTÉSE

KATALÓGUS LETÖLTÉSE

AJÁNLATKÉRÉS

ALFA ROMEO MiTo katalógus letöltése

Alfa Romeo MiTo

Az Alfa Romeo világszerte jó megjelenésű, sportos márka hírében áll. Elismerik fényes sportkarrierje és fejlett műszaki megoldásai miatt is, autói pedig a versenyszellemet csempészik bele a mindennapi autózásba. A Mito mindezek megtestesítőjeként joggal nevezhető a legsportosabb mininek. Sőt, az új modell erőteljesen jeleníti meg a márka élettel teli kreativitását, miszerint sokkal több, mint hasznos közlekedési eszköz. Az Alfák mindig is olyan embereknek készültek, akik többet várnak a szükségszerűségnél, és az érzelmek világába merülnek: számít nekik a jó ízlés, a kifinomult műszaki tartalom, a vezetés tiszta élvezete, és az egyéniség kifejezése.

Alfa MiTo: az összes Alfa érték kompakt formában

Az Alfa 8C szolgál műszaki és formai sablonként az összes jövőbeni modellhez. Megvan benne a márka szellemének minden jó tulajdonsága, így az új modellhez is ez adta az ihletet. A MiTo az Alfa Romeo értékeinek tiszta párlata. Megalkotását az a szándék vezérelte, hogy minden modellnek — legyen az bármilyen kompakt — saját egyénisége legyen, amelyet érzéki stílus, élénkség és technikai fejlettség jellemez. A végcél pedig, a maximális vezetési élmény! Az új modell mindezeket négy méterbe sűríti bele. A fiataloknak lehetőséget teremt, hogy megszerezzék életük első sportautóját, amely biztonságot nyújt, egyedi stílusú, és kiemelkedő műszaki tartalmú. Ugyanakkor dinamikus tulajdonságai, gazdaságossága és kis méretei az idősebb vásárlók érdeklődését is felkelthetik, hiszen ma a méretcsökkentés az egyik legfontosabb irányzat az autóiparban. Kiemelkedő súly–teljesítmény arányt, csúcstechnikájú felfüggesztésnek köszönhető tökéletes kezelhetőséget és direkt kormányzást kínál. Mindezen tulajdonságok először mutatkoznak be ebben a kategóriában. Végül a MiTo, mint minden Alfa Romeo, a csúcstechnika esszenciája! Olyan különlegességeket vonultat fel az alapfelszereltség részeként, mint az Alfa D.N.A. felfüggesztés, az elektronikus Q2 és a DST — mindezekhez kicsi, de erős turbómotorok társulnak. A MiTo a 8C Competizione — amely az Alfa Romeo stílusának és technikájának jelképe — számos ismertetőjegyét viseli. Az oldalablakok formája, a három részre osztott első lökhárító, az első lámpák és a fénydiódás hátsólámpák is a híres típusból merítenek. A lámpakeretek anyagmegmunkálása és színe ultra divatos, egyedi megjelenésével kiemeli az autó stílusát és agresszivitását. Emellett a kiváló anyagminőségű, részletes kidolgozású utastér is az olasz design legtökéletesebb kifejezése: sportos és hívogató. Különös gondossággal határozták meg az autó méreteit, amely így remekül megfelel a mai kor méretcsökkentési divatjának. Ez a jelenség természetesen nem csak a motorokra terjed ki, hanem a járművek súlyára és méretére is. Lényege az energiahatékonyság növelése, a széndioxid–kibocsátás csökkentése és persze a városi vezetés és a parkolás leegyszerűsítése. Ez a megközelítés ugyanakkor nem jelenti a sportosság háttérbeszorítását, épp ellenkezőleg a két tényező remekül megfér egymás mellett. Először is a MiTo kompakt mérete, és a felhasznált különleges acélok, kiváló csavarodási szilárdságot biztosítanak az autónak (101.200 daNm/rad), ami elengedhetetlen előfeltétele a gyors és pontos reakcióknak. Az arányok is egyértelműen jelzik, hogy valódi sportkocsiról van szó — 4.06 méter hosszú, 1.44 méter magas és 1,72 méter széles — anélkül, hogy ez a vezetési kényelem rovására menne. A remek térkihasználás bőséges helyet biztosít sofőrnek és utasnak egyaránt.

Kategóriaverő biztonság és dinamikus viselkedés

Az Alfa Romeo MiTo úgy épült, hogy a legjobb Euro NCAP besorolást érje el. Ezért a legkifinomultabb elektronikus berendezéseket veti be a dinamikus biztonság elérésére. A járműdinamikai szabályzórendszer (nem kikapcsolható) olyan fontos funkciókat szabályoz, mint a dombsegéd, a kipörgésgátló, a vészfék–asszisztens, az MSR (motorfék–nyomaték szabályzás, ami csúszós úton megakadályozza a kerekek blokkolását hirtelen gázelvételkor), a DST (dinamikus kormánynyomaték szabályzás) és az önzáró differenciálmű szerepét betöltő Q2 elektronika. Ezek a rendszerek garantálják az autó útfogását. Az új modell sofőrjének és utasainak is tökéletes biztonságot nyújt. Az alapfelszereltség részét képzi a hét légzsák (kettő közülük többfokozatú), valamint a hárompontos, előfeszítővel és överő–határolóval is felszerelt biztonsági öv és az ostorcsapás–effektus ellen védő, önbeálló S.A.H.R. fejtámla is. Emellett a karosszéria is fontos szerepet játszik a bent ülők védelmében: a motorháztető, az ajtók, a műszerfal–merevítő, az ülések és a kormányoszlop tervezésekor nagy hangsúlyt fektettek ezen elemek viselkedésére egy baleset során. Az aktív biztonság terén a MiTo állandó menetfényt kínál, amely megfelel a 2012–ben életbelépő szabályozásnak. A LED–es hátsólámpák a hagyományos izzóknál nagyobb fényerőt és biztonságot nyújtanak.

Maximális kényelem

Az Alfa Romeo MiTo a fedélzeti kényelem terén is a műszaki fejlesztések tárháza. A területükön legjobbnak számító beszállítók termékeit felhasználva a legfejlettebb szórakoztató berendezéseket és rendszereket kínálja. Ilyen az MP3 lejátszós CD rádió, vagy az opcionális Bose hifi, kormányvezérléssel. És a Blue&Me© eszköz, amely Microsoft együttműködésből született, és többek között Bluetooth© kihangosítót, hangfelismerő funkciót, USB csatlakozót, MP3 lejátszót SMS olvasót tartalmaz. Mindezek mellett kétféle navigációs rendszer is található az extralistán: a „NAV” piktogramokkal mutatja az útirányt, míg a „MAP” műszerfalhoz csatlakoztatható képernyőn jeleníti meg az instrukciókat. Végül a kétzónás automatikus légkondicionáló, és a közeljövőben listára kerülő nagyméretű napfénytető is említésre méltó tagja a kényelmi berendezések népes táborának, amelyek még kellemesebbé teszik az utazást.

Belső tér

A külsőhöz hasonlóan a MiTo utastere is olyan sportos és stílusos, amilyen csak egy Alfa Romeo lehet. A márka formatervezési központja által megálmodott belső tér kiindulópontja a vezető helye. És mivel a sofőr van a középpontban, a pedál, az ülés, a kormány és a váltókar távolságának aránya tökéletes vezethetőséget eredményezve adja meg az igazi Alfás élményt. A középkonzolban kaptak helyet a légkondicionáló, a rádió, a műholdas navigáció, és az Alfa D.N.A. rendszer kezelőszervei. A sebesség– és a fordulatszámmérő egyaránt kerek analóg műszerek, amelyeket nagyfelbontású, többféle beállítást kínáló digitális kijelző köt össze. A műszeregység megvilágítása modellváltozattól függően vörös, vagy fehér, és mindkettő kiválóan látja el feladatát. A jó elhelyezkedésű háromküllős kormány még nehéz manőverek végrehajtása közben is kiváló fogást biztosít. Az új modell utastere tökéletes egyensúlyt teremt a stílus és a sportosság között; amit a színkombinációk, a jó minőségű szövetek és a legjobb anyagok kifinomult egyensúlyával hoz létre. Egyes részletek titán–króm fényezése például nagyobb mélységet és fényességet ad. Kívánságra a kárpitozás csúcsminőségű, exkluzív Poltrona Frau© anyagokból is készülhet, fekete, vörös, vagy akár natúr színben. A világhírű olasz tervező keze nyomán a MiTo belseje kifinomult, kézimunkával készített utastér benyomását kelti. A katalógusokban két felszereltségi szint szerepel: Progression és Distinctive (Sport és Komfort csomagok is rendelhetők), amelyek különleges természetes hatású utasteret takarnak. A műszerfal két részre oszlik: a merev burkolat és a különösen puha tapintású borítás, ami többféle kárpitozással személyre szabható. A Progression utastér a Sprint műszerfallal, kétféle változatban készül: klasszikus fekete és tüzes vörös színben. A burkolat mindkét esetben nagyon különleges és természetes hatású dombornyomással készül. Az ülések anyagát fényes gumírozott szál beleszövésével teszik fényesebbé és még különlegesebbé. A Distinctive belsőhöz Competizione műszerfal társul, amely szénszálhatású dombornyomással készül (a különleges gyártási eljárást az Alfa Romeo fejlesztette ki). Három változatban gyártják: a fekete szerény és sportos, de világos csillogása elegánssá teszi; a vörös színárnyalat sportosságát elegáns fekete betétek egészítik ki; míg a kék összeállítást a különleges szövésű kárpitok dobják föl, így az összhatás az Alfától elvárt sportos és elegáns megjelenés. Az ülésekhez felhasznált sokféle anyag mind kellemes tapintású és gyönyörű. Az ülések külső része általában sima, selymes tapintású, míg a belső felületek kárpitozásához olyan pazar anyagokat választottak, mint a szénszálmintázatú szövet, amely remek kontrasztot alkot a selyemfényű szegéllyel. Tovább haladva az utastér változatok között feltétlenül érdemes megemlíteni az exkluzív Sport csomagot. A legszembetűnőbbek a 8C Competizione világát idéző ülések: a fényes és matt, fekete és bordó kontrasztján alapuló bőr–szövet kombináció fiatalossá és dinamikussá teszi a belteret. Az ülés közepét gondosan elhelyezett Alfa Romeo hímzés díszíti, csakúgy, mint a 8C Competizione üléseit.

Vezetési élmény, Alfa Romeo stílus

Az új modell a márka első képviselője, amelybe beszerelik az Alfa D.N.A. rendszert, amely korábban verseny–, és szuper sportkocsik kiváltsága volt. Ez az eszköz a motor, a fékék, a felfüggesztés és a váltó paramétereit szabályozva három beállítást kínál a sofőrnek: ezek a szupersportos Dynamic, a városi vezetésre termett Normal és a rosszidőben is maximális biztonságot nyújtó All Weather. A választógomb ergonómikus helyen, a váltókar előtt található. A kiválasztott üzemmódot fénydióda és a multifunkciós kijelző is mutatja. Alaphelyzetben a Normal mód aktív, ilyenkor kényelemre és teljes biztonságra hangolja magát az elektronika. A járműdinamikai szabályzórendszer (VDC) csak kismértékben avatkozik be, a dinamikus kormánynyomaték–szabályzás pedig a túlkormányzást figyeli. Dynamic fokozatban igazán vérmessé válik a MiTo! Az Alfa D.N.A. ilyenkor különleges vezetési élményt nyújt. A VDC és a kipörgésgátló kevésbé avatkozik be, ugyanakkor bekapcsol a Q2 (önzáró differenciálmű szerepét betöltő rendszer). A kormányrásegítés enyhül, így sportosabbá, közvetlenebbé válik, és tökéletes irányíthatóságot biztosít. A motor még gyorsabban reagál, és minden erejét felszabadítja — a Turbopetrol 155 lóerővel, a JTDM 120–szal száll ringbe, de szükség esetén önmagát is felülmúlja. A Dynamic mód a legfelhőtlenebb szórakozást és a tökéletes biztonságot egyesíti. A rossz útviszonyok leküzdésére kifejlesztett All Weather beállítás használja legintenzívebben a kipörgésgátlót, a DST–t és a VDC–t. Mindegyik alrendszer beavatkozási küszöbe alacsonyabbra kerül, így síkos és egyenetlen tapadású havas, vagy akár jeges úton is biztonságosabban mozog a MiTo.

Motorok

Minden Alfa Romeo szíve és igazi erőssége a motor, és ez alól a MiTo sem kivétel! Csábító, egyedi külseje csúcstechnikájú és csúcsteljesítményű, környezetbarát motorok széles választékát rejti. Hangja pedig semmivel össze nem téveszthető módon hangsúlyozza az autó egyéniségét. Kezdetben kétféle benzinmotorral (78 LE 1.4 és 155 LE 1.4 Turbopetrol) és egy dízellel (120 LE 1.6 JTDM) lesz rendelhető az új modell. Mindegyik motor eltérő karakterisztikájú, de abban megegyeznek, hogy a hozzájuk kapcsolódó kifinomult és temperamentumos hatsebességes váltók a legtöbbet hozzák ki belőlük.

Biztonság a kategória csúcsán

Az Alfa Romeo MiTo–t úgy tervezték, hogy a legjobb besorolást érje el az aktív– és passzívbiztonsági teszteken, olyan védelmet nyújtva, amely a legbiztonságosabbak egyikévé teszi, bárhol a világon. Elég annyit mondani, hogy az új modell átment a legkeményebb törésteszteken és már most megfelel a jövőbeli Európai előírásoknak. Íme, néhány részlet a MiTo biztonsági berendezéseiről és rendszereiről. Az új modell aktív biztonság érdekében a legkifinomultabb elektronikus eszközöket veti be, és ezzel még kijjebb tolja a biztonsági határokat. A sofőrt zavaró beavatkozások nélkül, határozottan növeli a biztonságot, de nem csorbítja a vezetési élményt. Mindez rengeteg szimuláció és számtalan teszt eredménye.

Munkatársaink

Bulyáki Éva

értékesítési vezető

Kiss Csaba

értékesítési tanácsadó

Andrejkovics Ede

értékesítési tanácsadó

Útvonaltervezés


Kérjük, adja meg az indulás helyét:
Mivel szeretne utazni?

Elérhetőség

Központi cím: 1037 Budapest, Zay u. 24.
GPS koordináták:
(47.5534103, 19.0320255)
Központi telefon: +36 1 801 4203
Fax: +36 1 801 4149
E-mail: info@dunaauto.hu

Duna Autó Zrt.

Nyitvatartás

Szalonok nyitvatartása: H-P 8-18.00; Szo: 10-13.00
Szervizek nyitvatartása: H-P: 7-18.00
Karambolos javítóközpont nyitvatartása: H-P: 6:30-15:30