0
Bemutatkozott az új Kona - Duna Autó Zrt.
 

Bemutatkozott az új Kona

“A vadonatúj KONA nem csupán egy új autó a Hyundai által alapított SUV-kategórián belül - fontos mérföldkő számunkra, mellyel 2021-ig az első helyre akarunk kerülni Európában az ázsiai gépkocsigyártók között” - nyilatkozta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Igazi SUV-génjeivel, jövőt idéző formatervével és prémium funkcióival a KONA a modern ügyfelek életmódját tükrözi, növeli a márka vonzerejét és új ügyfeleket vonz.”

 

Karcsú, erős külső
 

A vadonatúj KONA eleje erőt és tekintélyt sugároz, a Hyundai új márkajegye, a kaszkádos hűtőrács révén. Az új iker-lámpatestek a LED fényszórók fölött elhelyezett nappali menetfénynek köszönhetően erősítik a megjelenést. Az első különálló lámpatestek karcsú, éles vonalakkal magabiztos, jövőt idéző megjelenést kölcsönöznek a járműnek. Az autó merész első és hátsó kialakítását még hangsúlyosabbá teszi a széles, erőt sugárzó karosszéria A KONA kéttónusú tetejével és a tíz jellegzetes külső színválasztékával számos sajátos kombinációt kínál szinte bármely egyéni stílus kedvelőinek.

 


 

Elegánsan testreszabott belső tér
 

A belső teret a műszerfal tetejét puha felületei jellemzik, amelyek érzéki és kifinomult érzetet adnak, míg a sötét színű részek a technológiailag erőteljes karaktert tükrözik. Ezt jelentős tágasság és átláthatóság egészíti ki. A különböző színvilágok közötti választási lehetőség és az ezekhez illeszkedő varrások az üléseken és a kormánykeréken a belső tér kialakításánál meghatározó kifinomultságot és a részletekre való odafigyelést tükrözik.

    


A legkorszerűbb erőforrások és négykerék-meghajtás
 

A KONA kezdettől fogva választási lehetőséget kínál két turbó feltöltésű, kis-hengerűrtartalmú alacsony-magas forgatónyomatékkal és kiváló üzemanyag-hatékonysággal bíró benzin hajtómű között: a szabványos 1,0-literes T-GDi hatfokozatú kézi sebességváltóval (MT) és 120 lóerővel (88 kW) (kombinált üzemanyag-fogyasztás (előzetes, célérték): 5,3 l/100 km; CO2 kombinált (előzetes, célérték): 119 g/km*) vagy a nagyteljesítményű 1.6-literes T-GDI 177 lóerővel (130 kW) és a Hyundai saját fejlesztésű hétfokozatú duplakuplungos sebességváltójával (7DCT), valamint négykerék-meghajtással (kombinált üzemanyag-fogyasztás (előzetes, célérték): 7,3 l/100 km; CO2 kombinált (előzetes, célérték): 169 g/km*). A KONA választható négykerék-meghajtása mindenfajta vezetési helyzetben támogatja a járművezetőt, akár 50%-kal nagyobb nyomatékkal a hátsó kerekeken, pl. hóban, murvás és természetesen átlagos útfelületen egyaránt. 2018 nyarán a Hyundai piacra dobja a hatékony, 1,6-literes dízelmotorok következő generációját a KONA-hoz, mely hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a Hyundai hatékony, gyors reakcióidejű 7DCT-jével is elérhető less és a négykerék-hajtás is választható hozzá.
 


Head-up kijelző és kapcsolódási lehetősége
 

Elsőként a Hyundainál a KONA új head-up kijelzője közvetlenül a vezető látótengelyében vetíti ki a legfontosabb közlekedési információkat. Az osztályelső fényerősség és a nyolc-hüvelykes képméret lehetővé teszi nemcsak az akadálymentes nappali látási viszonyokat, hanem a gyorsabb információfeldolgozást is, miközben az előttünk levő útszakaszra figyelhetünk. Az okoseszközök igen nagyfokú kapcsolódási lehetősége is hozzájárul a vadonatúj KONA vonzerejéhez. A választható nyolc-hüvelykes infotainment rendszer az összes navigációs, média és kapcsolódási lehetőséget magában foglalja, támogatva mind az AppleCarPlay, mind pedig az Android Auto hozzáférést. A rendszer hétéves ingyenes LIVE Services előfizetéssel jár, mely valós idejű friss információkat szolgáltat az időjárásról, a forgalomról, a sebességmérő kamerákról, valamint az érdeklődéstől függően internetes keresési lehetőséget. A Hyundai további újítása a KONA esetében a Display Audio: az utasok okostelefonjuk tartalmát kivetíthetik a rendszer hét-hüvelykes kijelzőjére az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével. A funkciónak köszönhetően használhatják telefonjuk beépített navigációs lehetőségeit, telefonhívásokat bonyolíthatnak, üzeneteket írhatnak vagy hallgathatják kedvenc zenéjüket. A rendszer a belépő szintű ügyfeleknek könnyebb kapcsolódási lehetőséget biztosít. Választható extraként rendelhető az indukciós mobiltelefon töltő (Qi standard), amely kényelmes, vezeték vélküli töltést biztosít az erre alkalmas mobiltelefonkészülékekhez. 
 


A legújabb biztonsági tartozékok és nagy szilárdságú acél karosszéria
 

A biztonsági tartozékok közé tartozik a Hyundai autonóm vészfékező rendszere gyalogosfelismerő móddal, a holttér-figyelő rendszer, a mögöttes keresztirányú forgalom felügyelet, az aktív sávtartó rendszer, a vezető éberségének csökkenésére figyelő rendszer, a statikus kanyarvilágítás és az intelligens távolsági fényszóró vezérlés. 
 

A Hyundai az egyetlen gépkocsigyártó, amely saját maga gyártja az acélt járműveinek globális méretű gyártásához, ami nagy előnyökkel jár a vadonatúj KONA esetében, mivel az erős, ugyanakkor könnyű karosszériával rendelkezik, ami javítja a menetdinamikai teljesítményt, valamint a nagy szilárdságú acél a forró sajtolás és a 115 méteres szerkezeti ragasztóanyag széles alkalmazása révén az utasvédelmi teljesítményt is fokozza. 


Vezetési teljesítmény 
 

A vadonatúj KONA csökkentett hengerűrtartalmú turbó feltöltésű motorok sorát kínálja a hatékonyság és a vezetési dinamika fokozása érdekében. Tökéletes választási lehetőség bármely életstílushoz – akár hegyi utakon szeretne vezetni, akár a belvárosban. A vadonatúj KONA igazi SUV-ként megteremti annak lehetőségét, hogy az ügyfél választhatja akár négykerék-meghajtással és a könnyed működésű, hatékony hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) is.
 


Új, csökkentett hengerűrtartalmú 1.0 T-GDI és 1.6 T-GDI benzinmotorok
 

A Hyundai által újonnan kifejlesztett, csökkentett hengerűrtartalmú 1,6 T-GDI négyhengeres turbó feltöltésű benzinmotor 177 lóerős (130 kW) teljesítménnyel és 265 Nm forrgatónyomatékkal könnyedén kezeli a városi vezetési környezetet és nem vonakodik a vidéki utaktól sem: mindössze 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. A KONA a Hyundai újonnan kifejlesztett, kompakt négykerék-meghajtással és a könnyed váltású 7DCT-vel kapható. 
 

A gazdaságosabb mobilitást kereső vezetők választhatják a csökkentett hengerűrtartalmú 1,0-literes T-GDi 3-hengeres 120 lóerős (88 kW) 172 Nm forgatónyomatékú turbó feltöltésű benzinmotort. Az elektronikusan vezérelt turbónyomás szabályzó (wastegate) szeleppel ellátott turbó feltöltő javítja az üzemanyag-fogyasztást, csökkentve a szivattyúveszteségeket, valamint javítva a gázpedál-reakciót és a forgatónyomatékot az alsó tartományban. A motor hatlyukú GDi injektort alkalmaz, a befecskendezési nyomás az átlagot meghaladó 200 bar, mely biztosítja a tiszta égést és javítja az üzemanyag-fogyasztást valamint a károsanyag-kibocsátást. A motort első kerék meghajtással és hatfokozatú kézi sebességváltó (6MT) kínálják.




Új U 1.6 dízel
 

A bevezetést követően egy éven belül, a KONA motorpalettája tovább bővül az újonnan kifejlesztett, hatékony 1.6-literes, négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely két kimeneti teljesítménnyel lesz elérhető: a hagyományos 115 lóerős (85 kW) változat hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint első kerék-meghajtással A nagyteljesítményű dízelmotoros változat 133 lóerőt (98 kW) és erőteljes 320 Nm forgatónyomatékot biztosít, 7DCT-vel kombinálva és az összkerekes és első kerék-meghajtás közötti választási lehetőséget.


A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó
 

A Hyundai első hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját 2015-ben vezette be, kombinálva az automata és kézi sebességváltás előnyeit. A 7DCT a hagyományos hatfokozatú automata sebességváltóhoz képest akár 20%-kal javítja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2 kibocsátást, míg a gyorsulási akár 10%-kal is nőhet. 


A 7DCT két száraz tengelykapcsolóból, valamint az egyes tengelykapcsolókat működtető aktuátorokból áll. A motorteljesítmény egy egymástól független, páros és páratlan fokozatokat tartalmazó tengelyeken keresztül adódik át, így a vezető mindig képes nyomaték-megszakítás nélkül következő sebességre váltani. Az optimális reakcióképesség érdekében elektromos motor-vezérelt működtetőegységet alkalmaz, míg a külső lengéscsillapítók vezetés közben javítják a zaj, a rezgés és a keménység szintjét.


A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval kombinálva a vadonatúj KONA kétféle üzemmódot kínál: normál és sportos. Sportmódban különbözik a váltási minta: váltás előtt a sebességváltó kart hosszabban kell megtartani. 


Kapcsolódik és gondoskodik
 

A vadonatúj Kona az ügyfelek számára fejlett kapcsolódási lehetőségeket kínál az okostelefon zökkenőmentes használatának fokozása érdekében, vezetés közben hatékonyabbá és biztonságosabbá téve annak működtetését. Az ügyfelek három rendszer közül választhatnak: a Standard Audio rendszer öt-hüvelykes, kapacitív LCD érintőképernyővel, valamint rádióval, Bluetooth-kapcsolattal és AUX és USB csatlakozással rendelkezik. A Display Audio rendszer pedig hét-hüvelykes kapacitív színes LCD érintőképernyővel, dinamikus iránymutatásokkal ellátott integrált hátsó kamerával, Bluetooth csatlakozással, Apple Car Play-jel és Android Auto-val rendelkezik. A harmadik opció nyolc-hüvelykes navigációs rendszerrel kapható, mely szintén tartalmazza a dinamikus terelővonalakkal ellátott integrált hátsó kamerát, a Bluetooth-kapcsolatot, az Apple CarPlay-t, az Android Auto-t, valamint 7 éves előfizetést a LIVE szolgáltatásokhoz, a 3D-s térképekhez és a Lifetime MapcareTM**-hez. A műszerfalon középen további információs kijelző segíti a sofőrt, mely 3,5” mono TFT LCD (alapfelszereltség) vagy 4,2” színes LCD kijelzővel is elérhető.


Elérhető kapcsolódási lehetőség a Display Audio-n keresztül
 

A Display Audio a Hyundainál jelenik meg először a hét-hüvelykes, nagy felbontású színes LCD érintő képernyőjével, és az ügyfelek számára lehetővé teszi okostelefonjuk csatlakoztatását mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto segítségével. Ez lehetővé teszi az utasok számára, hogy az okostelefon navigációs lehetőségeit használják az autó beépített navigációja nélkül. Az utasok telefonhívásokat is kezdeményezhetnek, üzeneteket küldhetnek és hallgathatják kedvenc zenéiket is. Emellett a Display Audio tartalmaz egy beépített, dinamikus terelővonalakkal rendelkező hátsó kamerát.


Vezeték nélküli indukciós töltés 
 

Annak érdekében, hogy az utasok telefonjai mindig töltve legyenek, a KONA vezeték nélküli indukciós töltőfelületet (Qi szabvány) kínál okostelefonokhoz. A telefon töltési állapota egy felül elhelyezett kis indikátor lámpa segítségével látható. Annak érdekében, hogy a telefont ne felejtse az utas az autóban, az autó leállításakor a központi kijelző a műszerfalon emlékeztetőt jelenít meg. Az eszközök további csatlakoztatásához a KONA hagyományosan USB csatlakozóval és AUX csatlakozóval rendelkezik.


Head-up kijelző osztályelső fényerővel
 

A Hyundainál most először, a KONA új reflexiós üvegből készült head-up kijelzője (HUD= Headup Display) közvetlenül a vezető látótengelyében vetíti ki a legfontosabb közlekedési információkat. Ez lehetővé teszi a vezetős számára az információ gyorsabb feldolgozását, miközben továbbra is az előtte álló útra fordítja figyelmét.


Csúcsminőségű Krell hangrendszere
 

Manapság az ügyfelek szeretik kedvenc zenéiket hallgatni a az autójukban, ezért a KONA csúcsminőségű Krell hangrendszert kínál, nyolc hangszóróval, köztük két 20 mm-es magassugárzóval, négy 160 mm-es mélysugárzóval, egy 100 mm-es központi hangszóróval és egy 200 mm-es mélynyomóval. A nyolccsatornás erősítő csatornánként 45 watt-tal biztosítja a hangminőség maximalizálását az utastérben.


Legnagyobb passzív biztonság
 

A vadonatúj KONA csúcsminőségű merevsége nagy szilárdságú acél felhasználásának, a nagyteljesítményű energiafelszívódásnak köszönhető, valamint a minimális disztorzióból ered – így védi ütközés esetén az utasokat.


A nagy területen alkalmazott forró sajtolás és a rendkívül nagy szilárdságú acélból készült gyűrű alakú kabinhéjszerkezetnek köszönhetően a legmagasabb ütközésállóság érdekében a biztonsági zóna kibővült. A kabin multiload-áteresztő szerkezete diszkrét energiát szétoszlik különböző ütközések esetén, és csökkenti a hatást.


Az utastér többszörös terhelésű szerkezete több irányba szétszórja a törési energiát ütközés eseté és csökkenti annak hatását. 


A Kona belsejében összesen hat légzsák van: 2 első, 2 oldalsó és 2 függönylégzsák, melyek a vezető soron és hátsó üléseken utazók védelmét biztosítják. 

 

* Előzetes célértékek az üzemanyag-hatékonyság és CO2 kibocsátás adatok, végleges számokat a homologizációt követően adhatunk.

**Lifetime MapCare™ - kereskedelmi elnevezés a Hyundai MapCare™ program előfizetésére, mellyel bizonyos Hyundai járművek éves térképfrissítését biztosítja a gyártó, a modellek gyártásának beszüntetése után még legalább tíz évig.

 

Műszaki adatok

 

1,0 T-GDi benzinmotor

Típus

Kappa 1,0 T-GDI, 12-szelepes MLA, DOHC, soros, háromhengeres

Lökettérfogat

998 cm3

Furat x löket

71 x 84,.0  mm

Sűrítési viszony

10,0

Teljesítmény

120 LE (88 kW) @ 6,000 / perc

Forgatónyomaték

172 Nm @ 1,500~4,000 / perc

Maximum sebesség (km/h)

181 km/h

0-100 km/h (másodperces)

12.0

Kombinált CO2-kibocsátás (g/km)*

119 (célérték)

Kombinált üzemanyagfogyasztás (l/100km)*

5.3 (célérték)

 

1,6 T-GDi benzinmotor

Típus

Gamma 1,6 T-GDI, 16-szelepes MLA, DOHC, soros négyhengeres

Lökettérfogat

1,591 cc

Furat x löket

77 x 85.44 mm

Sűrítési viszony

10.0

Teljesítmény

177 PS (130 kW) @ 5,500 / perc

Forgatónyomaték

265 Nm @ 1,500~4,500 / perc

Maximum sebesség (km/h)

205 km/h

0-100 km/h (másodperces)

7,9

Kombinált CO2-kibocsátás (g/km)*

169 (célérték)

Kombinált üzemanyagfogyasztás (l/100km)*

7,3 (célérték)

 

Erőátvitel

 

Motorok – fokozatok száma

Erőforrás

1,0 T-GDi (120 LE)

1,6 T-GDi(177 LE)

Kézi

6 (kétkerék-hajtással)

-

DCT

-

7 (négykerék-hajtással)

Sebességfokozat áttételek

 

1,0 T-GDi (120 LE)

1,6 T-GDi (177 LE)

6MT – hatfokozató kéziváltó

7DCT – hétfokozatú automata váltó

1. fokozat

3.769

3.643

2. fokozat

2.045

2.174

3. fokozat

1.286

1.826

4. fokozat

0.971

1.024

5. fokozat

0.774

0.809

6. fokozat

0.639

0.854

7. fokozat

-

0.717

Hátramenet

3.700

4.696

Végáttétel

4.563

4.643 (1/2/4/5)

3.611 (3/6/7/R)



Kerekek és abroncsok

Kerék típusa                           

Abroncsok

16” acél / könnyűfém

205 / 60R16

17” könnyűfém

215 / 55R17

18” könnyűfém

235 / 45R18

 

Méretek (mm)

Külső

Teljes hosszúság

4,165

Teljes szélesség

1,800

Teljes magasság

1,550
1,565 (with roof rack)

Tengelytáv

2,600

Első túlnyúlás

845

Hátsó túlnyúlás

720

Szabad hasmagasság

170

 

Belső

Front

Rear

Fejtér

1,005
965 (with sunroof)

961

Lábtér

1,054

880

Válltér

1,409

1,385

 

Térfogatok (liter)

Csomagtartó

361 l (Minimum, VDA 211)

1.143 l (Maximum, VDA 214)

 

Tömegek* (kg) 

 

Motor

 

1,0 T-GDI

1,6 T-GDI

Menetkész tömeg

1.233

1.401

 

Forrás: Hyundai Motor Company

© 1989-2017 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!