2017. április 29-én, szombaton szalonjaink zárva tartanak.
2016-08-01

Villany-Lada, ami zöld rendszámot is kaphatna?

Ma is tartja magát a régi közvélekedés, a Lada masszív, de sokat fogyaszt. Az új Vesta EV-vel utóbbi megváltozhat, feltéve, hogy megéri a sorozatgyártást.

Csillogó autószalon helyett szokatlan helyszínen, a szentpétervári U35 zenei és költészeti fesztiválon mutatkozott be a Lada prototípusa. Azon kívül, hogy EV jelzést ragasztottak rá, alig változott a külseje a szériamodellhez képest, ami szintén eltér a mai autóipari trendektől. Még a töltőcsatlakozót is a tanksapka mögé, az üzemanyagtöltő nyílás helyére tették.



Töltőpisztoly helyett ide kábelt kell bedugni
Forrás: AvtoVAZ/ Alexander Bredikhin

Szerencsére a partizánpremieren azért kiszivárgott róla néhány adat, a villanymotorja például 60 kW-os (82 lóerős), az akku kapacitása pedig 25 kWh. Menetteljesítményeivel nem fog a legfürgébb e-autók közé tartozni, álló helyzetből 15,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 140 km/h, de nagy nyomatékával valószínűleg energikus lesz városban.


Javított aerodinamika, fefalazott hűtő, spéci felnik? Itt ilyenek nincsenek, más villanyautókkal ellentétben a Vesta nem veri nagy dobra a környezettudatosságot
AvtoVAZ/ Alexander Bredikhin
 
Lítium-ion akkucsomagjából normál használat mellett 150, takarékosan vezetve pedig 200 kilométeres hatótávra futja – ugyanennyit tud az alapkivitelű Nissan Leaf is a viszonylag laza európai mérési szabványok szerint. Gyorstöltőn (nem tudjuk, hogy ez CHAdeMO szabványt jelenti-e) fél, míg normál otthoni konnektorról 9 óráig tart "feltankolni".

 
Így nézett ki anno - kissé életszerűtlen - számítógépes grafikán, még El Lada néven
Forrás: Vestradrom
 
Annak, aki máris rohanna rendelni egyet, rossz hírünk van: nálunk hivatalosan még a hagyományos, benzinmotoros Vesta sem kapható, és a távoli jövő zenéje az EV nyugati exportja. Viszont a helyi piacra nem merik elkezdeni a sorozatgyártást, csak egyedi rendelésre készítik, külön kialkudott áron.

 
A maga korában igazi csodabogár volt az elektromos kombi. Főleg a gyárban használták szállításra
Forrás: Lada
 
Nem ez az első villanyautója a Ladának, a Kalinából száz ilyen ökováltozat épült, de a hőskorban készült néhány tucatnyi elektromos kivitel az 1200-as kombiból is, a hatalmas akkuk miatt kétajtós, hátul lemezelt karosszériával, 100-130 kilométeres hatótávval és 87 km/h-s végsebességgel.


Forrás: Origo.hu

További híreink