140
CSÚCSOT ÉRT EL A "LEGJOBB LÉGTISZTÍTÓ" KIFEJEZÉSSEL VÉGZETT INTERNETES KERESÉSEK SZÁMA A LÉGSZENNYEZÉSSEL KAPCSOLATOS NÖVEKVŐ AGGODALOM MELLETT - Duna Autó Zrt.
 

CSÚCSOT ÉRT EL A "LEGJOBB LÉGTISZTÍTÓ" KIFEJEZÉSSEL VÉGZETT INTERNETES KERESÉSEK SZÁMA A LÉGSZENNYEZÉSSEL KAPCSOLATOS NÖVEKVŐ AGGODALOM MELLETT

Párizs, FRANCIAORSZÁG (2016. augusztus 16.) – A Nissan, a világ legnagyobb számban értékesített zéró kibocsátású elektromos járműve, a Nissan LEAF gyártójának ma bemutatott adatai szerint az európai fővárosok légszennyezési értékeinek emelkedésével párhuzamosan az európai lakosság körében is megjelenik az egészségtudatosság egy új irányvonala. Az adatok szerint a fogyasztókat sokkal inkább foglalkoztatják az egészségügyi problémák, mint korábban, és egyre többen keresnek saját megoldást arra, hogyan tehetnék tisztábbá környezetük levegőjét.

A „legjobb légtisztító” kifejezéssel végzett internetes keresések száma több mint 450 százalékkal nőtt az Egyesült Királyságban, csúcspontját pedig 2016 júniusában érte el, magasabban, mint az elmúlt tíz év során bármikor. Az emberek a lakhelyük levegőminőségére is kíváncsiak, amit jól mutat, hogy a „levegőminőségi mutató” keresőkifejezés használata is megdöbbentő mértékben, 450 százalékkal növekedett az elmúlt 10 évben.[i]

Miközben a levegőminőség Európa-szerte romlik, a Nissan még komolyabban elkötelezte magát a zéró emisszió célja mellett, és olyan technológiák kutatásával foglalkozik, amelyek segítik egy zöldebb, fenntarthatóbb környezet kialakítását. A teljesen elektromos Nissan LEAF és e-NV200 gyártásán túlmenően a Nissan bejelentette, hogy nagy jelentőségű partnerséget alakít ki az Enel energiaszolgáltatóval abból a célból, hogy Európa-szerte közösen teszteljék a „járműből a hálózatba” technológiát, amelynek lényege, hogy az elektromos járművek a tiszta energia mobilegységeiként ne csak felhasználják, hanem vissza is táplálják az energiát a hálózatba.

A Nissan emellett arra vonatkozó terveit is megerősítette, hogy az idei év során „xStorage” nevű egysége európai bemutatásával az Eaton energiagazdálkodási céggel együttműködésben a lakossági energiatárolás piacára is belép. Ez a rendszer, amellett, hogy „második életet” ad a Nissan elektromos autók akkumulátorainak, olyan, teljesen integrált energiatárolási megoldást kínál, amelynek révén az energiagazdálkodás és -elosztás visszakerül a fogyasztók kezébe.


Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a közelmúltban bejelentette, hogy a légszennyezést mérő városi területeken élő lakosság több mint 80 százaléka a WHO határértékeit meghaladó légszennyezési szinteknek van kitéve, vagyis kijelenthetjük, hogy globális problémáról van szó.[ii] Ez a közelmúltban a rossz levegőminőségű napok számában is megmutatkozott. Ezt az értéket rendszeresen közzéteszik az európai fővárosok, így Párizs is, ahol az egyes napokon csak a páros, máskor pedig csak a páratlan rendszámú járművek közlekedhetnek.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta:„A légszennyezésre sokáig a világ túlsó felén élők problémájaként tekintettünk. Ez azonban téves szemlélet, a légszennyezés ugyanis itt, Európában is jelentős hatással van a lakosságra és a városokra. Ebben mindenkinek megvan a maga szerepe, nekünk is. Azáltal azonban, hogy befektetéseket kezdeményeztünk a zéró emissziós technológiák területén, és elköteleztük magunkat amellett, hogy az embereknek utat mutassunk egy egészségesebb, intelligense, zöldebb élet felé, bízunk benne, hogy a jó irányba indultunk.”

A legfrissebb jelentések[iii] szerint a légtisztító berendezések globális piaca 2021‑re várhatóan meghaladja az 59 milliárd dolláros nagyságot, a növekedést ugyanis erősen táplálja az egyre emelkedő szennyezettség és az egészségtudatos szemlélet terjedése a fogyasztók körében. Ennek eredményeképpen a fogyasztók egészségük védelmében a korábbiaktól eltérő döntéseket hoznak az életmódjukkal kapcsolatban.


„A világ legkeresettebb, 100 százalékban elektromos autójaként, egyetlen feltöltéssel akár 250 km‑es hatótávolságával a Nissan LEAF tényleges közlekedési megoldást kínál napjaink fogyasztói számára. A rossz levegőminőség mindenkit érint, de minden eladott zéró emissziós Nissan járművel egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy városainkban tisztább és egészségesebb környezetet teremtsünk” – tette hozzá Dunsmore.

Az elmúlt két évben a rossz levegőminőség és a káros egészségügyi hatásoktól való félelem miatt jelentős nagyvárosoknak kellett súlyos intézkedéseket fontolóra venniük. A Nissan a teljesen elektromos, zéró kibocsátású Nissan LEAF 2010-es bemutatása óta vezeti a tisztán elektromos járművek piacát. A Nissan tevékenységének középpontjában az áll, hogy az intelligens mobilitási megoldások eljussanak a tömegekhez. Ennek köszönhetően ma közel 230 000 Nissan LEAF rója az utakat világszerte, ebből közel 60 000 Európában.

Forrásmegjelölés: Nissan Magyarország
Adatkezelési tájékoztató

© 1989-2018 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!