2015-11-24

Új SEAT Ibiza CUPRA - Csúcsteljesítmény kompakt formában

/ Kiemelkedő menetteljesítmények a 141 kilowattos (192 LE) aggregáttal
/ 0 - 100 km/h mindössze 6,7 másodperc alatt
/ Új tervezésű, prémium színvonalú utastér – egyéni és erőteljes dizájn
/ Optimális connectivity felszereltség Full Link funkcióval
Martorell/Budapest, 2015. november 20
. – Az új Ibiza CUPRA a lehető legtisztább formában testesíti meg a SEAT márka lényegét – érzelmekben gazdag formavilág, kiemelkedő menetteljesítmények és a legkorszerűbb technika együttese alkotja a kategória egyik legdinamikusabb modelljét. Kompakt külsejével és magas színvonalú funkcionalitásával az Ibiza CUPRA a mindennapok tökéletes sportautója. Az 1,8 literes TSI motor kínálta menetteljesítmények – 0-100 km/h mindössze 6,7 másodperc alatt, 235 kilométer/óra végsebesség – valóban mély benyomást keltőek, s kiemelkedő gazdaságossággal párosulnak. Új tervezésű utasterét színvonalas minőségérzet jellemzi, miközben a SEAT Full Link és a SEAT DriveApp optimális connectivity-szolgáltatásokról gondoskodik. Egy területen azonban már nem maradt sok lehetőség a további fejlesztésre – az Ibiza érzelmekben gazdag és dinamikus formavilága már igen kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében, egyenesen a legfőbb indokként szolgálva e modell mellett meghozott döntésükben.

„Az Ibiza CUPRA új generációja a SEAT márka erőteljes karakterét képviseli. Egyéni dizájnjával és kiemelkedő menetteljesítményeivel az új Ibiza CUPRA a vezetés színtiszta élvezetének megtestesítője” – foglalta össze Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. „A SEAT márkát a folyamatos mozgás jellemzi, az Ibiza CUPRA pedig a SEAT egyik meghatározó ikonja. Az innovatív connectivity-megoldások, a jelentősen továbbfejlesztett utastér és a még színvonalasabb minőség csupán néhány kulcsfontosságú terület, ahol egyaránt jól érzékelhető, milyen gyorsan fejlődik márkánk.”

Új fejezet nyílik a sikertörténetben – Az Ibiza CUPRA első nemzedéke 1996-ban jelent meg az utakon, s azóta a különösen dinamikus CUPRA modellek a SEAT kínálatának meghatározó elemévé léptek elő. A történet legújabb fejezetét pedig az új Ibiza CUPRA írja, 192 lóerejével (141 kW), elektronikus differenciálzár-hatású funkciójával (XDS), nagyteljesítményű fékeivel, állítható csillapítással működő CUPRA Drive Profile szabályzórendszerével. Magas színvonalú műszaki megoldásai éppúgy az új Ibiza CUPRA alapvető jellemzői, mint innovatív részletmegoldásokkal kialakított, igényes felszereltsége. Kiváló példái ennek a SEAT infotainment-rendszerei, amelyek a Full Link és a SEAT DriveApp formájában igényes megoldásokkal szolgálják az okostelefon optimális integrálását.

„Érzékeny gázadási reakciók, erőteljes gyorsítások, rendkívül pontos irányíthatóság, hatékony vonóerő-átadás és a fading jelenségére alig hajlamos fékek garantálják a vezetés azon élményét, amelyet a CUPRA név fémjelez” - hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az új Ibiza CUPRA kiváló példája annak, hogyan ötvözzük a SEAT modelljeiben a Volkswagen Csoport legfejlettebb technikáit mindenkor egyedülálló és abszolút egyéni együttest alkotva.”

Kivételes menetteljesítmények, a legkorszerűbb technika
Az új 1.8 TSI motor turbófeltöltőjével és kombinált közvetlen/szívócsatorna-befecskendezésével kompakt high-tech aggregát, amelynek 192 lóereje (141 kW) különösen színvonalas menettulajdonságokat biztosít. Teljesítménye 12 lóerővel alakul magasabban elődjéhez képest, míg forgatónyomatéka még nagyobb mértékben, 250-ről 320 newtonméterre emelkedett, mégpedig rendkívül széles, az 1450 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon. E paraméterek minden menethelyzetben intenzív vonóerőről gondoskodnak, az új Ibiza CUPRA így álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 235 kilométer/óra.
Különös figyelmet szenteltek a tervezők e motor fejlesztése során az égésfolyamatnak. Az FSI közvetlen benzinbefecskendezés mellett az 1.8 TSI indirekt módon a szívócsatornába, közvetlenül az állítható perdületkeltő élek elé is fecskendezhet üzemanyagot, ahol intenzív áramlásban keveredhet a beszívott levegővel. A szívócsatorna-befecskendezés a részleges terhelési tartományokon jut fontos szerephez, egyaránt hatékonyan mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

High-tech részletek

Az FSI rendszer közös nyomócsövének nyomásszintje 150-ről 200 barra nőtt. A közvetlen benzinbefecskendezés indításkor és a magasabb terhelési tartományokon aktív és munkaütemenként két vagy akár három adagban juttathatja a benzint az égésterekbe. A szívási ütem további optimalizálása érdekében a szelepvezérlés még szélesebb körű állíthatósággal működik. A szelepemelést két fokozatban szabályozó rendszer immár a szívó- és kipufogóoldalon egyaránt megtalálható, s mindkét vezérműtengely 30 vagy 60 fokos szögtartományon állítható.
A négyhengeres erőforrás olyan további fejlett megoldásokat is tartalmaz, mint például a legkorszerűbb hőmenedzsment-rendszer. A hűtőfolyadék térfogatáramát itt közös modulba épített, két gyorsműködésű forgótárcsás szelep szabályozza, amelyeket csigakerék-hajtáson keresztül elektromos léptetőmotor mozgat. E technika a hidegindításokat követően fontos szerepet játszik a kenőolaj mielőbbi üzemi hőmérsékletre hevítésében. A forgattyúházban ekkor viszonylag sokáig szünetel a hűtőfolyadék keringtetése, az utastér fűtéséről a hengerfej önálló hűtőköre gondoskodik. Ennek megfelelően a hőenergiát ekkor feleslegesen a környezetébe disszipáló főhűtőben amíg csak lehet, nem indul meg az áramlás.

Egyaránt ideális a gazdaságosság és a teljesítmény terén

A forgótárcsás szelepekből álló új modul a terhelés és a motorfordulatszám függvényében 85 és 107 Celsius fok közötti tartományon szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, mindenkor a legelőnyösebb kompromisszumot nyújtva az alacsony belső súrlódások és a magas termikus hatásfok között. A motor, a sebességváltó hőcserélője és az utastér közötti hőáramlást a teljes hűtőrendszerre kiterjedő, állítható szelepek irányítják. A hengerfejbe és annak hűtőkörébe integrált kipufogó-leömlő nagyban segíti

e koncepciót, miközben hatékonyan mérsékli a kipufogógázok hőmérsékletét. Az 1.8 TSI ennek eredményeképpen már teljes terheléskor sem igényli a légviszony emelését, vagyis a benzin-levegő keverék dúsítását, így kimondottan sportos közlekedés mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás jellemzi.
Az 1.8 TSI turbófeltöltője szintén teljes egészében új fejlesztés. Legfőbb különlegességei az akár 980 Celsius foknak is ellenálló turbinakerék, az eléje telepített lambda-szonda, a gázlengés-csillapító, az egy darabból kimunkált kompresszorkerék és az elektromos wastegate-szelep aktuátora. Utóbbi a töltőnyomás rendkívül gyors és pontos szabályzásával járul hozzá az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez.

Következetes könnyűszerkezetes építés a dinamika és a fogyasztáscsökkentés szolgálatában

A motor tömege különösen kicsire, mindössze 133,4 kilogrammra adódott, ami az új Ibiza CUPRA kiemelkedő menetteljesítményeiben és irányíthatósági tulajdonságaiban is jól érzékelhető. Az erőforrás műszaki különlegességei között az új tervezésű turbófeltöltő és kipufogó-leömlő alkotta modul mellett a mintegy három milliméter falvastagságú, öntöttvas forgattyúház új öntési eljárása, valamint a korábbi nyolc helyett csupán négy ellensúllyal és kisebb főcsapágy-átmérővel készülő főtengely említhető. A dugattyúk anyaga egy új fejlesztésű, nagyobb szilárdságú ötvözet, az olajteknőé pedig könnyű műanyag, s számos alumíniumcsavart is alkalmaztak a tervezők.
Drasztikusan csökkentek a motor belső súrlódásai is, elsősorban a dugattyúpalástok új bevonatolása, illetve a másodrendű tömegerők kiegyensúlyozásáért felelős két kiegyenlítő tengely mérsékelt súrlódású csapágyazásának köszönhetően. Az igény szerinti szállítású olajszivattyú igen csekély energiaigényű, az olajszórásos hűtést pedig nagypontosságú elektromos rendszer működteti. Mindezen megoldásokkal az új SEAT Ibiza CUPRA a mindennapok kompakt és high-tech atlétájaként jelenhet meg az utakon.

A CUPRA Drive Profile

Az Ibiza CUPRA már alapkivitelében 17 col peremátmérőjű kerekekkel és a lehető legagilisabb és legpontosabb irányíthatósági tulajdonságok jegyében hangolt futóművel

érkezik. Új technika a CUPRA Drive Profile, amellyel egyszerű gombnyomásra a vezető pillanatnyi kívánsága szerint alakítható a kompakt sportautó alapvető karaktere. A rendszer segítségével igény szerint hangsúlyosan kényelmes vagy kifejezetten sportos is lehet a felfüggesztések hangolása és a kormánymű karakterisztikája is ennek szellemében változik. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) még kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az új Ibiza CUPRA számára, különösen a tempós kanyarvételek során.
Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) az emelkedő-asszisztens (Hill Start Assist) funkcióját is tartalmazza, a széles körű biztonsági csomagnak pedig a másodlagos ütközésvédelem, a gumiabroncs-nyomásellenőrző és a fáradtságérzékelő rendszer is része. A járművezetők fáradtsága napjainkban is balesetek sokaságának okozója. A SEAT Ibiza új fáradtságérzékelő rendszere kormánymozdulataiból következtet a vezető figyelmének lankadására, amire erőteljes hangjelzéssel hívja fel a figyelmét. Szintén új biztonsági berendezés a másodlagos ütközésvédelem, amely súlyos ütközést követően a maradék mozgási energiát mielőbb felemésztve, önműködően lassítja le az autót. Amennyiben az első ütközés során a légzsák is kiold, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) fékezi le a járművet, miközben működésbe lép a vészvillogó. Az Ibiza a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP töréstesztjén.

Kifejező dizájn, erőteljes vonalak

Kifejező formavilága már az első pillantásra egyértelművé teszi az új Ibiza CUPRA alapvető karakterét – e dinamikus kompakt modellt erőteljes és izmos kiállás jellemzi. A külső dizájn kimondottan modern, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek és az érdeklődők körében. Az alapkivitelt bővítő, határozott élekkel kiformált bi-xenon fényszórók a SEAT formai nyelvezetének jellegzetes elemei, amelyek harmonikusan illeszkednek az Ibiza már-már szoborszerűen plasztikus formáiba. A LED-technikájú nappali menetfény csíkja a fényszóró kontúrjait követve alkot egyedi világítási képet, akárcsak a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák.


A háromajtós kupé oldalnézetét határozott vonalak és élek határozzák meg. A hangsúlyos hátsó vállöv és a 17 col peremátmérőjű kerekek kiemelkedő menetteljesítményeit hangsúlyozzák. A fényes fekete házba épített külső visszapillantó tükrök igényes kontrasztot alkotnak az Ibiza CUPRA külső színével. Erőteljes fara szintén az új Ibiza CUPRA különleges pozícióját emeli ki, amellyel mércéül szolgál a kompakt sportautók körében. A széles hátsó lökhárító masszív, matt fekete diffúzorelemet foglal magában, amelyben a kipufogó trapéz alakú végcsöve is megjelenik.

Széles körűen átdolgozott utastér

Az átdogozott utastér fejlesztései szintén szembetűnőek. Az új dizájnkoncepció harmonikus egyensúlyt képez az autó egyéni karaktere és magas fokú funkcionalitása, illetve precizitása között, ami az új belső minden vonalában és felületében megmutatkozik. A vezetőtér vízszintes orientáltságú arányai és a vezetőre összpontosító kialakítása a kezelőelemek optimális elrendezésével és az igényes tapintású felületekkel alkot meggyőző együttest. A részletek iránti figyelmesség a Leon családból átvett új kormánykeréken, a légbefúvó nyílásokon, az új műszerfalon és az infotainment-rendszereken is jól érzékelhető. Ez az újszerű kialakítás intenzív kapcsolatot biztosít a vezető és a technika között, mégpedig letisztult funkcionalitás és egyszerű kezelhetőség mentén. A belső dizájnt maga Barcelona, a SEAT otthona inspirálta, ami a SEAT márka karakteresen egyszerű stílusába sűrítve is jól érzékelhető.
A CUPRA sportülései - a fekete szövet és a világosszürke betétek sportos és elegáns kombinációja jellemezte - új kárpittal készülnek, extrafelszerelésként pedig Alcantara bevonat is rendelhető. A bőrbevonatú kormánykerék az alapfelszereltség része, akárcsak az alumíniumoptikájú pedálok.

Színvonalas connectivity-megoldások a Full Link rendszerrel

A MirrorLinkTM mellett a SEAT Full Link connectivity-megoldása az Apple Car PlayTM és az Android AutoTM funkciókat is tartalmazza. A felhasználók teljes mértékben az útra és a forgalomra összpontosítva vehetik igénybe az internetes szolgáltatásokat, az új Ibiza érintőképernyőjén kényelmesen és biztonságosan használva a különböző rendelkezésre álló funkciókat. Az Apple CarPlay esetében ezek a telefonra, az üzenetekre, a zenékre és

a térképekre egyaránt kiterjednek, s e kör a jövőben tovább is bővül majd. A MirrorLink további kiváló technika, amely az okostelefonok, illetve számos funkciójuk és alkalmazásuk biztonságos használatát teszi lehetővé az Ibiza CUPRA infotainment-rendszerén keresztül. E megoldás a készülékek kijelzőjének tartalmát „tükrözi” az Ibiza megújult műszerfalának érintőképernyőjére, mind több és több MirrorLink kompatibilis, Android operációs rendszerű okostelefonnal működve együtt. Az Android Auto a navigáció, a kommunikáció és a zenei alkalmazások, illetve szolgáltatások gyors és egyszerű elérhetőségét kínálja, mégpedig jóval biztonságosabban annál, mintha a vezető menet közben mobilkészülékéről venné igénybe ezen alkalmazásokat.

Az új SEAT DriveApp

Az új SEAT DriveApp kifejezetten a SEAT Full Link és MirrorLink felhasználói számára készült, s innovatív funkciók sokaságával szolgál, amelyek az Ibiza CUPRA utasterében, illetve azon kívül is igénybe vehetők. Az autó érintőképernyőjének tartalma például helyi időjárás-jelentéssel és egyéni kapcsolati adatokkal szabható személyre. A SEAT DriveApp kívánságra akár fel is olvassa a legfrissebb Facebook vagy Twitter posztokat („text to speech”), míg a „Challenger” érdekes kihívásokkal fejleszti az autóvezetői képességeket a minél gazdaságosabb közlekedés szolgálatában. Az autó elhagyásakor külön funkció tárolhatja az Ibiza pozícióját („where is my car”), s szükség esetén segít újra megtalálni.

Széles körű felszereltség

Az új Ibiza CUPRA bőséges alapfelszereltsége biztonsági és kényelmi berendezések széles körű összeállítását tartalmazza. Ebben a 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák éppúgy megtalálhatók, mint a kanyarodófénnyel és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényszórók, a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák, a Climatronic légkondicionáló berendezés, a sebességszabályozó rendszer, valamint a sötétített hátsó oldalablakok és hátsó szélvédő.
A modell már rendelhető, melynek induló ára 6.270.370 Ft.

További híreink