0
Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel - Duna Autó Zrt.
 

Az új Volvo XC60 automatikusan kitér, ha veszélyt észlel

Az új XC60 szabadidőjármű fedélzetén három olyan új, fejlett vezetőtámogató funkció is bemutatkozik, amelyek a kritikus helyzetek hatékony elkerülésére szolgálnak.Az új biztonsági funkciók szükség esetén automatikus kormányerő-rásegítéssel vagy kormányzás-támogatással segítenek elkerülni a fenyegető ütközést, így ezek az új funkciók az újautó-piac egyik legbiztonságosabb típusává tehetik az új XC60-ast.

„Hosszú évek óta fejlesztünk ütközés-elkerülő rendszereket, pontosan tudjuk, mennyire hatásosak. Csupán Svédországban mintegy 45 százalékkal* csökkent a ráfutásos ütközések száma, köszönhetően az ütközésre figyelmeztető, automatikus fékezésre képes biztonsági rendszerünknek. Az XC60 fedélzetén debütáló aktív kormányzás-támogatási és kormányerő-rásegítési rendszerek bevezetésével újabb fontos lépést teszünk előre az elkerülhető ütközések megelőzése terén.”– mondta Malin Ekholm, a Volvo Cars biztonsági központjának igazgatója.

Az XC60 City Safety rendszerét aktív kormányzás-támogatás funkcióval egészítették ki, ami akkor lép működésbe, ha az automatikus vészfékezés önmagában képtelen megelőzni a fenyegető ütközést. Ilyen helyzetekben az autó a kormányzásba beavatkozva segít elkerülni az ütközést az előttünk lévő akadállyal. A City Safety segít elkerülni az ütközést a járművekkel, gyalogosokkal vagy nagytestű állatokkal. A kormányzás-támogatás 50-100 km/óra között aktív.

A Volvo Carsegy frontális ütközést elkerülő, aktív kormányzást(Oncoming Lane Mitigation) is beépített, amely megakadályozza a szemből érkező járművekkel történő frontális ütközést.A rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha az véletlenül elhagyta saját forgalmi sávját. A berendezés kormányerő-rásegítéssel segít visszatérni a saját sávba, elkerülve a szemből érkező járműveket. A rendszer 60-140 km/óra között aktív.
A Volvo Cars opcionális Holttérfigyelő rendszere, amely a holttérben megbúvó járművekre hívja fel a vezető figyelmét, szintén megújult: mostantól kormányerő-rásegítéssel segít elkerülni az ütközést, visszakormányozva a gépkocsit saját sávjába, feloldva a vészhelyzetet.

„Mindhárom új funkció határozott előrelépést jelent a teljesen autonóm gépjárművek megvalósítását célzó munkánkban.”– tette hozzá Malin Ekholm.

„A nagyobb, 90-es modellszériában bevezetett biztonsági technológiák összes előnye elérhetővé válik az új generációs XC60-ban. Ez teljesen egybevág a Volvo azon stratégiai megközelítésével, hogy valós élethelyzeteken alapuló, tényleges forgalomban működő biztonsági rendszereket fejlesszen ki. Célkitűzésünk, hogy 2020-ra nullára csökkentsük az új Volvo gépkocsiban súlyos vagy halálos balesetet szenvedő utasok számát.”– tette hozzá Malin Ekholm.

Az XC60 egy sor felső kategóriás biztonsági rendszert kínál, akár csak a 90-es modellcsalád tagjai, a nagytestű állatokat felismerő funkciótól az útelhagyás következményeit enyhítő rendszeren át a félautonóm vezetőtámogató és kényelmi Pilot Assist opcióig.

Az új Volvo XC60 világpremierjére a Genfi Autószalonon kerül sor.

* Az automatikus vészfék funkcióval kiegészített ráfutásra figyelmeztető rendszer a City Safety rendszer része. A ráfutásos ütközések számában a svéd közutakon regisztrált, 45 százalékos visszaesés a harmadik generációs rendszerrel felszerelt gépkocsikra vonatkozik.
Adatkezelési tájékoztató

© 1989-2018 Duna Autó Zrt. Minden jog fenntartva.
Az adatok tájékoztató jellegűek, az előzetes bejelentés nélküli változtatás jogát fenntartjuk!