2015-12-01

Menetpróba: KIA Niro és Optima hibrid prototípusok

Ázsiában a másolás nem lopás, hanem az elismerés kifejezése, hangoztatták sokáig a japánok, csak akkor remegett meg a hangjuk, amikor hongkongi Seiko-koppintások lepték el a bangkoki piacokat. Nos, a Samsungokat és LG-ket még nem másolják, ezért a Kia is feljogosítva érzi magát, hogy a Priust pokrócozza egy sötét utcában. És ahogy a koreai-japán viszonyt ismerem, a pokrócozás alapos lesz.

Vannak nagyobbak, léteznek gyorsabbak, talán akad olyan is, amelyik kevesebbet fogyaszt, bár az már a mesék világába tartozik. De az elmúlt tizenhét évben semmilyen gyártó nem tudta megtörni a Prius elsőségét, még maga a Toyota sem. Ez a világ legjobb, legérdekesebb technikájú, a megtakarítások és használhatóság egyenlegét a legmagasabb tökélyre vivő hibrid autója. Nem véletlen, hogy amikor karddal kell hadonászni a többi gyártó orra előtt, a Toyota mindig a Priusért nyúl, nem pedig a Yaris/Auris/Camry, vagy akár bármelyik Lexus hibridjét akasztja le a fegyverállványról. A jó öreg Hattori Hanzo, abban még nem csalódott szamuráj.

Csakhogy a Kia mostanában olyan közel jutott a Toyotához, hogy már neki is kéne egy jó hibrid. Nem ám valami rétegmodell, mint az Optima, mert olyat már árul. Hanem egy igazi, vérbő, kasszarepesztő, gyémántlemezes versenyző, egy szánt szándékkal hibridnek tervezett, benzines-elektromos autó. Ha pedig a koreaiak japánt akarnak szorongatni, abból fojtogatás, rossz esetben pedig gyilkosság lesz, amint ezt a Samsung, LG, Hyosung példáján át megtudtuk az elmúlt tíz-tizenöt évben.

Balról libben be tehát a Niro, amelynek azon kívül, hogy szintén elég szögletes az állkapcsa, más köze nemigen van a Taxisofőr és a Casino Robertjéhez, de ezt sajnos önök nem láthatják, mert az Év Autója zsűritagok ugyan szabad szemmel tapogathatták végig a majdnem végleges Niro testét, de minden olyan képrögzítő eszközt, amely különbözött a szögtől és a Blue Tacktől, elvettek a gyár bejáratánál a marcona őrök. Nem tudok pőre fotót mutatni, a sajtóképek sem olyanok.

Mert amikor kihajtottunk a Niróval a gyárkapun, s visszakaptuk telefonjainkat, fényképezőgépeinket és egyéb képi eszközeinket, már rommá álcázott autókban ültünk, amelyek belsejéről fejvesztés terhe mellett készíthettünk volna ugyan képeket, bár ott is mindent lebernyegek takartak. Nem a mi fejünket akarta venni a Kia – azért talán nem lett volna kár –, hanem a bennünket felügyelő dolgozókét. Inkább szóban mesélem el, mi lakik a fekete dunyha alatt.

Forrás: Totalcar.hu

További híreink