2016. december 9-én, pénteken szalonjaink és szervizeink 15:30-ig tartanak nyitva. 2016. december 10-én, szombaton minden egységünk zárva tart.
2013-05-24

Akadályok leküzdésére - Subaru XV 2.0 Boxer diesel

Sajnos a Subaru nem túl sűrűn látott vendég nálunk, mivel igazából túl sok újdonsággal nem rukkoltak mostanában elő. Az új Subaru XV a Forester és a Legacyból kinőtt Outback SUV-ok harmadik testvére. Itt is a jól bevált receptet követte a Subaru akárcsak az Outback esetében. Végy egy sikeres modellt emeld meg a has magasságot, akassz rá egy két műanyag kiegészítőt és máris kész az új típus.

Az XV a nálunk még nem kapható 2013-as Impreza alapjaira van építve. Az hogy nálunk még nem kapható annak egyszerű oka van. A tengerentúl és a Japán piacon akkora a sikere az új Imprezának, hogy a gyár nem bírja jelenleg teljesíteni a megrendeléseket.  Ránézésre látszik, hogy nem az egyszerű városi forgalomra tervezték az XV-t hanem kisebb nagyobb akadályok leküzdésére. Erre utal a megemelt has magasság, az első és hátsó lökhárítón és a küszöbökön elhelyezett műanyag koptatók és betétek, illetve a sárvédő ívek műanyag peremei. Bátor megoldás egy ilyen terepen is használt autón a ledes nappali fényt a lökhárító legaljára szerelni.

A motortérben a Legacyból már régen megismert 1998 ccm-es 4 hengeres 16 szelepes Boxer Diesel erőforrás teljesít szolgálatot. Gázolajos létére azért megmaradt a Subaru jellegzetes Boxer hangja, de azért ne várjuk a STI-ből megismert menydörgést.

A boxerünk 3600-as fordulaton 147 lóerőt és 1600-2400 fordulat között 350 nm nyomaték leadására képes. Az általunk mért átlagfogyasztás 6.7 liter 100 kilométeren. A váltó Subarusan kemény és pontos 6 sebességes kézi kapcsolású. A hajtás mi más is lenne, mint egy szimmetrikus összkerékhajtás, amit szinte lehetetlen kihozni a sodrából. Ha ez mégiscsak sikerülne, akkor az elektronika könyörtelenül beleszól a dolgainkba. Sajnos ezt kikapcsolni teljesen sohasem lehet. A futómű nem túl lágy inkább kemény és feszes, a magas építésnek köszönhetően azt gondolnánk, hogy dülöngélésre hajlamos, de ez nem így van. A fék és a kormányzás is ízig-vérig Subarus.

A beltér szintén az Imprezából érkezik, semmi fölösleges cicoma, minden a funkcionalitásnak van alárendelve. A középkonzol tetején találjuk a fedélzeti komputer kijelzőjét, amiről minden adatot le tudunk olvasni, talán egy kicsit többet is mint amire egy átlag felhasználónak szüksége is van. Természetesen az ablakok és a tükrök elektromos mozgatásúak az első ülések fűthetőek. A középkonzolon elhelyezett könyöklőben találjuk a szivargyújtó csatlakozót és az USB bemenetet. A fejegységgel egyébként bluetooth-on is kapcsolatot tudunk teremteni.   A csomagtartó alap helyzetben 380 liter amit az ülések döntögetésével 1270 literesre növelhetünk.
Összességében a Subaru ismét nagyot alkotott, egy nagyon jól használható SUV-t hozott létre, amivel bátran merészkedhetünk keményebb terepre is, nem fog cserben hagyni minket.

forrás: http://www.holvezessek.hu/tesztek.html?azonosito=6168

További híreink