2015-08-13

Új Vitara: az olcsóbb jobb a drágábbnál

Egyre több Suzuki Vitarát látni az utakon, de nem a korábban tesztelt csúcsváltozatban. Megnéztük, mit tud a földközeli modell.

Áprilisban már teszteltük a Suzuki Vitarát gazdag felszereltséggel és 4x4-es hajtással. Nem volt rossz autó, de ár/érték arányban a 6,3 milliós GLX 4WD nem győzött meg bennünket. Ezért kértünk el a benzinesből kipróbálásra egy szerényebb felszereltségű autót sima elsőkerék-hajtással, az SX4 S-Crossban a tavalyi tartósteszt alkalmával megszeretett benzines motorral és másfél millió forinttal szerényebb árcédulával.A fényezett oszlopborítás a sötétített üveggel egységesnek láttatja az oldalsó ablakfelületetKívülKevés kockázatot vállalt a Suzuki a formatervvel. A Vitara a nagy tömegeknek tetsző, pont eléggé modern, de nem modernkedő designt kapott. Főleg szemből néz ki jól, oldalnézetben negatívum a hosszú első túlnyúlás. Szépen megoldották viszont a tetőoszlopok fényes fekete borítását. Ezáltal egységesnek hat az oldalsó felület üvegestül, oszlopostul.

Belül

Kategóriáján belül gyenge minőségérzetet árasztanak a műanyagok, amivel a belső tér fő hibáját le is tudtuk. A Vitara tágas autó, 417,5 centiméteres hosszát ügyesen beosztva szellős belső teret sikerült kialakítani, korrekt csomagtartóval.Nemsokára jelentkezünk a dízel kis SUV-k összehasonlító tesztjével. A FIAT-motoros Vitara ellenfele a Citroën C4 Cactus, a Mazda CX-3, a Nissan Juke és az Opel Mokka volt190 centis magassággal gond nélkül elférni hátul, a 375 literes csomagtartó is tisztes. A Mazda CX-3-ban 350, az Opel Mokkában 362, a Nissan Juke-ban az átdolgozás óta 354 literes a hely.

Létravázas softroader: az első Vitara

Az első Vitara rendes terepjáró maradt alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel

A Suzuki nagyon ráérzett, hogy volna igény egy városban is remekül használható dzsipre viszonylag kényelmes futóművel, kulturált belső térrel és persze vonzó, lekerekített formákkal.

Talán a márka offroados hagyományai okán, de az 1988-ban bemutatott első Vitara rendes terepjáró maradt alvázas felépítéssel, álló helyzetben kapcsolható négykerék-hajtással és fogasléces helyett golyópályás kormányművel. Az acél- vagy vászontetős rövid verziót 1991-ben kiegészítette a 2200-ról 2480 mm-re nyújtott tengelytávú ötajtós. 1994-től menet közben lehetett összkerékhajtásra váltani, egy évre rá megjelent a 134 lóerős, 24 szelepes és négyvezérműtengelyes V6 134 lóerővel. 1996-ban érkezett az első dízel, amely 1997-től töltőlevegő-hűtőt kapott.

Az acél- vagy vászontetős rövid verziót 1991-ben kiegészítette a nyújtott tengelytávú ötajtós1998-ban, 1,1 millió eladott autó után következett a modellváltás. Az új Vitara már Grand Vitara volt, fogasléces kormánnyal és új, ötlengőkaros, de merev tengelyes hátsó futóművel. A továbbra is alvázas terepjáróból 2001-ben debütált a Grand Vitara XL-7 három üléssorral és 2,7 literesre felfúrt hathengeressel. Az XL-7 tengelytávja 32, teljes hossza 48,5 centivel haladta meg a normál ötajtósét.2005-től a most kifutó Grand Vitara maradt a hosszmotoros felépítésnél és a terepfokozatos váltónál, de áttért a Pajeróhoz hasonlóan az önhordó kasztniba hegesztett, integrált alvázra. 1,6-3,2 literes motorjai közül a dízeleket előbb a Renault, majd a FIAT szállította az ötajtóshoz, a háromajtós pedig a nehezen értelmezhető 1,6-os benzinessel célozta meg a maroknyi érdeklődőt. Új megoldás a más márkáknál jó ideje bevetett érintőképernyő, amivel a telefon-kihangosítás Bluetooth-kapcsolatának megteremtése is sokkal egyszerűbbé vált. Az érintőképernyő jól használható, de a képernyőtükrözés csak néhány okostelefonnal működik, azt nem tudtuk kipróbálni. A navigációsrendszerben az úti célok megadása hamar megvan.

VezetésNem véletlenül veszik az emberek kiugró arányban az elsőkerekes modellt a szívó benzines motorral. Ez a felállás eleve valószínűsíti a Suzukiktól megszokott, nagyon kiszámítható és mérsékelt szervizköltségeket.120 lóerős 6000-nél az 1,6-os szívómotor. Takarékos és szerény szervizköltségeket ígér vele az autóAz elöl hajtó Vitara 1,2 tonnás súlyával a 120 lóerős 1.6-os jól megbirkózik. Az alapjáraton alig észlelhető, egyenletesen forgó motor élénken pörög fel. 156 Nm nyomatéka csak 4400-as fordulaton mérhető, de az eloszlása elegendő volt a négy emberrel megtett mintegy 200 kilométeres úton.

Igazán a fogyasztása miatt érdekes ez a változat. Az autópályán 120-szal megtett szakaszok után 5,9 literes fogyasztást írt ki a rendszer, 140-re gyorsítva 6,7 litert kalkulált a fedélzeti számítógép.

Nemcsak két és négy keréken, de csónakmotorban is erős a Suzuki. Egy hasonló gumihajóban a 80 nagyobb élmény, mint szárazföldön a 200 km/óra. A Magyar Suzuki idén több nagy vízi rendezvényt támogat, köztük vitorlásversenyt vagy a klasszikus Balaton-átúszást. A kitelepülésekkel próbálják meggyőzni az embereket, hogy a Suzuki már nem ott tart, mint sokan hiszik

A kedvező értékekben nagy szerepe van az okosan áttételezett sebességváltónak is, 130-nál 3500 körül van a fordulatszám ötödikben. A futómű közepes rugózási kényelmet biztosít, a magas kisterepjárókhoz mérten a Vitara agilitása eléri az átlagost. 140 körüli sebességnél a zajszintjét sem érheti kritika. KöltségekNem véletlen a GL+ felszereltség népszerűsége. Ebben a kivitelben benne van minden, ami egy modern családi autóhoz dukál 2015-ben. Automatikus a légkondicionáló, szériában jár a tempomat, a kormányról vezérelhető audiorendszer, hátul is motoros ablakemelő, még a 17 collos könnyűfém keréktárcsa is van az autóhoz.700 ezres kedvezménnyel 4,2 millió forintba kerül a GL+ kivitelű benzines. Ezért az árért jó vétel a Vitara, a 4x4-es, csúcsfelszereltségű modellek viszont drágák4 810 000 Ft a Vitara 1,6 GL+ listaára, a valódi ára ennél 700 000 forinttal alacsonyabb. 4,2 millió forintért a csinosnak mondható, csekély fogyasztású és megbízhatónak ígérkező autót meggyőző ajánlatnak találták a haza autóvásárlók. Az első féléves értékesítési toplistán az S-Cross és a Swift mellett a Vitara is bekerült az első tízbe.

forrás: vezess.hu

További híreink