Alfa Romeo Giulia modellismertető


 
ÁRLISTA, FELSZERELTSÉG ÉS MŰSZAKI ADATOK LETÖLTÉSE

 
KATALÓGUS LETÖLTÉSE

 
TARTOZÉK LETÖLTÉSE

 
AJÁNLATKÉRÉS

Megérkezett az év legjobban várt modellújdonsága: az új Alfa Giulia már rendelhető az Alfa Romeo magyarországi márkakereskedéseiben.
A modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval; valamint egy 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval. Az új Giulia hátsókerékhajtást kapott: a legendás Alfa Romeo hamisítatlan hagyományai előtt tisztelgő megoldás kiemelkedő menetdinamikai képességeket, valamint élvezetes vezethetőséget kínál.



A Giulia további különlegességei között említhetjük a két tengely közötti, kiemelkedően kedvező tömegelosztást, az exkluzív AlfaLink technológiát alkalmazó, kifinomult felfüggesztést, valamint a piac legközvetlenebb kormányművét. Emellett az új Alfa Romeo modell a kiemelkedő motorteljesítmény és az ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal (Quadrifoglio kivitelben kevesebb mint 3) büszkélkedhet.

Az Alfa Romeo hagyományaihoz híven az új Giulia egyedülálló műszaki megoldásokkal büszkélkedhet. Az átlagosnál kifinomultabb jellemzők között említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő - fékút 100 km/óráról 38,5 méter a Giulia, és 32 méter a Quadrifoglio kivitel esetében - integrált fékrendszer (IBS), valamint a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kivételes hatékonysággal osztja meg a hajtóerőt a két hátsó kerék között, míg az aktív első légterelő nagy sebességnél aktívan szabályozza a leszorítóerőt.

Ami a dizájnt illeti, az új Giulia jellegzetesen olasz formaterve érzékletesen jelenik meg a műszaki alapok által meghatározott remek arányérzékben, a kifinomult egyszerűségben, valamint a kívül és belül egyaránt érvényesülő, kiváló minőségű kidolgozásban. Az új Giulia külső kialakítása szoborszerű; egy ugrani készülő nagymacskára emlékeztet. A letisztult, lényegre szorítkozó belső kialakítás minden elemével a vezetőt szolgálja, és tökéletesen illeszkedik köré.


Különleges, exkluzív műszaki megoldások

Magyarországon az új Giulia modellcsalád három felszereltségi szintből (Giulia, Super és Quadrifoglio), valamint hatféle hajtáslánc-kombinációból áll: 2,2 literes dízelmotor 136, 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú kézi kapcsolású vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval; valamint az 510 lóerős, 2,9 literes V6 Biturbo benzinmotor hatfokozatú kézi sebességváltóval.
Az új Giulia már belépő felszereltségi szinten igen gazdag alapfelszereléssel kényeztet. A szériatartozékok között említést érdemelnek az olyan új, hatékony aktív biztonsági rendszerek, mint az automatikus vészfék (AEB) és gyalogosfelismerő funkciókkal felszerelt, ütközésmegelőző rendszer (FCW) az integrált fékrendszer (IBS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDW), valamint a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automata. A felszereltségi szinten olyan dizájn és funkcionális tételekkel találkozhatunk még, mint a 16 colos könnyűfém keréktárcsa, a kétzónás klímaberendezés, az Alfa DNA rendszer, vagy a Connect 6,5 colos kijelzővel szerelt infotainment rendszer.

A Giulia felszereltségi szint teljes alapfelszerelését a Super kivitelen olyan exkluzív külső és belső részletek egészítik ki, mint a háromféle színben rendelhető szövet/bőr kárpitozás, az egyedi belső kivitelek, valamint a 17 colos könnyűfém keréktárcsák. A csúcskivitelű Quadrifoglio modellváltozat olyan funkcionális és formai többletet kínál az alapfelszereltségen túl, amely kihangsúlyozza a modell kifinomultságát és sportosságát: a bőr/ Alcantara kárpitozású sportülésektől a piros indítógombbal szerelt sport kormánykerékig; a szénszálas beltéri betétektől az ugyancsak karbon kivitelű külső aerodinamikai elemekig; nem is szólva az olyan kényelmi és biztonsági funkciókról, mint a holttérfigyelő rendszer (BSM), a tolatókamera, vagy a kanyarkövető 35W Xenon fényszórók. Mindezeken túl egyedi fejlesztésű műszaki rendszerek segítenek maximálisan kiaknázni a menetdinamikai adottságokat, az Alfa aktív első légterelőtől az egyedi fékrendszerig; a versenyállással és Alfa futóműszabályozó rendszerrel (CDC) kiegészített Alfa DNA Pro üzemmód-választó rendszertől az Alfa nyomatékvektor-szabályozási rendszerig.

Azok, akik szeretnék még gazdagabban felszerelni autójukat, háromféle csomag: Sport csomag, Vezetőtámogató csomag, és Business csomag között válogathatnak. A Sport csomag a Super felszereltségi szintet egészíti ki fokozott tapadású, sportos kormánykerékkel a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtópaneleken elhelyezett alumínium betétekkel, valamint Bi-Xenon fényszóróval. A Vezetőtámogató csomag a Giulia és Super kiviteleken elérhető, és dinamikus segédvonalakkal felszerelt tolatókamerát, valamint BSM holttérfigyelő rendszert tartalmaz. A Business csomag a Giulia és Super kivitelek alapfelszerelését 6,5 colos Connect Nav rendszerrel teszi teljessé.


Tökéletes tömegelosztás, a kategória legjobb tömeg/teljesítmény aránya


Az új Giulia tervezése során az egyik elsődleges célkitűzés a felülmúlhatatlan vezetési élmény biztosítása volt. Ennek legfontosabb meghatározó elemei a két tengely közötti tökéletes tömegelosztás, valamint a kimagasló tömeg / teljesítmény arány.

Az optimális tengelyterhelés behangolásához a tömegek és anyagok találékony alkalmazására volt szükség: a mérnökök úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.
Az optimális tömeg / teljesítmény arány elérése érdekében ultra kis tömegű anyagokat alkalmaztak. Szénszálas kompozit anyagból készült a hajtótengely, míg a motor, a felfüggesztés, a fékek, az ajtók a kerékdobok vagy a motorházfedél gyártásához alumíniumot használtak fel. Az ultrakönnyű anyagok alkalmazásának köszönhetően az autó menetkész tömege mindössze 1374 kg (a 180 lóerős 2.2 dízelmotoros kivitel esetében).
A tömegcsökkentés nem csorbította a jármű kiváló szerkezeti szilárdságát, ami szélsőséges igénybevétel mellett is tartós minőséget, fokozott zajkomfortot és kiemelkedő vezethetőséget garantál.

Az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotorral szerelt Quadrifoglio kivitel üres tömege 1524 kg, a modell tömeg/teljesítmény aránya 2,99 kg/LE. Ezen kivételes eredmények érdekében a mérnökök a tetőlemezt, a motorházfedelet, az első és hátsó légterelőt, valamint az oldalsó kötényeket egyaránt szénszálas anyagból készítették el. A Quadrifoglio kivitel tömege két, külön megrendelhető komponens alkalmazásával tovább csökkenthető: ezek a karbon-kerámia fékrendszer, valamint a szénszálas vázra épülő Sparco ülések.


Ultramodern, innovatív erőforrások

Az ultramodern, innovatív erőforrások ugyancsak az Alfa Romeo elmaradhatatlan jellegzetességei közé tartoznak. Ezen okból kifolyólag az új Giulia bevezetésekor a Quadrifoglio verzió 2,9 literes V6 BiTurbo motorján kívül egy vadonatúj motorgenerációt kínál a vásárlóknak: a rendelkezésre álló két benzines és három dízelmotor a cégcsoport motorfejlesztési technológiájának élvonalát testesíti meg; ezek egytől egyik kategóriájuk élvonalába tartoznak a teljesítmény tekintetében éppúgy, mint az üzemanyag-fogyasztás terén. A modellcsalád összes tagja Olaszországban, Termoliban (benzinmotorok), illetve Pratola Serrában (dízelmotorok) készül, a legtöbb gyártási fázisban az Alfa Romeo erőforrásai számára fenntartott, exkluzív, élvonalbeli folyamatokat és eljárásokat alkalmaznak, összhangban a márka műszaki kiválóságával és filozófiájával.

2.2 JTDm dízelmotor
Ezt a vadonatúj erőforrást, amely az Alfa Romeo történetében legelőször teljes egészében alumíniumból készült, kifejezetten az új Alfa Romeo Giulia modellhez tervezték. A soros négyhengeres erőforrás a legújabb generációs MultiJet II IRS (Injection Rate Shaping) üzemanyag-befecskendező rendszert alkalmazza. A befecskendező rendszer üzemi nyomása 2000 bar. Az elektromos működtetővel szerelt, változó geometriájú turbófeltöltő minimális késedelmet eredményez, ugyanakkor a rendszer hatásfokát is javítja. A kiegyensúlyozó tengely a vezetési élmény és az üzemi komfort optimális egyensúlyát kínálja.
A motor háromféle kivitelben érhető el. A 180 lóerős verzió 3750/percnél adja le legnagyobb teljesítményét (maximális forgatónyomaték 450 Nm 1750/percnél), 150 lóerős változat csúcsteljesítménye 4000/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon, míg a 136 lóerős változat csúcsteljesítménye 4250/percnél jelentkezik, a legnagyobb forgatónyomaték 380 Nm 1500/perc fordulatszámon. Mindhárom változat elérhető a hatfokozatú kézi-, vagy az új nyolcfokozatú automata sebességváltóval.

510 lóerős, 2,9 literes V6 BiTurbo benzinmotor
A kizárólag a Quadrifoglio kivitelben elérhető motor műszaki jellemzői és menetteljesítményei szempontjából egyaránt egyedülálló erőforrás, amely új etalont hoz létre a márka számára. A Ferrari technológiái és műszaki képességei által ihletett V6 BiTurbo benzinmotor teljes egészében alumíniumból készült (hozzájárulva a tömegcsökkentéshez, különös tekintettel az első tengely terhelésére). A motor teljesítménye 510 lóerő, forgatónyomatéka meghaladja a 600 Nm-t, ami lélegzetelállító menetteljesítményeket tesz lehetővé: a végsebesség 307 km/óra, az autó álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Miközben a motorteljesítmény és a forgatónyomaték értéke kiemelkedő, az 510 lóerős 2.9 V6 BiTurbo benzinmotor a károsanyag-kibocsátás terén is kategóriája legkiválóbb tagja (198 g/km CO2-kibocsátás hatfokozatú kézi sebességváltóval), ráadásul meglepően takarékos is, köszönhetően az elektronikusan szabályozott hengerlekapcsolásos rendszernek.

Munkatársaink

Bulyáki Éva

értékesítési vezető
Telefon:
+36 20 293 2893

Kiss Csaba

értékesítési tanácsadó
Telefon:
+36 20 439 8887

© 1989-2017 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!