0
Rekord az újautók eladásában Fooldal, Duna Autó zrt - Duna Autó Zrt.
 
Tisztelt Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy december 22-én (szombaton) szalonjaink 10:00-14:00 között tartanak nyitva, szervizeink zárva lesznek.

Rekord az újautók eladásában

A 2018-as év elején tapasztalt fellendülés után folytatódik az újautók eladásának kiugró növekedése. Ez jól látszik az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés, a Duna Autó Zrt. statisztikáiból is, hiszen 2018 első félévében már több mint 2.500 újautót adott át, ami rekord a cég életében. Míg a piac 29%-os növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a vállalatnál ez az arány +40%-nak felel meg.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) riportja szerint országosan 40%-ra tehető a magánvásárlók megoszlása. Az Autóvárosban júliusig átadott járművek 36%-a került magánszemélyekhez, a céges vásárlások aránya így 64%-ra csökkent a tavalyi magasabb arányhoz képest. A vállalat adatai is alátámasztják, hogy a magánvásárlók visszatérésének hatásai egyre kézzelfoghatóbbak: az átadott gépkocsik vételárának 70%-át készpénzben, míg a maradékot finanszírozással egyenlítették ki.

Megdönthetetlen Suzuki hatalom
Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz. Az összképet nézve majdnem ugyanannyi városi terepjárót (SUV) adtunk át, mint egyéb típusú személyautót” – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója, a rekordot döntő első féléves értékesítési adatok alapján. „Egyértelmű tehát, hogy tovább folytatódik a SUV-k térhódítása, amelyek közül a legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara, a Honda CR-V, a KIA Sportage, illetve a Nissan Qashqai.
A Suzuki Vitara és S-Cross népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, az Autóvárosban a Suzuki márka első félévben értékesített gépkocsijainak 83%-át tette ki ez a két modell. A leggyakrabban választott típusok között azonban megtalálható a Skoda Octavia, a Nissan Juke és a Honda Jazz is.


„Ha már újautót veszünk…”
A Duna Autó statisztikáiból arra a fogyasztói magatartásra lehet következtetni, hogy ha egyszer járművásárlásra adják fejüket az emberek, akkor egyre magasabb felszereltségi szinttel kérik választottjukat. Az Autóvárosban egy vásárló átlagosan közel 5 millió forintot költ egy gépkocsira, ami tavalyhoz képest is jelentős emelkedés.
A potenciális vevők egyre tudatosabbak: többségük már konkrét elképzeléssel érkezik meg a szalonokba, legyen szó márkáról, modellről, technikai paraméterekről, büdzséről vagy az autó felhasználási céljáról. A márkahűség viszont egyre kevesebb esetben mutatkozik meg, inkább az ár-érték arány dominál választáskor, ezért az adott árkategóriában elérhető modellek közül többet is összehasonlítanak. Jellemzően tízből hét esetben tesztvezetés után kerül sor a szerződéskötésre, és az sem ritka, hogy az ügyfél 2-3 alkalommal is kipróbálja a megvásárolni kívánt modellt. A Duna Autó tesztparkjában számos felszereltségű és a motorpalettán elérhető legnépszerűbb motorokkal ellátott modellváltozatok is megtalálhatók, így a vevő nem csak a kiszemelt gépkocsit, hanem a hasonló paraméterekkel rendelkező konkurensét is kipróbálhatja a végső döntés meghozatala előtt.


Fenntarthatóság mindenek előtt
A 2015-ben kirobbant dízelbotrány tovább gyűrűzik, az ilyen típusú motorok visszaszorulása egyre erősebb tendenciaként mutatkozik a magyar piacon is. „Ez egyrészt a környezetvédelmi szabályozásokból adódik, másrészt pedig azért, mert olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotorok terén, amelyekkel felveszik a versenyt a dízel előnyeivel. Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új dízelmotorok környezetszennyező hatása sem magasabb, mint a benzines változatoké” – tájékoztatott Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója.
Eddig a dízelmotorok leginkább azért voltak népszerűek, mert alacsonyabb fenntartási költség mellett lehetett őket üzemeltetni. „Arra, hogy melyik autó fenntartása a leggazdaságosabb ma Magyarországon, szinte lehetetlen egyértelmű választ adni, mert ez teljesen a felhasználó igényeitől és szokásaitól függ. Ha feltételezzük a racionális vásárlót, akkor mindenki a számára leggazdaságosabb autót választja. Első féléves adataink alapján az átadott autóink 71%-a volt benzines, 27%-a dízel, 2%-a pedig elektromos” – tette hozzá Markó Zoltán.

Adatkezelési tájékoztató

© 1989-2018 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!