Tisztelt Ügyfeleink! Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy július 1. és augusztus 26. között Suzuki-Hyundai szalonunk kivételével szombatonként minden szalonunk zárva tart. Köszönjük megértésüket!
2017-01-10

Új KIA STINGER – A KIA vallomása az autók szerelmeseinek

A vadonatúj KiaStinger szoros formai és műszaki rokonságban áll közvetlen elődjével, a GT tanulmánnyal, a tervezést Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője, és az ő frankfurti csapata felügyelte. Az autó vezethetőségéért és kezelhetőségéért Albert Biermann, a Kia Motors nagy teljesítményű autóinak fejlesztési vezetője felelt, a teszteket Koreában és a Nürburgringen végezték.


Formaterv

„Egy igazi granturismo esetében a hosszú távú autózás élvezetéből ered az inspiráció, nem a nyers teljesítmény, a kemény dinamika, vagy a brutálisan markáns stílus a lényeg, itt mindenekfelett áll a luxus, a komfort és a kecsesség” – jegyezte meg GregoryGuillaume, a Kia Motors Europe dizájnfőnöke. „A Stinger esetében nem számít, hogy elsőként érjen célba – ez az autó az utazásról szól. Ez szenvedély!”

A Stinger formája farhangsúlyos, a megjelenés legfontosabb elemei a hátsókerék-hajtásra utalnak, ilyen a hosszú gépháztető, a rövid első túlnyúlás, a hosszú tengelytáv a tágas utastér, valamint a tekintélyes hátsó túlnyúlás is. A Stinger vizuális egyensúlya tökéletes, úgy tervezték meg, hogy elegancia és sportosság jellemezze, ne pedig agresszió.


A széles első és hátsó nyomtáv, valamint az ajtók körüli süllyesztett kontúrok fokozzák a forma vizuális erejét, míg az övvonal kiemeli a ferdehátú „fastback” sziluettet. Ezeken kívül a külső formaterv elemei funkcionálisak – az orr, a kerékdobok kopoltyúi, a sima fenéklemez és a hátsó diffúzor –, javítják az aerodinamikát. Hátul négy ovális kipufogón távoznak a gázok. Természetesen megvan a Kia márkavédjegy tigrisorr hűtőmaszk is, amely komplex egységet alkot a LED-es fényszórókkal.

A kabin alacsony, ezért lapos szögben döntött a szélvédő, és ez a lendület megmarad a hátsó részen is, álló helyzetben is dinamikus oldalnézetet kölcsönözve az autónak. Belül az utasok mindent megkapnak, ami az utazásukat luxusélménnyé varázsolja. Rendkívül puha Nappa bőrből készült kárpitozás is elérhető, az ülések határozottan formázottak, a vezetőnél levegővel szabályozható párnák vannak a háttámlában.


Karosszéria

A kiváló irányíthatóság és kezelhetőség, a precíz futómű geometria alapja az ultra merev vázszerkezet, amit a Stinger esetében 55 százalékban alkalmazott nagy szakítószilárdságú acélokkal értek el. A merev karosszéria hozzájárul a kiváló zajkomforthoz is. Az elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztés beállításánál fontos volt, hogy a vezető optimális visszajelzéseket kapjon.

A Kia először alkalmaz elektronikusan vezérelt adaptív felfüggesztést (DSDC – DynamicStabilityDampingControl), amellyel igény szerint módosíthatók az autó menettulajdonságai. Bár az alapbeállítás mindig próbál alkalmazkodni a vezetőhöz, ez módosítható az útviszonyok és a vezetői stílus függvényében. A rendszer ötféle üzemmódba kapcsolható (most először a Kiánál): Personal, Eco, Sport, Comfort és Smart.


Az elektromos rásegítésű, változó áttételű R-MDPS (Rack-mounted Motor DrivenPowerSteering) kormánymű különlegessége, hogy a szervomotor nem a kormányoszlopra, hanem magára a fogaslécre haj be, ezáltal a vezető sokkal közvetlenebbnek érzi az irányítást, továbbá elmaradnak a nemkívánatos rezgések is a kormányoszlopon. Az öt választható üzemmód hatással van a szervokormány működésére is.


Hajtáslánc

A hosszú gépháztető alatt kétféle hosszirányban álló, turbós benzinmotor dolgozhat.

Hivatalosan még fejlesztés alatt áll mindkét motor, az alapot jelentő 2,0 literes, turbós négyhengeres Theta II sorozatú erőforrás becsült teljesítménye 255 LE (6,200/perc). Maximális forgatónyomatéka 353 Nm széles, 1,400-4,000/perc közötti fordulatszám-tartományban. Hasonló, a teljesítményt hitelesítő tájékoztató adatok már rendelkezésre állnak a 3,3 literes, V6-os ikerturbós Lambda II motorról is: ennek teljesítménye várhatóan 365 LE (6,000/perc), maximális forgatónyomatéka pedig 510 Nm 1,300-4,500/perc között. A Kia célja, hogy a V6-os változat 0-100 km/h-ra 5,1 s alatt gyorsuljon, végsebessége pedig elérje a 269 km/h-t.

A K900 luxusmodell után a Stinger a második Kia, amelyik megkapja azt a második generációs, nyolcfokozatú, kormányról is kapcsolgatható bolygóműves automataváltót, amit kifejezetten hátsókerék-hajtású típusokhoz terveztek. Akárcsak a felfüggesztésre és a kormányműre, a váltóra is hatással van az ötféle választható menetprogram, sőt a gázpedál érzékenysége is változik.
 

Mivel a szenvedélyes vezetők nem mindig közlekednek ideális útviszonyok között, a Stinger az első Kiaszedán, amely igény szerint elérhető hátsó-, vagy összkerékhajtással is. A hátsó kerék feletti uralom nem mindig optimális vízen vagy szárazon, ezért az összkerékhajtás új, nyomatékvektoros (DTVC – DynamicTorqueVectoringControl) rendszerrel dolgozik, amely figyeli a vezető utasításait, és az útviszonyokat (tapadás), majd ennek függvényében szabályozza a nyomatékot és a fékerőt a kerekeken. A hátsókerék-hajtású Stinger a hátsó tengelyen mechanikus önzáró differenciálmű dolgozik.

Mindkét motorral alapfelszereltség a könnyűfém felnikészlet. A 2,0 literes, négyhengeres, turbós gép 18 colosakat hord, abroncsmérete 225/45 R18. A 3,3 literes, V6-os, ikerturbóshoz 19 colos felnik járnak, ultra-nagy teljesítményű gumiabroncsokkal, elöl 225/40 R19, hátul 255/35 R19 méretben. A belső hűtésű tárcsákkal lassító Brembo fékrendszer szériatartozék a 3,3 literes változatokon, elöl négy-, hátul kétdugattyús féknyergekkel.


Fejlett technológia és kényelem

A kényelem és az előrelátó biztonság a legfontosabb Kia hagyományok közé tartozik, és a Stinger tovább viszi ezt a tradíciót. A fejlett vezetéstámogató rendszerek (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) összehangoltan működnek együtt, javítva, sőt fokozva a vezetés élményét.

A Kia először alkalmazza az új, vezetőt figyelmeztető riasztást (DDA – Driver AttentionAlert), amely segít megakadályozni, hogy a sofőr menetközben elaludjon. A rendszer figyeli a vezetőt és a járművet is, és ha szükséges megszólal egy figyelmeztető hang és felirat jelenik meg a műszerfalon, hogy ideje megállni, pihenni, felfrissülni.

Az ütközésre figyelmeztető (FCA – ForwardCollisionAssistance) az integrált automata vészfékezővel (AEB – AutonomousEmergencyBraking) képes felismerni a másik járművel való ütközés veszélyét, sőt a gyalogosokat is, így vészfékezéssel segít elkerülni a gázolást. Az adaptív tempomattal (ASCC – Advanced SmartCruiseControl) a Stinger a beállított követési távolság szerint halad a másik jármű után, szükség esetén pedig megáll (dugóban). A sávtartó (LKA – Lane KeepAssist) figyeli a sávban haladó autót, és ha a vezető jelzés nélkül sorolna át másikba, hanggal figyelmezteti és a kormányzásban - sávban tartásban - is segít. A hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA – RearCrossTrafficAlert) akkor hasznos, ha beláthatatlan útra próbálunk kitolatni: kamerák figyelnek a vezető helyett és a rendszer jelzi, ha keresztirányú forgalom van, így elkerülhetők a balesetek.
 

Az alapáras audio a 2,0 literes modellben hat hangszórós, 7,0 colos érintőképernyővel és a legújabb UVO verzióval – ez a Kia díjnyertes telematikai rendszere. A 3,3 literes változatban alapból kilenc hangszóró és külső erősítő található. Igény szerint elérhető a kristálytiszta hangzású prémium Harman/Kardon® hifi is, 15 hangszóróval, ülések alá épített mélysugárzóval, külső erősítővel, 720 wattos zenei teljesítménnyel. Igazi technikai nyalánkság a tömörített MP3 fájlokat feljavító, szabadalmaztatott Clari-Fi™ technológia. A tökéletes, térhatású zenehallgatás élményét a legújabb generációs QuantumLogic™ SurroundSound technológia valósítja meg.

A KiaStinger európai értékesítése várhatóan 2017 utolsó negyedévében indul.

További híreink