Mitsubishi i-Miev modellismertető


 
ÁRLISTA, FELSZERELTSÉG ÉS MŰSZAKI ADATOK LETÖLTÉSE

 
AJÁNLATKÉRÉS

Árlista jelenleg nem elérhető.

A Lancer Evolution (sportos szellem) és a Pajero* (összkerékhajtású szakértelem) mellett a Mitsubishi Motors úgy döntött, hogy különleges "i" miniautója lesz majd a márka környezetvédelmi nagykövete a világban.

A Japánban 2006 januárjában bevezetett kisautó, amely számos díjat kapott, és a média, illetve a vásárlók is kedvezően fogadták, az "i" lett a műszaki alapja az MMC következő generációs elektromos (= nulla emissziójú) járműprojektjének. A 2006 októberében bejelentett elektromos "i", vagyis az "i-MiEV" először Japánban, 2009-ben kerül piacra, a nemzetközi piacokra történő bevezetését pedig megfontoljuk.

Az i-MiEV eredetileg egy kutatási céllal létrehozott jármű volt, amelyet kompakt és kis tömegű villanymotor, valamint nagy sűrűségű lítium-ion akkumulátorok hajtottak. A japán áramszolgáltató vállalatokkal folytatott közös kutatóprogram mellett az MMC az esetleges kiskereskedelmi forgalmazás szempontjait figyelembe véve továbbfejleszti az i-MiEV komponenseit, mint például az akkumulátor rendszert, a villanymotort és a vezérlőegységet.

Lítium Energia Japán

A legfontosabb persze mindenképpen a lítium-ion akkumulátorok folyamatos fejlesztése lesz. Ezért 2007. december 12-én a Mitsubishi Motors Corporation és a Mitsubishi Corporation egyesítette erőit az akkumulátor-specialista GS Yuasa nevű céggel, és létrehozták a "Lítium Energia Japán" nevű közös vállalkozást, amelybe mindhárom partner a saját know-how-ját adja:

A GS Yuasa fejlett technológiákkal bír a nagyméretű lítium-ion akkumulátorok terén, és célja, hogy szélesítse ezek alkalmazási körét. A Mitsubishi Corporation szándéka, hogy belépjen az akkumulátorgyártók közé, illetve az iparággal kapcsolatos más üzleti tevékenységet is tervez. A Mitsubishi Motors Corporation - amely már 1971-ben a japán utakon tudhatta egyik elektromos autóját - azért dolgozik, hogy megerősítse előkelő helyét az elektromos járművek technológiája terén.

Közös érdeküket felismerve a három vállalat együtt fektet be az új közös vállalkozásba.

Az a szándékuk, hogy olyan vertikális értékláncokon keresztül alkalmazzák átfogó erőiket, amelyek magukba foglalják a természetes erőforrásokat, az anyagokat, a fejlesztést, a gyártást, az értékesítést és az új alkalmazások felismerését, illetve erőteljes szinergiákat kihasználva szeretnék fejleszteni üzletmeneteiket.

A legutóbbi fejlemény az volt, amikor 2008. augusztus 6-án a Lítium Energia Japán bejelentette, hogy új, nagyméretű gyártási helyszínt talált a Shiga prefektúrában lévő Kusatsu városban lítium-ion akkumulátorok gyártására. A gyártáshoz szükséges valamennyi szerszámot és berendezést a tervek szerint még a 2008-as üzleti évben beszerelik és elvégzik a próbaüzemet is. A 2009-es üzleti év elején induló gyártás kapacitása évi 200 ezer cella lesz a vállalat LEV50 (cellakapacitás 50 Ah) lítium-ion akkumulátora számára. Az akkumulátorokat elektromos autókban használják majd fel, a gyártási terv a Mitsubishi i-MiEV esetében 2009-re összesen 2.000 darab. 

Térhatékony

Emlékeztetőül: az i-MiEV műszaki alapja az "i" miniautó padlólemez, ahol a hátul-középen elhelyezett hagyományos benzinmotor és a padlóba épített üzemanyag tartály helyét a lítium-ion akkumulátor csomag, a villanymotor, az inverter és egyéb komponensek veszik majd át. A benzines "i"-hez képest a karosszérián csupán néhány változtatást kellett végrehajtani ahhoz, hogy a kisautó elektromos i-MiEV-vé válhasson. 

Az "i" farmotoros elrendezése miatt ideális donor egy ilyen vállalkozáshoz:

Ez az elrendezés lehetővé teszi, hogy a hajtómű a hátsó tengely vonala előtt legyen beépítve, s így megmarad a hely az utasoknak (négyüléses autó). Emellett megfelelő hely áll rendelkezésre az akkumulátorok elhelyezésére is, s így megvalósulhat a kívánt hatótávolság számos vásárló számára.
Mivel az akkumulátorok a padló alatt kapnak helyet, az autó tömegközéppontja mélyebbre kerül.

A fedélzeti töltő révén a járművet hagyományos fali konnektorból is lehet tölteni. A nagyon praktikus értékek és a csekélyebb emisszió mellett az i-MiEV még az alábbi területeken is hatékonyabb a donormodellnél. A teljesítménye jobb - 30 százalékkal gyorsabb 40-ről 60 km/órára gyorsítás közben, ami a valós forgalmi helyzetben nagy előny. Nagyobb a nyomatéka: 180 Nm szemben a 0,66 literes benzines turbómotor 94 Nm-ével. Emellett 5 dB-lel csöndesebb, kisebb a vibrációs szintje, ami az elektromos üzem természetes előnye.

Nagy kapacitás

Az elektromos járművek akkumulátorainak nagy energiasűrűséggel kell rendelkezniük. Ezért az i-MiEV-ben nagy sűrűségű lítium-ion akkumulátor csomagot használunk: minden akkumulátor 22 modulból áll, a cellák száma modulonként négy. Valamennyi nagy kapacitású akkumulátor fektetve és állítva is elfér a padló alatt.

Egyetlen feltöltéssel 160 km-es hatótávolságot céloztunk meg a 2007-es tesztautókon (vezetési mód: 10-15 üzemmód).

Az i-MiEV kétféle módon tölthető fel:

  • Az otthoni töltőrendszerrel (100 V, 200 V) otthon vagy parkolóban tölthető fel az autó. Az i-MiEV hagyományos dugaljzatról tölthető az otthoni töltővel, ez az autó jobb oldalán helyezkedik el. Ha a kedvezőbb árú éjszakai áramot használjuk, akkor az i-MiEV 200 voltos konfiguráció esetén hét óra alatt teljesen feltölthető (100 volt esetén 14 óra alatt).
  • A gyorstöltő rendszer a sokkal sebesebb töltést szolgálja. A gyorstöltő az autó bal oldalán van. A háromfázisú, 200 voltos, 50 kW-os gyorstöltő használatával az i-MiEV 80 százalékig akár 30 perc alatt is feltölthető. Ha ezt lefordítjuk pénzre, akkor az i-MiEV fenntartási költsége Japánban (Yen/km-ben) mintegy egyharmada a benzines miniautóénak (nappali árammal feltöltve) és egy kilencede, ha éjszakai árammal töltjük fel.

Munkatársaink

Fehér Attila

értékesítési vezető
Telefon:
+36 20 579 8571

Kreiszné Botos Anita

értékesítési asszisztens
Telefon:
+36 20 564 4836

© 1989-2017 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!